Forum

Heb je een oppepertje nodig, lees dan deze berichten!

Moderators: Leon, Leap

Door julietta
#66586
Hallo ik ben nieuw op deze pagina.
Ik heb nu sinds een jaar last van paniek en angststoornis
Ik heb weken dat het goed gaat en weken dat het vreselijk gaat.
Op nuchtere momenten voel ik mij belachelijk. Schaam ik me.
Nu 5 x bij de psycholoog gewest en die heeft me er van kunnen overtuigen
Dat ik niet schizofreen aan het worden ben.
Ik heb last van oorsuizingen en zie soms vlekjes voor mijn ogen.
Ook heb ik last van derealisatie en depersonalisatie.
Een hele waslijst dus. Ik twijfel constant aan mijzelf of het aan de
Angst ligt of dat het aan iets anders ligt. Soms zie ik bvb vlekjes voor m'n ogen
En denk ik dat ik elk moment kan hallucineren. Ik word dan bang dat ik
Toch in een psychose ga raken en dat ik tijdens m'n psychose iemand
Iets ergs aan doe. Ik zie vaak enge nare beelden voorbij komen.
Ik haat het en ben zo bang dat ik iets naars doe.
Ook ben ik bang dat ik bezeten ga raken of dat iets mijn lichaam overneemt.
Deze angsten zijn zo groot dat het moeilijk is mijn huis te verlaten soms.
Ik slik oxazepam en dat helpt met de angst. Maar niet met de gedachtes.
Is er iemand die mij gerust kan stellen? Iemand die zichzelf hierin herkent?
Iemand met tips of ideeën ?

Help me asjeblieft.

Jong meisje dat weer haar oude ik wilt zijn.
Door Leah
#66589
julietta schreef:Hallo ik ben nieuw op deze pagina.
Ik heb nu sinds een jaar last van paniek en angststoornis
Ik heb weken dat het goed gaat en weken dat het vreselijk gaat.
Op nuchtere momenten voel ik mij belachelijk. Schaam ik me.
Nu 5 x bij de psycholoog gewest en die heeft me er van kunnen overtuigen
Dat ik niet schizofreen aan het worden ben.
Ik heb last van oorsuizingen en zie soms vlekjes voor mijn ogen.
Ook heb ik last van derealisatie en depersonalisatie.
Een hele waslijst dus. Ik twijfel constant aan mijzelf of het aan de
Angst ligt of dat het aan iets anders ligt. Soms zie ik bvb vlekjes voor m'n ogen
En denk ik dat ik elk moment kan hallucineren. Ik word dan bang dat ik
Toch in een psychose ga raken en dat ik tijdens m'n psychose iemand
Iets ergs aan doe. Ik zie vaak enge nare beelden voorbij komen.
Ik haat het en ben zo bang dat ik iets naars doe.
Ook ben ik bang dat ik bezeten ga raken of dat iets mijn lichaam overneemt.
Deze angsten zijn zo groot dat het moeilijk is mijn huis te verlaten soms.
Ik slik oxazepam en dat helpt met de angst. Maar niet met de gedachtes.
Is er iemand die mij gerust kan stellen? Iemand die zichzelf hierin herkent?
Iemand met tips of ideeën ?

Help me asjeblieft.

Jong meisje dat weer haar oude ik wilt zijn.
Hey, allereerst welkom!

Jeetje, wat heftig allemaal zeg. Wat goed dat je nu al 5 keer bij een psycholoog bent geweest, dat gaat vast helpen, alleen duren die dingen een tijdje. Schaam je alsjeblieft niet, zoals je hier vast al op dit forum hebt gezien zijn er heel veel mensen die last hebben van angst en paniek stoornissen. Heb je iemand buiten je psycholoog om waar je mee kan praten? Een goede vriendin of vriend? 1 van je ouders?

Ik heb last van een angst stoornis paniek stoornis en PTTS. Ik weet uit eigen ervaring dat paniek en angst de raarste dingen kan doen met je lichaam en je gedachten. Dus die blauwe vlekjes die jij soms ziet, zou ik wijden aan de paniek of angst. Soms kunnen mensen zelfs denken dat ze een hartaanval krijgen. Doordat ze heel erg last krijgen van hun borst door de paniek aanval of ze krijgen opeens een verdoofd gevoel in hun lichaam. De raarste dingen krijg je daardoor. Daardoor denk ik dat de suis in je oren ook komt door de paniek of angst. Het is belangrijk dat je er bewust van word dat al die lichamelijke sensaties komen door zo'n aanval.

Wat vaak helpt is rustig te gaan zitten en 5 dingen voor jezelf gaan opnoemen die je voelt. (niet dat je pijn hebt aan je borst) Maar ik bedoel dat je bijvoorbeeld je stoel voelt. Je kleren die tegen je lichaam aanzitten. Je voeten die de grond aanraken etc.
Probeer daarna is 5 dingen voor jezelf op te noemen die je hoort. Zoals de radio die aanstaat, de vogels die buiten fluiten, een auto die langs komt of de wind die langs je raam suist etc. Probeer daarna eens 5 dingen voor jezelf op te noemen die je ziet. En probeer daarbij niet alleen vooruit te kijken. Maar kijk eens naar de hele ruimte die je ziet en benoem bijvoorbeeld de klok die links van je hangt, de kast die helemaal rechts in de ruimte staat, en de stoelen die naast je staan, etc.
Dit allemaal bouw je langzaam af naar 4, 3 tot dat je van alles nog 1 ding kan benoemen.
Hiermee verzet je gedachten en zal je paniek of angst aanval afnemen.

