Forum

Heb je een oppepertje nodig, lees dan deze berichten!

Moderators: Leon, Leap

Door sjorsnl76
#64427
Hoi allemaal,

PFFFF heb weer wat nieuws. Maak me druk dat ik een tumor heb of alzheimer begin te krijgen.

De laatste tijd heb ik veel last van vergeetachtigheid, kom niet op woorden of spreek woorden verkeerd uit of weet ineens niet meer wat ik wil zeggen. Of mijn hoofd is ineens leeg. Kan dingen echt slecht onthouden. Kijk ik maanden lang naar verschillende serie... geen idee hoe de karakters meer heten(ok gier was ik altijd al slecht in) geen idee meer wanneer ik wasr op vakantie ben geweest... dat soort dingen.

voel ook een soort lichte druk op mn voorhoofd (geen pijn)

iemand herkenning. Maak me echt zorgen.
Door Sanne78
#64430
Sjors, ik heb al persoonlijk op je gereageerd, dus het heeft denk ik niet veel zin om het nog eens te herhalen hier. Misschien dat als je van meerdere hier hoort dat ze het herkennen en dat het ook echt bij de paniek hoort, dat je dan wat gerust gesteld bent. Ik hoop het. Want ik weet wat hypochondrie met je doet. Volgens mij zit je behoorlijk vast op het moment in de welbekende cirkel en die moet je gaan doorbreken. Misschien kun je eens kijken bij de alternatieve geneeswijze? Iets om te leren ontspannen, uit je hoofd te gaan en je niet te focussen op je lichaam.
Echt die vergeetachtigheid heb ik ook, het horort erbij. Je gedachten/geest maakt overuren met zorgen maken om jezelf dat er geen plek is voor andere dingen.
Sterkte!
Door sjorsnl76
#65378
Beste allemaal,

Ik heb hier dus nog steeds onwijs last van. Zeker op dit moment is het weer van toepassing. Vergeet van alles. Kan dingen die mijn vriendin heeft geboekt(uitjes en zo) niet meer herinneren. Kom moeilijk op woorden of kan moeilijk namen onthouden.

Verder heb ik net een paar iqtests gedaan en merk dat bijvoorbeeld rekenen mij enorm veel moeite kost(terwijl ik hier een kei in ben)

Ik maak me echt zorgen over mijn hersenen. Herkend iemand dit?
Door sjorsnl76
#65517
Herkend niemand dit? Mijn hoofd lijkt op dit moment echt een zeef. Ik wordt er erg onzeker en angstig van.
Door Sanne78
#65518
Mijn reactie heb je al, het is sowieso rustig op het forum vind ik wat betreft reageren op anderen. Maar misschien helpt het ook als je zelf ook anderen probeert te steunen ipv alleen maar te zenden. Dit geldt zeker niet alleen voor jou hoor Sjors.

Ik snap heel goed dat de meeste mensen die hier zitten in een diep dal zitten en geen oog meer hebben voor de problemen van anderen. Je hebt immers zelf problemen genoeg. Maar laten we toch proberen elkaar er doorheen te slepen. Te reageren als je iets herkent of een tip hebt. We hebben de steun van lotgenoten hard nodig. Onze omgeving (tenminste die van mij) wordt er gek van, dus dan is juist een forum wel fijn.
Door mulder
#65529
Ha Sanne en Sjors,
Sjors, je vergeetachtigheid herken ik helemaal. Ik vertelde laatst iemand heel enthousiast over een nieuwtje, toen ze zei, ja maar we hebben elkaar toch gisteren aan de telefoon gehad.... Het begon te dagen, maar eerlijk gezegd wist ik t niet meer. Komt omdat ik vaak met mijn hoofd bij andere dingen zit, gedachtes over hoe ik me voel, hoe ik overkom etc. Dan praat ik wel, maar ben er eigenlijk niet echt bij en dan vergeet ik het. Vandaag moest ik naar de apotheek, ik ging wel 10x kijken wat ik nou nog had en wat ik nodig had. Eindelijk bij de apotheek, ja hoor verkeerde recept bij me. Soms helpt een beetje lachen, soms maakt het me verdrietig....Die druk op je hoofd herken ik ook, ik weet niet wat het is, maar het is bij mij een strakke band om mijn hoofd of gewoon het gevoel dat er een steen in mijn hoofd zit. Ik zou me niet druk proberen te maken, want dat maakt het enkel maar erger. Probeer de dingen die je doet, helemaal bewust te doen. Dus luister naar iemand die wat zegt, zonder teveel met je eigen gedachten bezig te zijn, ruik, proef, luister, kijk voel en dan kun je het je misschien beter herrinneren.

