Forum

Hier kunnen familie en vrienden van personen met paniekaanvallen hun verhaal en ervaringen uitwisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door Bert
#19467
Hallo allemaal,

Weten jullie wat ik zo erg vind aan mijn paniekstoornis.
De druk diehet op mijn gezin en in het bijzonder mijn vrouw leg.

Neem vanochtend als voorbeeld, mijn zoontje moet voetballen en mijn vrouw had in de planning om ons dochtertje thuis te laten. Kan zij nl. rustig voetbal kijken, zonder ons dochtertje de hele tijd in de gaten te houden.
Maar door mijn paniekaanval van vanmorgen moet ze als een bezetene onze dochter aankleden om haar toch mee te nemen naar de voetbal. Gevolg: ze komen te laat op de voetbal.

Voel me op dit soort momenten toch altijd zo schuldig richting mijn vrouw en mijn gezin. Dit is zo een voorbeeld, kan er tientallen opnoemen. Ook denk ik dan, kom op stel je niet zo aan, maar de paniek heeft me dan zo in de greep dat ik helemaal verkramp en dus niets kan.
Gebruikersavatar
Door P. Aniek
#19471
:roll:
Laatst gewijzigd door P. Aniek op 16 apr 2012, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bert
#19472
Hoi P.Aniek,

Begripvol dat is ze wel, maar het valt haar soms ook wel zwaar. Terecht natuurlijk. En omdat het haar zwaar valt, is het voor mij ook weer zoiets van: gatver, dat komt door mij.

Vervelend is dat, als je er de hele week nog last van heb gehad. Dat opgejaagde gevoel waar je het over hebt dat herken ik ook heel erg. Ik ben opgejaagd en teveel gefixeerd op mijn lichaam, in het bijzonder mijn linkerarm. Konden we maar gewoon ons verstand op nul een tijdje zetten he??
Gebruikersavatar
Door P. Aniek
#19483
:roll:
Laatst gewijzigd door P. Aniek op 16 apr 2012, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Wilfried
#19544
Het beste advies wat jij jezelf kan geven is beter worden. Je moet begrijpen dat wanneer je dit jezelf aanpraat, dat je het probleem dan alleen maar groter maakt. Want nu heb je niet alleen last van een paniekaanval maar ben je ook nog eens verantwoordelijk voor het geluk van je familie.

Als jij je partner nou echt concreet wilt gaan helpen dan zul je aan jezelf moeten werken. Dat is het eerste en het enige wat je moet doen. En dat kost even tijd maar houd er rekening mee dat je op deze manier je negatieve gedachten aan het opstapelen bent en dan wordt het maak je het moeilijk voor jezelf.

Er zijn ook tijden geweest dat jij fantastische dingen hebt meegemaakt en gezegd samen met je partner (familie). En je moet dus onthouden dat jij ook diezelfde persoon was die hele fantastische dingen hebt gezegd en gedaan. Het is momenteel een fase die je doormaakt en je komt er zeker sterker uit. Kom op!
Paniekaanvallen en CBD Olie