Forum

Heb je een oppepertje nodig, lees dan deze berichten!

Moderators: Leon, Leap

Door R_96
#67974
Hoihoi,
2.5 jaar geleden heb ik voor de eerste keer een paniekaanval gehad. Het was toen zo dat ik de hele zomer lang elke dag paniekaanvallen waarbij ik hyperventileerde had. Ik kwam zo in een vicieuze cirkel terecht, omdat ik door het zovele hyperventileren last kreeg van spierpijn dus bij elke ademhaling voelde ik de pijn en dit liet me dan steeds weer aan die aanvallen denken.
Ben uiteindelijk toch gaan studeren, hele jaar goed gegaan, alleen net voor t einde moeten stoppen omdat ik het niet meer kon omdat de paniekaanvallen in hevige mate terug waren. Heb toen besloten te stoppen en de zomer aan mezelf te werken door naar een instelling te gaan die je 17 weken behandeld. Je krijgt dan fysiotherapie, cognitieve therapie en je praat met nog een ander soort psycholoog. Alles ging goed, was klachtenvrij na de behandeling en ben weer opnieuw met mijn opleiding begonnen.
Hele jaar ging t goed en nu zijn er nog maar vier weken te gaan en heb ik me toch weer een partijtje last van die angst/paniekaanvallen. Ik ben bang dat ik weer in die vicieuze cirkel terecht kom, omdat ik continu het gevoel heb dat iemand zijn hand om mijn keel legt waardoor ik minder goed adem.
Heb met de dokter gesproken en zij heeft mij antidepressiva voorgeschreven cipra nogwat. Maar dit vertik ik om te pakken omdat ik nog maar vier weken te gaan heb op school en ik van veel mensen hoor dat dit het de eerste weken nog erger maakt. Vandaag weer gebeld omdat ik het gewoon echt niet meer volhou zo en nu afgesproken dat ik oxazepam ga nemen. (Dit heb ik vaker ingenomen als ik niet uit een paniekaanval kwam). Ik neem 5mg in, heel weinig maar helpt normaal wel bij mij.

Ik heb gewoon even een peptalk nodig omdat ik thuis totaal geen steun krijg van familie en als ik aangeef dat ik me slecht voel er gewoon gezucht wordt of boos gereageerd word. Ik kan mijn hart dus nooit eens echt luchten.
Ik ben bang dat ik weer in die cirkel terecht kom en nergens meer van kan genieten. Ik slaap super slecht en dat helpt ook niet.
Maarja, vandaag eens aan de oxazepam beginnen en hopelijk kom ik zo een beetje uit de cirkel.

Groetjess
Door cheron13
#68039
Heel veel sterkte hopelijk voel je je wat beter komt vast allemaal goed oxzasepam werkt altijd wel goed
Paniekaanvallen en CBD Olie