Forum

Heb je een oppepertje nodig, lees dan deze berichten!

Moderators: Leon, Leap

#67073
Ik ben veel op internet sinds ik extreme paniek ken. Omdat ik niet naar buiten durf maar ook om op internet tips te vinden. Helaas lees je dan ook de mindere verhalen. Zo las ik net verhalen van mensen waarbij echt NIKS heeft geholpen..medicatie niet, therapie niet..niks meer..
Ben zo erg bang dat dit nu ook bij mij het geval is...ik heb ook veel therapie gehad..weet alles al...maar het hielp me niet :(
Er staat dan zoek afleiding tijdens een aanval of omarm je angst..ik ben echt te ver heen dan, te angstig..het lukt mij niet..wat voor een leven heb ik nog als ik nooit meer naar buiten durf..
Door ~~meisje~~
#67075
:roll:
Laatst gewijzigd door ~~meisje~~ op 22 feb 2017, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#67077
Hoi meisje,


Nou eigenlijk is het me nooit zelf gelukt..ik heb altijd medicatie gehad, en nu nog trouwens.
Dus als het nu ineens na al die jaren goed gegaan zijn weer slecht gaat..dan kan het misschien wel zo blijven :(

Ik ga overigens morgenvroeg naar de huisarts, met een vriendin.

Opfriscursus heb ik niet echt nodig, ik weet exact hoe alles werkt, het is alleen die angst voor de angst..blehhh..

Wat naar dat het bij jou ook niet lekker gaat zeg..waar heb jij nu last van? En slik je medicatie? Dat opschrijven van de goede dingen is misschien wel een goed plan ja!

Mijn mindsetting is gewoon nog steeds niet juist..ik accepteer de angst maar niet..lukt me niet..je zegt dat de angst toch niet ophoepelt, nou dat hoop ik wel op den duur, geloof jij dan dat ie nooit ophoepelt? Nou hij mag wel blijven, maar dan diep in mijn tas :P
Door ~~meisje~~
#67079
:roll:
Laatst gewijzigd door ~~meisje~~ op 22 feb 2017, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#67080
Hoi meisje,


Ik heb hetzelfde als wat jij hebt. Angst raar over te komen, angst op straat, flauw te vallen etc. Ze zien niet aan mij dat ik een paniekaanval heb maar ik gedraag mij dan wel als een uhh vluchter :P Laatst hield ik het niet meer en vluchtte tussen twee kermiswagens in, omdat het daar rustig was en niemand me zag. dacht ik dus...hahaha...ik werd opgepakt als halve crimineel :( wat ik daar zocht etc.

Ik probeer ook elke dag buiten te komen. Ben net naar de supermarkt gegaan. Eigenlijk moet ik dat dus noteren als iets goeds. Maar ook daar was ik in paniek, en iemand die eerst alles durfte en nu naar de supermarkt gaat met trillende knietjes vind ik maar stom..ik zie dat niet als iets goeds :(

Welke therapie heb jij gehad allemaal? en wat hielp jou het meeste? Ik zal jouw geschiedenis hier zo wel even lezen..wellicht lees ik daar de antwoorden.

Wat erg van je vader trouwens, gecondoleerd :(
Bij mij weet ik geen echte oorzaak...althans deze keer niet...het is zolang goed gegaan. Met uitzondering van wat dingen. En ja ik accepteer dat er uitzonderingen zijn, dat ik altijd een angstig iemand ben...ik accepteer alleen niet dat ik nergens meer heen durf..dat ik altijd maar moet leven in angst..dat is geen leven. Eerlijk gezegd ben ik dan liever dood.

Ik lees ook veel op internet omdat ik tips wil, alleen de 1 zegt ja juist medicijnen..de ander zegt juist nee..mindtuning. Zelf had ik vooral exposure. Ze hebben me toen meteen in het diepe gegooid, ben bang dat het daar mis is gegaan. Maar hun denken dat ik dat zeg omdat ik het gewoon niet durf en dat het makkelijker is langzaam te beginnen.
Ik geloof erin dat ik door een heftige exposure weer een min-ervaring heb gecreërd in mijn hoofd en deze nu op alles projecteer. Terwijl als je kalm begint je meer plusjes creërt.

Maar ik weet het niet...weet even niks meer :(
Door ~~meisje~~
#67082
:roll:
Laatst gewijzigd door ~~meisje~~ op 22 feb 2017, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#67084
hoi meisje,


We hebben echt veel gemeen. Ook ik volg een opleiding en moet deze dit jaar halen. Ik ben 37 en volg volwassen onderwijs. Wellicht is dit een extra oorzaak voor mijn paniek. Al voelt het niet echt als een enorme druk, ik heb goede punten gehaald tot nu toe.
Ik weet de oorzaak nog steeds niet.

Vanmorgen is er een vriendin meegegaan naar de huisarts, echt heel fijn. Ze zei te zien dat het niet goed ging, dit baart me meteen weer extra zorgen. Bijv als iemand zegt wat zie je bleek dan denk ik meteen 5 stappen verder. Bleek zien is een teken van flauwte en daar ligt mijn grote angst oa. Al ben ik nu het meest bang voor de angst voor de angst.

