Forum

Heb je een oppepertje nodig, lees dan deze berichten!

Moderators: Leon, Leap

Door sjorsnl76
#66737
Beste Allemaal,

Ik als hypochonder maak me weer eens druk over mn gezondheid. Dit keer zijn het de amalgaam vullingen die ik al jaren heb. (al sinds kind) en ben nu 39. Ben bang dat het Kwik dat vrij komt bij eten/kauwen/poetsen. (en het vervangen en plaatsen bij mijn tandarts) er voor gezorgd heeft dat ik nu neurologische verschijnselen begin te krijgen of erger nog misschien straks wel een tumor in mijn hoofd erdoor.

Ik heb de laatste tijd erg veel last van vermoeidheid, hoofdpijn ('s avonds), vergeetachtigheid en niet uit mijn woorden kunnen komen. Ben uiteraard al 80x bij mn huisarts geweest. Maar geen neurologisch onderzoek gekregen.

Is er iemand die dit uit mijn hoofd kan praten.

Thanks.
Door muppie
#66747
Hoi Sjors,

Heb je een idee waarom je geen neurologisch onderzoek krijgt van je huisarts?? Ik neem aan dat de huisarts bekend is met je hypochondrie?

Iedereen ervaart wel eens momenten van niet uit de woorden kunnen komen en dingen vergeten. Helaas heb je als panieker het talent om daar helemaal gefocust op te zijn en daardoor nog meer in paniek te raken. De bekende neerwaartse spiraal. Ik heb het ook met regelmaat dat ik woorden niet meer weet of dingen vergeet. Ik moet er altijd een beetje om lachen. Ten tijde van paniek is dat helaas super moeilijk. En ook ik krijg dan de neiging om er over te blijven piekeren.

Ik kan wel proberen om het uit je hoofd te praten, maar dat werkt maar van korte duur. Je zal zelf een manier moeten zien te vinden om niet meer zo gefocust te zijn op dit stukje. Dat krijg je vooral voor elkaar door andere dingen te gaan doen. De wel bekende afleiding zoeken. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

Groetjes,
Muppie
Paniekaanvallen en CBD Olie