Forum

Hier kunnen familie en vrienden van personen met paniekaanvallen hun verhaal en ervaringen uitwisselen.

Moderators: Leon, Leap

Door anoniempje28
#36791
Ik heb een hele lieve partner, maar zijn klachten beginnen onze relatie aan te tasten. Hij staat op de wachtlijst. Maar hij durft dus niet meer alleen te zijn.
Nu heb ik gezocht naar informatie voor partners en familie,maar kan helaas weinig vinden.
Wie weet waar ik terecht kan i.p.v dat ik alle pagina's al bekeken heb wat over de aandoening gaat?
Door ray
#36842
wat wil je weten?

lijkt me een eerste goede vraag, op de homepagina, ook hierboven vind je een klikbaar stukje over paniekaanvallen, als je die aanklikt krijg je een stukje te lezen over hoe en wat.

Wat je kan doen als partner van iemand die er last van hebt, is heel divers ligt ook aan de persoon zelf, maar wat altijd goed is, is steunen, wees er voor hem/haar, laat hem/haar weten dat je er bent als die persoon het moeilijk heeft, daar vind je rust in, en dat scheelt al een slok op een borrel, wees niet bang voor zijn angst, zijn angst is niet iets wat hij expres doet en waar hij controle over heeft, das de reden dat hij op de wachtlijst staat,
Hoe moeilijk het ook is voor jouw, hij heeft je nodig, dat geeft weliswaar nu druk op je relatie, maar daar kom je echt wel doorheen, wees ook zelf niet bevreesd om info in te winnen over hoe en wat je ermee moet zoals je nu eigenlijk al doet, het is een teken dat je het wel wil begrijpen en je er voor die persoon wil zijn, das een goede karaktereigenschap.
En heb je vragen?
stel ze hier gerust, veel mensen hier, die je graag helpen met hun ervaringen

alvast sterkte
Door muppie
#36851
Hoi Anoniempje,

Het is heel begrijpelijk dat je partner niet alleen wil zijn, maar waak er voor dat jij daardoor niet ook binnen blijft. Tuurlijk moet je hem steunen, wat je overigens al heel goed doet, maar blijf ook je eigen dingen doen. Als je een avond naar een vriendin wil gaan doe dat dan ook. Mensen met paniek kunnen soms heel erg hun best doen om hun partner bij zich te houden voor hun angst om alleen te zijn. En het klinkt hard, maar je zal toch ook je grens moeten aan blijven geven. Dus als jij er uit wil doe dat dan ook, ook als hij je van alles en nog wat naar je hoofd slingert. Ik spreek uit ervaring namelijk en het hielp mij enorm als mijn partner mij terug floot als ik weer te ver ging daarin. Ik was namelijk ook heel erg bang om alleen te zijn.

groetjes Muppie
Gebruikersavatar
Door diaantje
#36865
Mijn partner vond dat ook best jammer idd, dat er zo weinig info was voor partners van paniekers.
Ik weet wel dat je bij het Riagg/symfora ondersteuning kan krijgen als partner zijnde van iemand met een psychische aandoening, en dat er daar ook gespreksgroepen zijn voor partners.
Wat ik je wel mee wil geven...denk ook goed om jezelf, en ga vooral niet te veel in de angst van je partner mee....dit maakt alleen maar dat hij zich veilig gaat voelen als jij er bent...en je dus helemaal geen kant meer op kunt. Hoe hard het ook klinkt, je hebt ook je eigen leven en moet ook aan jezelf denken!
Veel sterkte...en heb je vragen...stel ze gerust!
Paniekaanvallen en CBD Olie