Forum

Heb je een oppepertje nodig, lees dan deze berichten!

Moderators: Leon, Leap

Door angele
#67956
Hallo,

Vannacht heel veel last van brandend maagzuur gehad. Vandaag de hele dag misselijk en een brok in mijn keel gevoel. Ik wordt er gek van. Ik ga dan weer rare dingen in mn hoofd halen en op Google kijken wat het kan zijn. Hopelijk is het morgen weg. Iemand hier ook ervaring mee?

Groetjes angele
Door Linda35
#67958
Hoi Angele,

Ik heb geen ervaring met brok in de keel, maar weet wel dat je van stress en hyperventilatie heel veel vervelende klachten kunt krijgen. Ik las bij andere idd ook misselijk en brok in de keel....Geen angst, hoort erbij, al weet ik dat het makkelijk gezegd is! Sterkte!

Groetjes Linda
Gebruikersavatar
Door Lmarcus
#67961
Hoi Angele,

Beetje late reactie, maar toch... hoop dat je inmiddels van die "brok" af bent, maar spanning en angsten kunnen vreemde (al dan niet lichamelijke-) reacties opwekken. Onschuldig, maar niet altijd minder griezelig.

Zelf ken ik het fenomeen "brok in de keel"; tijdens een wat langdurige angstperiode had ik last van "iets in je keel hebben". Van alles geprobeerd, maar niets hielp. Thee, warm / koud, homeopathische middelen, niets. Zeer lastig, want iedere keer voel je het.

Na een tijdje namen de zorgen de overhand en dus naar de huisarts geweest. Nadat die mijn dossier al met een schuin oog had bekeken, mijn keel zelf had bekeken en vroeg of ik lekker ontspannen was de laatste tijd, maakte die de opmerking dat "die emotionele brok" waar sommigen het soms over hebben, zowel een emotionele benaming is, maar ook een daadwerkelijk "iets". Helemaal niet ernstig, maar had puur met opgebouwde spanningen te maken.

Uiteraard was ik daarna een stuk gerustgesteld en was die "brok" ook binnen no-time weg.

Niets meer krachtig dan onze gedachtegangen, zeg maar! :)

Maagzuur kan ook veel veroorzaken en met name wat betreft irritaties van de keel.

Tot slot, laat dokter Google met rust, of zet tenminste "angststoornis" in de zoek-zin... wat je ook voelt, ik kan je bij deze al vertellen welke ziekte je volgens dr. Google hebt, en ik kan je de afloop ook alvast vertellen! :)
Kans is groot dat je dit nu leest en niets meer in je keel voelt! ;)

Sterkte!!
Door angele
#67962
Bedankt voor jullie reactie. De brok is weg gelukkig maar nu zit er achter om mijn mond een witte bult, lijkt op een ontsteking. Nu maak ik mij daar weer zorgen over. Vanmorgen de hap gebeld hun zeiden kan geen kwaad waarschijnlijk keelontsteking. Maar als ik ga Google maak ik mezelf helemaal gek. Morgen maar naar de huisarts en hopelijk valt t mee. Oh ja mijn amandelen heb ik niet meer.

Groetjes angele
Paniekaanvallen en CBD Olie