Forum

Heb je een oppepertje nodig, lees dan deze berichten!

Moderators: Leon, Leap

Door julietta
#66790
Ik twijfel tussen wat echt is en wat een gedachte of een droom was. Ik hoor geen stemmen en heb geen waan ideeën. Volgens de psycholoog zit ik echt niet in een psychose en ben ik niet gek, maar zijn dit bijwerkingen van angst en paniek aanvallen.

Ik weet wie ik ben. Hoe ik heet en wat ik hoor te doen. Wie mijn vrienden zijn en wie mijn ouders zijn. Maar het voelt allemaal zo vreemd. Alsof het niet bij mij hoort. Alsof ik niet bij mij hoor. Alsof het iemand anders z'n leven is. Alsof ik in een droom zit. Heel vaak denk ik ook dat ik in een psychose zit, maar de dokters en iedereen om me heen zeggen van niet. Maar het voelt zo. Alsof ik ben dood gegaan en dat dit een na leven is. Of een droom. Ik ben leeg. En toch tegelijkertijd zo emotioneel. Ik wil alleen maar huilen. En heb slapeloze nachten. Het is inmiddels een jaar nu. En het is er alleen maar erger op geworden. Ik heb pieken en dalen. Wekenlang geen last hebben, en dan opeens BAM. Ik ben mezelf compleet verloren, zo voelt het. Het liefst kruip ik ergens in een hoekje en slaap ik 10 jaar lang.


Word ik gek? Kan iemand zich in mij vinden?
Door mulder
#66794
Hoi,

Ik denk niet dat je gek wordt en ook niet dat je in een psychose zit. Maar het gevoel dat je gek wordt kan wel heel echt aanvoelen voor je. Dat je soms denkt dat je in een droom zit of het zo voelt, kan echt door de paniek en angst komen. Je gaat dan zo in je hoofd zitten,zo piekeren en malen,dat je misschien soms het gevoel heb buiten jezelf te staan of boven jezelf te zweven. Na een dag of tijdens een dag met angst en paniek ken ik dat ook. Alsof je naar jezelf zit te kijken. Zou het je helpen als je dan even naar buiten gaat, even de wind door je haren voelen. Even niet meer denken, maar alleen maar voelen, de wind, je voeten op de aarde. Kijken naar wat je ziet, ruiken wat je ruikt etc. Verwacht geen wonderen als je weer binnen komt, ik word dan ook wel eens heel draaiierig maar toch. Je bent er even uit. Blijf met je psycholoog praten, blijf je gevoelens uiten, maar probeer ook je gedachten te verzetten. Succes meid!
Door julietta
#66800
Mulder bedankt voor je reactie!
Je hebt volkomen gelijk.. Ik denk dat het belangrijkste is erin blijven geloven
Dat ik niet gek word. Ik ben de afgelopen dagen gewoon gaan werken, en inderdaad wanneer ik druk bezig ben, heb ik nergens last van. Het komt door het Overthinking. Wanneer ik op de fiets naar huis rijd gaat alles goed. Voel ik me vrij, zoals jij omschreef.

De term, love is my disease heb ik nooit echt op gelet. Maar nu begrijp ik hem helemaal.
Ik had mezelf helemaal gevonden met iemand. Ik wist wie is was, ik had doelen en dromen. Die deelden wij samen. Ik was trots op mezelf en merkte, anderen ook. En sinds ik hem kwijt ben, ben ik mezelf ook kwijt. Ik kom er gewoon niet uit. Ik weet niet hoe ik mezelf moet zijn zonder hem. Maar goed, op een dag vind ik mezelf weer.
Door dev
#66803
Exact dat had ik ook, en dat was een mega fout. Ik leunde op haar voor mijn geluk, zij weg->geluk weg. En daarna knalde ik een ernstige depressie in (met paniek- en angstaanvallen).

Scroobius Pip heeft een nummer (Stunner) waarin hij de zin zegt "I wore my heart on my sleave, and you stole my fucking shirt. But go ahead, keep that shit, happiness of the absurt"

Ik heb mezelf verplicht niet meer geluk op een ander te baseren. Ik ben een chick tegengekomen welke overeenkomsten vertoonde maar ik wel leuk vond. Heb besloten er niet meer moeite in te steken, ze kreeg een relatie met een ander en long story short: Dat was de juiste keuze.

Ik heb er van geleerd, jij ook. Ik kreeg een soortvan relatie met een chick en ik merkte dat ik weer mijn geluk om haar liet draaien. Zij mij geen aandacht geven (die dagen heb je gewoon), ik een kutdag. Na een week had ik m door, dat deel afgesloten, hard voor mezelf geweest, en nu hebben we toch al een half jaar lol, met potentie tot serieus.

Het voelt niet zo, maar op lang termijn is hard voor jezelf zijn, "ik eerst!", beter voor je én voor de ander (je bent stabieler, altijd goed).

Succes.
Paniekaanvallen en CBD Olie