Forum

Heb je een oppepertje nodig, lees dan deze berichten!

Moderators: Leon, Leap

Door Dienepien
#65435
Weet iemand van jullie of dit normaal is of hoe lang dit nog duurt? Ik had mijn medicijnen (Sertraline) afgebouwd naar nog slechts een kwart. De paniek en angst kwam alleen in zo'n hevige mate weer terug dat ik het nu toch maar weer aan het opbouwen ben naar een halfje. Dat neem ik nu sinds een kleine week maar die angst is nog in niets minder geworden.. Dit bij elkaar is nu al een flink aantal weken zo qua angst en begin het nu echt zat te worden. Ik weet dat de angst niet reëel is, maar het giert de hele dag door mijn lijf. Weet iemand hoelang het duurt voordat medicijnen weer aanslaan en of je misschien eerst weer angstiger wordt als je je medicijninname verhoogt?
Door Sanne78
#65443
Wat balen dat er nog geen verbetering in zit. Ik heb net als jij sertraline afgebouwd tot 25mg en de paniek kwam ook zo hevig terug. Vreselijk! Maar ondanks dat de psych en dokter mij aanraadde om weer terug te gaan naar 50mg heb ik dat niet gedaan, omdat ik bang was dat het allemaal nog erger zou worden. Ik moet zeggen dat ik nu steeds meer goede dagen heb. Zit nu een half jaar op 25mg. Verder afbouwen doe ik voorlopig niet.
Maar goed, hoe lang alles zal gaan duren bij jou kan ik je helaas niet vertellen. Dat is sowieso bij iedereen anders. Hoe lang heb je op een kwart gezeten? En hoe lang heb je de sertraline uberhaupt geslikt?
Ondanks dat je weet dat de angst niet reeel is, giert de angst gewoon overal doorheen. Door die schommelingen in AD helpt ook niks. Daar bedoel ik mee, dat anders denken dan weinig zin heeft, behalve dan dat je moet blijven zeggen dat de AD dit nu met jou doet en dat je niet dood gaat oid. Maar je hersenen/lichaam moeten nu weer wennen aan een nieuwe dosis, dat heeft tijd nodig. Slik je er iets kalmerends naast? Doen hoor, het kan echt geen kwaad om dit tijdelijk als ondersteuning te gebruiken totdat de ergste verschijnselen over zijn.
Sterkte! Hopelijk slaat de sertraline snel aan!
Door panicme
#65445
Ik heb je tekst niet helemaal kunnen lezen maar ik snap je wel. Je topic tekst spreekt boekdelen. Hier ook zwaar ******

Ik weet niet waar ik het zoeken moet zo depri, angstig enzo.
Door Sammyy87
#67906
hoi hoi

wat ik je even wil zeggen! zelf heb ik namelijk ook 5 jaar aan de sertraline gezeten 50mg per dag! bouw echt met hele kleine beetjes af!!! ga je te snel dan ga je indd terug naar je oude klachten, nouja oude klachten.. het zijn niet je oude klachten.. jou hersens moeten herstellen van het medicijn!

toen ik ging afbouwen heb ik het ook echt zwaar gehad! maar ik bleef de moed erin houden.. ergste is nog die laatste kwart die je af gaat bouwen!! wat een klap!! ik was met die laatste kwart te snel gegaan (12,5 mg) ik was ineens van een kwart naar niets gegaan.. foutttt!!! nou ik heb echt in de grond gezeten toen ik clean was. nu ben ik een half jaar verder en ben nog steeds clean! alleen je moet doorzetten, niet denken ohjeej mijn klachten komen terug laat ik maar weer opbouwen.. helaas wordt alles even erger.. zet door!!! ik moet wel zeggen dat nu ik gestopt ben dat mijn emotie.. oh my gosh.. ik wist niet ik nog emoties had :shock: ik ben van mijzelf al een erg gevoelig persoon en ja door die medicijnen wordt het afgevlakt, ja tot ik gestopt was ik voelde alles weer! dat is ernorm wennen hoor.. ik moet zeggen sinds ik gestopt ben zijn mijn paniekaanvallen echt bijna zo goed als weg, echt heel soms komt er nog eens zo nu en dan 1, maar niet meer dagelijks. geeft het de kans als je afbouwd, doe het rustig aan en laat het gewoon op je af komen. ikzelf zit ook nog bij een psycholoog hoor het is niet zo ik 100% hersteld ben. door het herstellen van mijn hersens komen de raarste gedachtes in mijn hoofd! daar ben ik nu dus voor onder behandeling om daar mee om te leren gaan.

Succes je kan het echt!!!
Paniekaanvallen en CBD Olie