Wat Sanne noemt, vindt ik ook wel. Er zijn vaak dezelfde mensen die reageren (en met hele goede tips komen), maar soms duurt het ook even. Laten wel allemaal proberen zoveel mogelijk elkaar te helpen en te steunen en elkaar te laten weten dat ze niet alleen zijn. Groetjes,
Door Timothy
#65669
sjorsnl76 schreef:Hoi allemaal,

PFFFF heb weer wat nieuws. Maak me druk dat ik een tumor heb of alzheimer begin te krijgen.

De laatste tijd heb ik veel last van vergeetachtigheid, kom niet op woorden of spreek woorden verkeerd uit of weet ineens niet meer wat ik wil zeggen. Of mijn hoofd is ineens leeg. Kan dingen echt slecht onthouden. Kijk ik maanden lang naar verschillende serie... geen idee hoe de karakters meer heten(ok gier was ik altijd al slecht in) geen idee meer wanneer ik wasr op vakantie ben geweest... dat soort dingen.

voel ook een soort lichte druk op mn voorhoofd (geen pijn)

iemand herkenning. Maak me echt zorgen.

Hoi Sjors,

Kan je iets meer kwijt of je achtergrond, wanneer is dit gestart? Heb je ook angstklachten? Wellicht kan een bezoek aan een arts geen kwaad met deze klachten?

Groeten,

Tim
Door Sanne78
#65673
Tim, Sjors loopt de huisarts al plat, hij is net als ik een erge hypochonder, dus eerlijk gezegd denk ik dat je met jouw reactie hem alleen maar ongerust maakt, ondanks dat je het natuurlijk goed bedoelt.

Zoals ik al een eerdere reactie schreef ben ik ervan overtuigd dat het in Sjors zijn geval hoort bij het zoveel zorgen maken om zichzelf, zijn lichamelijke klachten dat zijn hoofd vol is en dan is er gewoon weg geen plek meer voor andere dingen.
Door sjorsnl76
#66143
Hmm... Nu maak ik me dus echt zorgen.

Ik heb de afgelopen week bijna de gehele dag door last van licht gevoel in mijn hoofd, lichte hoofdpijn en voornamelijk continue niet op woorden kunnen komen of woorden verkeerd uitspreken, worden verdraaien.

Daarnaast af en toe een totaal leeg gevoel in mijn hoofd.

Verder ben ik zeer vermoeid. Hiervoor was ik redelijk verkouden.

Ik ben ZEER angstig en bang dat ik een hersen ziekte heb. (hersen tumor, hersen infarct, hersenvliesontekking, hersen ontstekking, beginnende alzheimer) Ik ben er eigenlijk zo goed als van overtuigd.

Het geeft me een zeer onzeker gevoel en ben echt bang dat dit het einde begint te worden. Ik blijf maar in dat gevoel vast zitten. En dan zeg ik weer wat tegen mijn vriendin en maak direct een fout met praten en daarna meteen weer een fout, dan krijg ik een onwerkelijk angstig gevoel en denk ik weer: er is echt iets mis.

Ik durf gewoon niets meer te zeggen omdat ik bang ben weer een fout te maken.

Wat een rot gevoel. Ik hoop dat iemand me kan helpen met herkenning.

