Forum

Heb je een oppepertje nodig, lees dan deze berichten!

Moderators: Leon, Leap

Door Daan9912
#66261
Hallo Mensen,

Na in 2009 een paniekstoornis overwonnen te hebben is het helaas weer in Oktober 2014 terug gekomen, in 2009 ook getest op hart en longen middels een ECG en Inspannings ECG, kwam alleen uit dat ik een slechte conditie heb.

Sindskort heb ik weer last van paniekaanvallen en chronische hyperventilatie. Sindsdien let ik echt constant op hoe ik mij voel om zo een paniekaanval te voorkomen, helaas zorg dit juist dat ik een paniekaanval krijg waardoor ik zeer angstig ben. Zelf ben ik naar de huisarts geweest, kwam daar hyperventilerend aan, voelde mij benauwd. Saturatiemeter gaf 99% zuurstofgehalte in mijn bloed aan. Dokter heeft naar mijn hart en longen geluisterd, niks aan de hand. Bloeddruk was 120/80. Sindsdien was ik toch wel iets rustiger totdat ik gisteren in mijn bed lag en voor 1 seconde een grote druk voelde op mijn borst aan de linkerzijde, ik moest ook naar adem happen, daarna was het gelijk weg en heb ik goed geslapen (leunde wel op mijn rechterarm). Overigens zit mijn lichaam ook helemaal vast en doet alles echt heel erg pijn. Waar ik mij wel van bewust ben is dat ik verkeerd adem, ik zucht namelijk ontzettend veel.

Nu is het zo dat een aantal familieleden het syndroom van tietze hebben, Vaak als ik pijn op mijn borst heb en mijn borstbeen aanraakt doet het ook meer pijn, mijn dokter wil het niet onderzoeken omdat het niet aan te tonen is in het bloed of op foto's.

Verder over mij:

28 jaar
1.84m en 82 kilo
Rook niet
Geen hart&vaatziekten in familie
Cholestrol in orde
Wel last van Vitamine D tekort

Wat raden jullie mij aan om dit soort gevoelens te verminderen? Word er echt helemaal gek van.

Alvast bedankt.

Groeten,

Daan
Door sjorsnl76
#66326
Beste Daan,

Altijd grappig (niet voor jou) om verhalen te lezen die ik precies hetzelfde heb ervaren.

Je schrijft dat je een slechte conditie hebt. Het ALLER belangrijkste wat je moet doen is bewegen. Dat is prio 1.

De 2e prio is ontspannings oefeningen (mindfullness). Erg belangrijk omdat daarmee je spieren meer ontspannen waardoor je minder pijn hebt.

De 3e prio is stop met focussen op lichamelijke sensaties. Makkelijker gezegd dat gedaan. Is ook zeker niet niks en zal je jezelf moeten aanleren. Dus zodra je je op een lichaamsdeel focussed (vb borst), accepteer het, stop er dan mee (vriendelijk) en ga ergens anders op focussen.

4e prio is stop met piekeren. Zelfde manier oplossen als foccusen op lich. sensaties.

Als je bovenstaande 4 punten uitvoert ben je genezen.

Overigens is mij dat tot op heden ook nog niet gelukt maar ik blijf oefenen.

Oh ja, de hele wereld heeft last van vitamine D tekort. Je zou het kunnen aanvullen met voedingssupplementen D3 en K2.
Paniekaanvallen en CBD Olie