Forum

Heb je een oppepertje nodig, lees dan deze berichten!

Moderators: Leon, Leap

Door angele
#66603
Hallo allemaal. Het ging de laatste zes jaar zeer goed met mijn paniekaanvallen maar heb weer een terug val. Veel meegemaakt de afgelopen jaren. Mijn vader heeft vijf jaar geleden een bypass operatie ondergaan en dat gaat nu goed gelukkig.

Helaas ben ik bijna drie jaar geleden mijn beste en enigste vriendin verloren aan acute leukemie, ze was pas 27. Daar heb ik het nog steeds moeilijk mee, iedere dag denk ik aan haar bah vreselijk.

Ik had een vaste baan maar die heb ik op moeten geven ivm reorganisatie, wel meteen een nieuwe baan gevonden maar daar zijn de regels zo streng dat het niet meer menselijk is.

Met mijn man kan ik er bijna niet over praten, hij begrijpt mij helaas niet altijd hoe zwaar ik het heb.

Ik heb weer paniekaanvallen door alle stress, pfffff wordt er gek van.

Hopelijk gaat het snel weer de goede kant op. Om dit te schrijven helpt wel een beetje.

Gr angele
Door mulder
#66605
Hoi Angele, wat vervelend voor je. Als je je hart wil luchten, doe dat dan gewoon lekker hier. Ik wens je heel veel sterkte!
Door angele
#66607
mulder schreef:Hoi Angele, wat vervelend voor je. Als je je hart wil luchten, doe dat dan gewoon lekker hier. Ik wens je heel veel sterkte!


Dank je!
Door dev
#66680
Hoi Angele.

Beetje omdenken dit, maar is t niet een idee om eens extra na te gaan denken over je vriendin? En dan niet aan de nare herinnering (wat ook gezond is om aan te denken!), maar meer hoe je er mee om kan gaan.

Naar mijn belevenis komen de aanvallen áltijd ergens vandaan, het kost me soms alleen heel lang om uit te vinden wat het nou echt is (de reden waar je gelijk aan denkt is het vaak niet, de echte antwoorden liggen heel diep).

Je zou eens kunnen zoeken, bij mij gaat dat (helaas) t best in de aanval zelf, naar waar het vandaan komt. Zodra je dat weet, kun je er namelijk wat mee doen om het te verwerken. Je zou iets kunnen doen wat zij altijd erg leuk vond, voor haar een keertje doneren, of vrijwilligerswerk doen, of verzin iets (ik kan nu alleen maar wat generieke antwoorden geven).

Ik weet dat het zo lekker makkelijk klinkt, maar ik weet ook dat je absoluut eerlijk tegen jezelf moet zijn en dat is op die momenten absurd moeilijk. Ik weet ook dat als je deze techniek beheerst, je dit op veel aanvallen kan toepassen en ze daardoor drastisch kunt verminderen (in ieder geval werkt dat bij mij en mensen wie ik dit aanleer).
Paniekaanvallen en CBD Olie