Forum

Heb je een oppepertje nodig, lees dan deze berichten!

Moderators: Leon, Leap

Door stealex
#67092
Hallo allen,
Sinds kort heb ik weer een oude angst:angst dat een bepaald woord in me hoofd blijft hangen, ik weet het een rare angst, aangezien je kan kiezen wat je denkt, aangezien ik nu andere woorden in mijn hoofd heb(ik typ dit namelijk)
Ik heb dit vroeger ook gehad, en dat was lastig, verdween wel omdat het zijn kracht verloor.
Vanmorgen werdt ik wakker en kreeg ik paniek door deze gedachten, het maakte me weer helemaal bang :'(
Bahhh nooit gedacht dat t weer zo terug zou komen
Zit ff vast in me oude routine
Ik heb het toch eerder overwonnen, het moet nou toch ook weer lukken?
Door muppie
#67093
Hoi Stealex,

Wat vervelend dat je het weer terug hebt. Tuurlijk overwin je het wel weer. Op dit moment kun je je dat waarschijnlijk maar moeilijk voorstellen. Probeer leuke dingen te gaan doen vandaag en er niet te veel mee bezig te zijn in je gedachte. Al is dat nu misschien erg lastig omdat je er middenin zit. En het brengt misschien ook weer oude gevoelens met zich mee.

Sterkte ermee in ieder geval. Je bent sterker dan je denkt vergeet dat niet.

Groetjes,
Muppie
Door stealex
#67094
Hoi Muppie,
Wat fijn dat je zo snel antwoord
Het is zo idioot, alsof ik de rest van me leven maar 1 woord in me hoofd kan hebben, stom he
Maar ja die gedachte maakt me angstig en gespannen, dat is natuurlijk weer in ingang voor angst(hiervoor hartoverslagen die dat bracht, maar dat "werkt" niet meer.
Het is alsof ik soms dingen zoek om me zo te voelen, begrijp je?
Door muppie
#67095
Hoi Stealex,

Het zou inderdaad heel knap zijn dat je de rest van je leven maar 1 woord in je hoofd zou hebben. Gelukkig besef je al dat dat ook niet gaat gebeuren. Je kunt tenslotte hele zinnen typen en zeggen.
Je angst heeft je zwakke plek weer even gevonden jammer genoeg. Je bent zo gewend aan die angst gevoelens dat het heel raar is dat ze er niet meer zijn. Het is dan wel handig als je niet net zolang gaat graven naar gedachtes tot de angst en paniek weer terug is.
Ik had ook wel eens dat als een ik poosje angst vrij was dat ik me ging afvragen of ik me wel echt zo goed voelde.Of er niet toch nog stiekum ergens iets was waardoor dat gevoel terug zou komen van paniek. Dat vind ik nu best apart als ik daar aan terug denk hihi.

Groetjes,
Muppie
Door stealex
#67096
Muppie ik had weer een gelukkig leven, dus lijkt het onverwachts.
Maar met eerst zogenaamd hart, daarna duizeligheid en nu dit, is dat niet helemaal waar.
Ik weet dus dat het kan en deze gedachte had ik al eerder, dus is het weer de weg zoeken.
Enige dat ik in die gelukkige tijd niet heb gedaan is over heen gaan waar ik naar toe wilde, dus geen vakanties gehouden(niet weggeweest)
Dat betekend misschien dat ik niet helemaal er van af was(toch beperkt)
Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#67101
Dit klinkt een beetje als dwang. Ik heb wel eens gezien dat iemand heel bang was een ander wat aan te doen. Dit deed hij nooit. Volgens mij moet je als test maar eens woorden op gaan schrijven. dan zie je dat je nog veel meer woorden kent dan die ene op dat moment :)
Ik denk dat afleiding ook goed helpt, sporten, dagje weg..

Sterkte!
Paniekaanvallen en CBD Olie