Forum

Heb je een oppepertje nodig, lees dan deze berichten!

Moderators: Leon, Leap

Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#68182
Ik kom al jaren op dit forum, met tussenpozen dat wel.
En nu, ik weet het gewoon niet meer...ik zie echt geen enkele uitweg meer, ik zit gevangen.

Ik heb ooit op jonge leeftijd paroxetine gekregen en ben dat altijd blijven slikken. Tot het niks meer leek te doen en mijn paniek in 2015 in alle hevigheid terugkwam. Uiteraard hulp gezocht in de vorm van psychotherapie. Dit helpt maar heeel weinig.

Ik heb geprobeerd om naar een ander middel over te stappen. Nooit gelukt. Niet omdat het nieuwe middel niks deed (dat weet ik niet) maar omdat ik gewoon in de beginfase al zoooooooveel last kreeg dat ik weer terugging naar mijn oude dosis.
Best raar, als het niet meer werkt, zou je zo kunnen stoppen denk ik, niet dus.

Nu heb ik van een psychiater gehoord dat ik me dan maar moest laten opnemen, iets waar ik me kapot van schrok!!! Opname?? Puur om te wisselen van ad??? Dat had ik nog niet eerder gehoord.

Dit houdt in dat ik mijn baan zou moeten opgeven. Iets wat ik juist zo leuk vind om te doen. Wat is wijsheid? Ook zal ik dan mijn collega`s enzo moeten vertellen wat er is, iets wat ik echt zo niet wil.
Mijn ban is namelijk ook een soort therapie. Ik ben er goed in, haal er voldoening uit, en ik ben bezig. Het is het enige wat mij naar buiten brengt met mijn angst.

Iemand tips? help
Door Zonnig
#68188
Hallo @Pietjepaniek,

Heb je er al aan gedacht om er eens met je huisarts over te spreken ? Misschien dat jullie samen kunnen brainstormen ?

Persoonlijk heb ik niet zulke goede ervaringen met therapeuten etc., maar dat is heel persoonlijk.
Niet iedereen heeft dezelfde achtergrond en het ligt ook aan de oorzaak van de klachten. Ook hebben ze op bepaalde vlakken ( nog ) te weinig expertise.

Toch, er zijn verschillende behandelingen; zo heb je dagbehandelingen en behandelingen waarbij je ook blijft slapen.

Persoonlijk ben ik wel van mening, dat je niet moet stoppen met je werk. Je klachten kunnen dan juist ook verder toenemen. Als je het leuk vind om te doen, waarom zal je er dan mee moeten stoppen ? De mening van je therapeut is maar 1 mening. Misschien moet je een second opinion vragen en misschien ben je inmiddels al weer wat rustiger ?

Het is zo belangrijk, dat je niet klakkeloos het advies / de mening van een therapeut of een ander opvolgt, maar dat je ook zelf kritisch nadenkt en je niet zomaar iets op moet volgen zonder goed na te denken over de consequenties en/of je het er überhaupt wel mee eens bent.
Paniekaanvallen en CBD Olie