Forum

Heb je een oppepertje nodig, lees dan deze berichten!

Moderators: Leon, Leap

#67007
Hi,

Ik ben nooit heel erg actief geweest op dit forum dus zal even mijn geschiedenis opschrijven en daarna heb ik een vraag/probleem waar ik nu mee zit.

Ik kreeg op mijn 17e mijn eerste paniekaanval waaruit de bekende angst voor de angst uit voortkwam en ik hierdoor vaak met een knoop in mijn maag rondliep en de verder bekende sensaties. Ik heb nooit medicatie gebruikt behalve valeriaan en verder misschien 3x een oxazepam in al die jaren. Ik ben nu 30 jaar. Verschillende zaken geprobeerd en nooit had iets echt geholpen totdat ik het oude boekje van Dr Claire Weekes had gelezen. Hier ook wel bekend volgens mij. Het is bij mij nooit zo erg geweest dat ik niet meer buiten kwam of iets dergelijks. Wel had ik vaak een rot gevoel. was veel moe en had moeite met vakanties om ver van huis weg te zijn, maar ik deed deze dingen wel altijd. Met het boek van Claire Weekes te gebruiken had ik op een gegeven tot 95% opgelost. Af en toe wel weleens stress sensaties, maar bang voor een paniekaanval ben ik in principe niet meer en als er toch eentje op komt zetten weet ik goed hoe ik hem kan uitschakelen.

Afgelopen maand mei was ik zeker 2 jaar lang totaal van paniekaanvallen af en dacht ik er bijna nooit meer aan. Ik had dus ook geen last meer van knoop in maag e.d.
Ik heb hierdoor zelfs afgelopen maand mei een vliegvakantie gedaan. Ik noemde hiervoor 95% opgelost, omdat ik zitten in een vliegtuig tot die tijd nog niet durfde. Tot afgelopen maand mei ik dit dus wel heb gedaan. 7 dagen in Rome gezeten. Het vliegen ging redelijk. De heenreis ging redelijk tot goed (ik heb alleen valeriaan tabletten gebruikt) In Rome heb ik mij in principe goed vermaakt, alleen zag ik wel de hele tijd goed op tegen de terugreis. De terugreis ging een stuk minder. Hierbij wel flinke angst en paniekaanvallen, maar ik heb mij erdoorheen geslagen. Ik had toen wel wat last van de nasleep van deze vliegreis, maar na enkele dagen ging het alweer beter en was ik weer op oude niveau. Een nieuwe vliegreis zou ik niet leuk vinden, maar ik zou het wel doen. Dit was dus afgelopen maand mei.

Nu komt het probleem. Sinds afgelopen weekend heb ik een paar nachten gehad waarbij ik erg last had van hartkloppingen, racende gedachtes, spasmes van de buik en beenspieren en zweten op het moment waarbij ik in slaap probeer te komen. Ik maak mij hier nu iedere keer zo druk over, dat het mij op dit moment helemaal niet lukt om in slaapt komen. :roll:
Ik maak mij dan enorm druk dat ik niet de juiste hoeveelheid slaap krijg en de volgende dag hier dan problemen mee ga krijgen op mijn werk en uberhaupt het dagelijks functioneren.
Nou had ik nog wat oxazepam tabletten die ik de laatste nachten heb gebruikt om in slaap te komen nadat ik vanaf 23:00 tot 04:00 heb liggen zweten in mijn bed. Deze afgelopen nachten heb ik al meer oxazepam tabletten genomen dan in de afgelopen 13 jaar :roll:
Ik vind het zo vervelend om snachts wakker te liggen met al die sensaties. Op de een of andere manier vind ik het ook irritant dat het niet uitmond in een echte paniekaanval. Deze zou ik dan namelijk kunnen uitschakelen en meestal daarna ontspan je wel wat, maar het wordt geen paniekaanval. Het blijft bij bovengenoemde sensaties. Ik ga wel stoppen met die oxazepam want ik lees dat dit heel verslaven is, dus dat zit me ook niet lekker. Ik heb nu maar l-theanine besteld. Kijken of dat wat helpt.

Heeft iemand een tip om deze vicieuze circel te doorbreken? Ik ben dus bang dat het slapen niet lukt en daardoor heb ik allerlei stress sensaties en lukt het slapen ook daadwerkelijk niet.

Alvast bedankt.
Door Esther-35
#67009
Hey Chief,
De angst heeft je weer te pakken en dat is klote. MAAR...je hebt je angsten tot nu toe kunnen uitschakelen, dus dat kun je nu weer. De paniekaanval komt niet, want hier heb je geen angst (meer) voor (je kunt hem immers uitschakelen). Nu is er iets waar je wel weer bang voor bent en dat heeft zich in je macht. Stop idd met die rotzooi (oxazepam) als t ff kan. Vind een manier om ook de sensaties je niet te laten raken (nou en, dan slaap je toch niet bijvoorbeeld, uiteindelijk zul je toch wel slapen etc. Zeg deze dingen tegen jezelf). Doordat je deze angst zoveel aandacht geeft wordt het steeds groter en wordt het echt een ding. Probeer van die olifant weer een mug te maken, je hebt bewezen dat je dat kan.
Heel veel sterkte, je bent sterker dan je denkt!!
Door chief
#67010
bedankt voor je reactie!

Ik heb gisteren toch maar een psycholoog bij mij in de buurt gebeld voor een afspraak. Met hem een tijdje aan de telefoon gezeten. Ik was vooral benieuwd of hij mij kon bijstaan met het accepteren van de sensaties, hoe dit te doen. Voorheen was dit mij ook erg goed gelukt met het boek van Claire Weekes, maar nu lijkt het alsof ik toch hier extra hulp voor nodig heb.

Wat ik altijd grappig en enigszins geruststellend vind, is dat de lijn tussen slecht en goed voelen eigenlijk heel erg dun is.
Ik was op mijn pc van alles en nog wat aan het opzoeken e.d. om mij zelf gerust te stellen, maar dat ging niet echt lekker. Toen toch maar de telefoon gepakt om deze psycholoog te bellen. Na 15 min met hem gesproken te hebben en een afspraak gemaakt te hebben voelde ik mij meteen weer goed/normaal.

De knoop in mijn maag was meteen verdwenen. Ik moest nog eten koken voor mij en mijn vriendin en op de een of andere manier vond ik dat al zwaar klinken, die taak. Ook het eten zelf opeten, want totaal geen eetlust.
Maar na het gesprekje voelde ik mij meteen weer goed en ff snel een maaltijdje gemaakt en enorm bord naar binnen gewerkt. Ik doe aan bodybuilding en ik kan normaal eten als een malle maar als ik gebukt ga onder angst dan krijg ik niks door me strot. Moet het dan echt forceren. Erg klote want ik heb de afgelopen 2 jaar echt een killer body gecreëerd en nu ben ik ook vrij bang om dat weer te verliezen omdat ik mijn eten niet op peil kan houden. Maar goed, als ik mij straks weer beter voel dan vul ik dat wel weer aan.

Groetjes,

Vincent
Paniekaanvallen en CBD Olie