Forum

Heb je een oppepertje nodig, lees dan deze berichten!

Moderators: Leon, Leap

Door dark1993
#66939
Dag leden,

Het is voor mij al weer een tijdje geleden dat ik hier heb gekeken. Ik was er eigenlijk een tijdje helemaal vanaf, maar sinds een geruime tijd is het eigenlijk weer een beetje terug bij af. Een paar jaar geleden weet ik nog wel dat ik nooit mijn rijbewijs durfde te halen uit angst voor paniekaanvallen. Een x aantal jaar verder heb ik mijn rijbewijs gehaald en ik kan rustig rijden met een fijn gevoel, daar ben ik enorm blij mee natuurlijk :)

Alleen het vervelende.. Ik ga nog wel eens uit (elke week eigenlijk) ik heb het drinken al enorm gereduceerd. De volgende dag voel ik me altijd mega-ellendig. De paniekaanvallen komen 10x zo hard terug. Op dat moment is het ook moeilijk om mijn gedachte uit te zetten. Ik word altijd enorm bang voor mijn hart. Ik ben elke keer enorm bang dat ik een hartaanval krijg (wat natuurlijk niet zo is). Dit is enorm erg na een avondje drinken en ik ben dan ook de hele dag in een paniekerige fase.

Sinds kort blijft t niet alleen bij de dag na het drinken. Ik begin het ook te krijgen op momenten dat ik heel hard heb gesport. Ik denk steeds dat er iets met mijn hart gebeurt en vanaf dat moment blijf ik paniekerig.

Mijn gedachte staat op dit moment echt in een hele negatieve stand. En ik ben ook bang dat dit aan blijft houden in de toekomst. Ik ben er ooit goed vanaf gekomen, maar nu lijkt het echt onmogelijk te zijn :(
Door stefan
#66940
Hoi Dark,

Allereerst: een compliment dat jij zo goed uit de paniek ben geraakt en mooie doelen hebt bereikt(zoals je rijbewijs) Dat heb jij mooi zelf gedaan.

Vervelend dat de paniek weer om de hoek komt kijken, als ik je verhaal zo leest denk ik dat het niet zo heel raar is. We blijven gevoelig voor de symptomen die kunnen doen leiden naar een paniekaanval.
Het is nu eenmaal bekend dat alcohol een van de triggers van paniek kan zijn, vooral teveel alcohol. Het lege gevoel van de dag daarna doet je vaak herinneren aan de tijd van paniek.
Toch denk ik dat je niet moet denken dat je terug bij af ben, kijk eens hoe je er vanaf ben gekomen. Alles zit in je om er doorheen te komen.

Als je denkt dat het je hart is, ga maar naar een dokter, dikwijls een hele geruststelling.

tip: lees bij tips en trucs het stuk van Yogine

succes en je kan het!
Paniekaanvallen en CBD Olie