Over derealisatie en depersonalisatie durf ik echt niks te zeggen. Misschien dat iemand anders op dit forum daar meer van weet!

Succes!
Door Tiny
#66591
Hallo,
ik ben ook nieuw op dit forum maar lees heel veel van mijn klachten terug.

Ik heb nu al 2 jaar fikse angst aanvallen zelfs al 3x Door de ambulance mee genomen.
Helaas zit bij ons in de familie hart problemen, mijn jongste broer heeft al 4 omleidinge aan het hart
een oudere broer ben ik 2 jaar geleden verloren aan een hart stilstand.
Toen is bij mij heel de angst molen begonnen.
slik allang medicijnen en loop nu onder emdr behandeling omdat ik dus ptss heb en angst fobie om een hart aanval te krijgen.

Maar het gaat al een stuk beter met de emdr behandeling kan ik echt aanraden.

maar ik begrijp iedereen heel goed op dit forum.
we zijn niet gek en we zijn geen aanstellers.
het overvalt je zonder dat je er erg in hebt, welke klachten je ook hebt blijf altijd in je zelf geloven.
het is alleen bijzonder belangrijk dat je arts of psycholoog tijdig onderkent en je de juiste hulp biedt en niet blijft aanmodderen.

echt er is altijd Hulp die voor jou goed is alleen moet je hier bij geholpen worden.
kijk eens bv op mentaal beter daar loop ik ook maar is een goede hulpverlener.
ik werd ook gek van de beelden die maar Door mijn hoofd gingen maar met emdr verdwijnen deze.

ik kan alleen maar zeggen onderneem actie om bij de juiste hulp te komen.

heel veel sterkte
Door julietta
#66595
Hi Leah,

bedankt voor je reactie! fijn je tips ook! Ik kan er gelukkig met mijn directe omgeving goed over praten, alleen bepaalde details zijn soms moeilijk om uit te leggen. Ik heb de afgelopen week nergens last van gehad gelukkig! Ik hoop dat het steeds beter blijft gaan.

& Tiny

wat heftig! dat er zelfs een ambulance moest komen! ik vond het in het begin prettig met een psycholoog te praten maar ik haal er inmiddels niet echt meer wat uit. Ik ga zo kijken op mentaal beter misschien zit daar een oplossing in. iig heel erg bedankt voor het reageren! het is ook gewoon ff fijn je verhaal kwijt te zijn. voor mij althans.
Door Zonnig
#66618
Gek genoeg help jij mij nu ook; met je verhaal.

Ik herken ineens het e.e.a. in jouw verhaal. Ook ik heb op dit moment last van vlekken voor mijn ogen. Ik heb helaas ook een angststoornis en schaam mij hier ook voor.
Ik herken het ook, dat je overal extreem bang voor bent.
Ineens kan je bang zijn voor de meest vreemde dingen.
Gelukkig heb je er nog maar een jaar last van.
Het is verschrikkelijk akelig als je er last van hebt.
Ga er maar vanuit, dat het meest extreme er zometeen wel vanaf is. Daarna herstel je geleidelijk wel weer.
Door julietta
#66637
Hey zonnig!

wat leuk je naam! moet er van glimlachen :)

Ik ben inmiddels bij de psycholoog geweest ( wekelijks ga ik erheen )
en die heeft me naar de huisarts gestuurd. Tijdens een paniek aanval kun je vlekken zien, of wanneer je veel medicijnen zoals bvb oxazepam gebruikt. maar ik had een week lang geen medicijnen gebruikt, en geen paniek of angstaanval gehad en had ze alsnog.

ik heb vanochtend bloed laten prikken, en ik heb oogdruppels gekregen.

hopelijk komt hier wat uit..

laat me weten hoe het met jou verloopt! misschien vind jij een oplossing op de vlekken!

en tip die ik je kan geven is een zonnebril dragen! ook al is het soms winter en denk je dat er geen zon is, worden je ogen alsnog geraakt door zonlicht. Ik draag bijna altijd een zonnebril buiten, hoe gek dat ook soms lijkt.

groetjes!
Door Zonnig
#66650
Dag Julietta,

Hoe gaat het vandaag met je ? Gaat het nu alweer wat beter ?

Ik weet echt alles van paniek, angst en je eenzaam voelen, dus voel je maar niet bezwaard als je eens je verhaal kwijt wilt.

Het is heel moeilijk om te begrijpen, wat er door iemand heen gaat als hij / zij in paniek is, als je zelf nog nooit zoiets heb meegemaakt. Pas als je het zelf hebt meegemaakt, weet je wat paniek en angst allemaal kunnen veroorzaken.
Ik heb dit een aantal jaren geleden ook gehad tijdens een zware burnout. Ik herkende mezelf niet eens meer.

Nu hang ik weer tegen een zware burnout aan, dus ik moet nu ook alert zijn.

Die vlekjes; die heb ik de laatste tijd ook, maar gelukkig niet zo vaak. Ze gaan na een tijdje gewoon weer weg. Nu heb ik ook veel spanning en krijg ineens keelpijn en sta minder stevig op mijn benen.

Misschien klinkt het heel standaard, maar doe je ook aan sport of wandelen ? Helpt wellicht ook.

Groetjes van Zonnig ( Al was het hier vandaag niet zo zonnig. ;) )
Paniekaanvallen en CBD Olie