Ik ben zo bang.
Door mulder
#66147
Hoi Sjors,
Ik denk dat ik je niet kan helpen, want weet je, je hebt een idee in je hoofd over wat je hebt en je bent daardoor denk ik blind en doof voor andere ideeën. Ik bedoel dit niet rot of gemeen, maar ik denk echt niet dat iemand hier jou gerust kan stellen. Dat kan waarschijnlijk enkel een arts. Ik ga je niet adviseren naar een arts te gaan, want ik denk dat je klachten puur door paniek en angst veroorzaakt worden. Maar geruststelling krijg je hier niet. Het spijt me voor je dat je zo in angst zit en ik hoop dat je er een weg in vindt. Sterkte,
Door kanjerin1980
#66167
Hey
Ik herken dit heel erg door die hypochondrie krijg je last van stress en door stress ga je deze klachten zoals vergeten krijgen heel normaal zal me echt geen zorgen maken.
Herken tumor begint meestal maar uit allen van zintuiglijke dingen of spier uit vallen zoals benen.
En altzeimer begint meestal of hele rare dingen doen zoals de tv water geven... Of juist de dingen vergeten van nog geen vijf min geleden in het begin stadium dat is dus heel anders dan wat jij schrijft
Sterkte liefs jill
Door sjorsnl76
#66322
Ja, nog steeds ben ik aan het aanklooien.

Nog zit ik er over in dat ik iets in mijn hoofd moet hebben (iets ernstigs) (herseninf., tumor, alzheimer)

Op dit moment heb ik een gevoel dat ik helemaal leeg ben in mijn hoofd. Kom niet op woorden/zinnen, staar wat voor me uit, kan me niet concentreren. Ben te moe om te praten of te denken. Lezen en dit typen kosten mij enorm veel moeite en gaat op een soort automatische piloot.

Dit gevoel maakt me angstig.

Herkend iemand dit soort gevoelens. Ik heb ze afgelopen dagen met regelmaat.
Door mulder
#66333
Hoi Sjors,

Ten eerste vind ik het heel rot voor je om te horen dat je deze klachten heb, maar je hebt ze volgens mij niet sinds een paar dagen, want je begint dit topic met dezelfde klachten en dat was al in juli. We hebben je veel tips en herkenning gegeven, dus ik weet niet zo goed wat je nog verwacht. Geruststelling geven kunnen wij niet, want ik heb niet het gevoel dat het bij je binnenkomt wat we zeggen. Sanne en Kanjerin en ik hebben gereageerd en meer weet ik nu ook niet te zeggen. Behalve dat je misschien eens uit je hoofd moet komen. Alternatieve geneeswijze kan daarbij helpen, of lichaamsgerichte therapie. Ik lees momenteel ook een fijn boek, dat heet uit je hoofd in het leven van Steven Hayes met allerlei oefeningen en inzichten. Ik wens je veel sterkte
Door sjorsnl76
#66443
Bedankt allemaal voor de tips.

Waarschijnlijk is het bij mij gewoon vermoeidheid. En vermoeidheid levert bij mij angst op. Voorbeeld na het eten (wanneer heel veel mensen een dutje doen), vecht ik tegen gaan slapen en merk ik dat mijn hersens minder functioneren (logisch want ik ben moe). Ik herken de moeheid niet en denk dat ik gek begin te worden. (of dement/ andere ziekte)

Eigenlijk is het angst voor vermoeidheid.
Door sjorsnl76
#67011
Ik weet dat er al een hoop reacties zijn geweest maar zit nu toch echt een beetje aan de grond en zoek herkenning. Heb inmiddels eej mri en lumbaalpunctie gehad waarop men lichte afwijking vond maar dit niet konden relateren aan een ziekte.

Ik ben op dit moment enorm bang dat ik een vorm van dementie heb. (Daar zijn geen proeven op gedaan)

Onderstaand gaat de hele dag door.
Ik maak continue praatfoutjes (draai worden om), moeite met een verhaal vertellen. Maak enorm veel typfouten (ook woorden verdraaien). Heb een wattengevoel in mm hoofd en lichte hoofdpijn, voel me erg angstig, ben super bang dat ik in dit gevoel blijf en echt richting dement ga.

Kent iemand dit? Continue in dit gevoel zijn en steeds maar bevestiging krijgen doordat men woordfoutjes maakt, of rare dingen doet zoals een kast openmaken ipv koelkast, van alles vergeten, dingen dubbel vragen, sleutel zoeken terwijl je hem in je handen hebt. Echt alles vergeten (kort termijn en lang termijn geheugen). Vaak hoofdpijn hebben(drukkend gevoel op voorhoofd)

Ik ben ten einde raad.
Paniekaanvallen en CBD Olie