Forum

Heb je een oppepertje nodig, lees dan deze berichten!

Moderators: Leon, Leap

Door Pinky
#67240
Hoi meisje,

Als eerste nog gecondoleerd met het verlies van je vader. Waarschijnlijk kan dat je terugval ook verklaren? Ik kan mij heel goed voorstellen dat je angst voor hartproblemen hierdoor toeneemt.

Misschien kan het helpen om je hart eens te laten onderzoeken. Niet om je bang te maken, maar hartproblemen kunnen erfelijk zijn. Als je je er zorgen om blijft maken kan de dokter een groot deel van je angst wegnemen en mocht er dan toch iets gevonden worden, dan ben je er ruim op tijd bij om het probleem op te lossen.

Maar ik geloof bijna zeker dat die paniekaanvallen voor al je lichamelijke ongemakken zorgen. Zoek de symptomen maar eens op, het is gewoon pure stress dat je zo ongemakkelijk laat voelen. Vervelend, maar ongevaarlijk. Wat mij altijd helpt als ik in een zeldzaam geval een paniekaanval krijg, is door het te zien als een golf beweging. De angst bereikt een piek, maar kan nooit hoger worden dan dat. De angst zal uiteindelijk zakken en je zult keer op keer zien dat datgene waar je zo bang voor bent, niet is gebeurd. Voor mij helpt deze gedachte mij om de paniek onder controle te krijgen als ik er last van heb.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en wees niet bang om je familie in te lichten. Het is goed dat je rekening met ze houdt, maar familie is er om je te steunen in leuke en minder leuke tijden. Het zal vast ook voor wat opluchting zorgen.

Succes!
Door ~~meisje~~
#67241
:roll:
Laatst gewijzigd door ~~meisje~~ op 22 feb 2017, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Pinky
#67246
Ah, als het niet erfelijk is dan is een dokters bezoek misschien inderdaad niet zo'n goed idee. :wink:

Als ik een paniekaanval heb dan denk ik inderdaad die gedachte en probeer ik mijzelf af te leiden door een leuke film te kijken of te luisteren naar mijn favoriete muziek. Probleem is dat de paniekaanvallen die ik heb gehad altijd ontstonden als ik in bed lag. Dan wordt jezelf afleiden een stuk moeilijker. :P

Wat mij vaak dan helpt is even dit forum op te zoeken met mijn telefoon en geruststellende berichten te lezen. Wat mij altijd goed heeft geholpen is de topic 'Benadering van angst door een dokter.' Staat bij tips & trucs op deze forum. Weet niet of je die wel eens hebt gelezen, maar ik vind het vol goeie berichten staan.
Door ~~meisje~~
#67247
:roll:
Laatst gewijzigd door ~~meisje~~ op 22 feb 2017, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dexje070
#67252
Gisterennacht
Ik kon maar niet slapen
Ik lag te woelen in m'n ledikant
Ik telde 100.000 witte schapen
En die bleven maar staan
En die keken me aan
En ik riep ga nou eens aan de kant

Ik wil leven zonder angst
Ik wil branden zonder blaren
Ik wil geld zonder te sparen
Ik wil feest zonder gedoe
Ik wil zuipen zonder kater
Een horloge zonder later
Ik wil dansen zonder moe

Ik wil regen zonder jas
Ik wil varen zonder anker
Ik wil roken zonder kanker
'k Wil een salto zonder net
Ik wil alles weten zonder boeken
Alles vinden zonder zoeken
Ik wil slapen zonder bed

Jij zei vannacht
Joh, je bent niet goed lekker
Je woont niet zomaar gratis op Soestdijk
In het zweet uw aanschijns zult gij uw brood verdienen
En toen keek ik je aan
En toen wou ik je slaan
Want je had zo vervelend gelijk

Maar ik wil liefde zonder eind
Ik wil vrijen zonder zorgen
Van de avond tot de morgen
Ik wil mannen zonder tal
Ik wil doorgaan zonder stoppen
Ik wil binnen zonder kloppen
En een lijf zonder verval

Ik wil vreten zonder dik
Ik wil aangenaam verpozen
Zonder schillen, zonder dozen
Ik wil varkens zonder pest
'k Wil een kind zonder te baren
En zonder praktische bezwaren
Ik wil zwemmen zonder vest


Ik wil reizen zonder doel
Ik wil zeilen zonder haven
'k Wil een graf zonder te graven
Ik wil vissen zonder vangst
Ik wil oud zonder bederven
Ik wil dood zonder sterven
Ik wil leven
Ik wil leven
Ik wil leven zonder angst
Door mulder
#67254
mooie tekst!!
Door dexje070
#67255
vond het wel toepasselijk wil leven zonder angst
Paniekaanvallen en CBD Olie