Ik heb van de arts iets kalmerends gekregen, tijdelijk oxazepam maar ik probeer die zo min mogelijk in te nemen. Verder ga ik mij maandag voor de zekerheid lichamelijk laten onderzoeken, al dachten we beide dat het wel duidelijk was dat dit weer de paniek was.
Jij had geen medicatie he?

Ik vind het zo lastig om verder van huis te gaan..want als ik dan een aanval krijg weet ik niet of iemand mij wel helpt. En als dat niet zo is hoe krijg ik mezelf ooit kalm? Ik ben zo bang voor mijn eigen angsten..terwijl de truc is daar niet bang voor te zijn...maar dat gaat zo tegen mijn gevoel in.
Woon jij nog thuis eigenlijk? Ik woon alleen, dat vind ik op dit moment ook niet fijn.

Ik heb nu vakantie maar zie zo erg op tegen de dag dat ik weer moet werken..geen idee hoe ik erheen moet. En wat zeg ik als ik thuisblijf? Dat heeft zoveel gevolgen. Ontslag, onbegrip en erger nog..het niet halen van mijn opleiding.
Afgelopen jaren is er zoveel mislukt...ik wil echt heel graag dat mijn opleiding lukt!!

Nu ik dit zo schrijf besef ik me ineens dat dat misschien ook wel weer een oorzaak is..niet willen falen..

Hoe ver durf jij nu van huis? Ik durf nu gelukkig de stad in, dus kan weer normaal dingen kopen. Maar verder dan dat raak ik in paniek..t idee alleen al dat niemand me helpt..:((

Had jij op dit moment nog therapie? Ik heb dit gehad maar nu het zo slecht gaat sta ik weer op een wachtlijst. Alleen zeiden ze dat dit erg lang ging duren :(
En ze weten niet of ambulante therapie genoeg is nu..misschien moet ik wel in dagbehandeling of kliniek. Dat vind ik ook een enge gedachte.

Ik weet niet meer wat ik moet doen...meer medicijnen waardoor ik t weer aankan, of er nu eens echt goed aan werken met als gevolg geen werk, geen diploma..

Ik leef nu maar een beetje per dag..as donderdag moet ik naar een intake. Dat zit best ver, dus je raadt het al...ook moet ik dan een hele grote weg over in een open gebied..dan overweldigt de angst mij altijd het meeste...

ps ik had je nog een pb gestuurd


warme groet,

Marianne
Door ~~meisje~~
#67085
:roll:
Laatst gewijzigd door ~~meisje~~ op 22 feb 2017, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#67086
hoi meisje,


Ik heb jouw pb wel gehad hoor!
Maar die van mij zijn nooit verstuurd blijkbaar :(
Ik heb er net weer 1 gestuurd hopelijk komt deze wel aan.

Bij mij gaat het ook wisselend, het is ook net hoe ik opsta, hoe mijn gedachtes zijn.
Ik besef me steeds weer dat het onze eigen gedachte is die ons voor de gek houdt. Waarom zou die dat toch doen? :)

Ik besef me dat als ik mijn opleiding niet haal dit echt heel erg zou zijn voor mij. Toen ik 16 was heb ik mijn HAVO niet gehaald puur omdat ik hier last van had. Ik ben wel slim genoeg.

Ja ik zal wel weer bang worden naar de intake, en dat gevoel wil ik dus nooit meer. Ik ben nu op een punt dat ik denk dan maar niet meer naar buiten...nooit meer dat gevoel!!!!

Wanneer zal iets mij geen angst meer opleveren :(
Ik besef me dat als ik thuis ben niet bang ben..en waarom niet..omdat ik er niet bang voor ben...dat moet ik dus ook onderweg denken..maar dat lukt me niet...ik voel me daar onveilig...wat als niemand helpt? Of me uitlachen?

Supergoed van je dat je toch naar buiten gaat!

Ik heb niet veel vriendinnen helaas...
Door Sanne78
#67165
Ik heb niet alles gelezen, maar ik las het stukje van jouw Marianne "wat als niemand me helpt, of me uit lacht"? Ja, wat dan? Je schreef ook dat je niet aan je kan zien dat je een paniekaanval hebt, dus waarom zullen mensen je dan helpen en/of uitlachen? En als ze dat al zouden doen (wat ze echt niet zullen doen), wat is daar dan zo erg aan? En je bent bang dat je zelf niet uit de paniekaanval komt? Ik kan je 1 ding verzekeren. Er komt altijd een einde aan een paniekaanval. Zelf ken ik aanvallen die uren duren, maar het varieert wel in ernst. Er is een hoogste punt van angst en verder gaat hij niet, echt niet.
Je weet alles al schrijf je, maar misschien helpt dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=OLuk5CA ... e=youtu.be Hier wordt het nog eens duidelijk uitgelegd.

Daarbij merk ik dat je vooral in de "ik wil dit niet" fase zit. Heel herkenbaar, maar zolang je er tegenaan blijft schoppen, wordt het niet beter ben ik bang.

Ook ik heb heel veel therapie gehad en nu sinds 5 maanden na 11 jaar gebruik AD vrij. CGT gaat hem bij mij ook niet meer worden, loop nu bij een hypnotherapeut die veel meer methodieken toepast. Is weer een andere kijk en ik vind het wel prettig tot zo ver. Misschien kun je ook eens kijken naar zo'n vorm van therapie?

Sterkte ermee!
Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#67190
Hoi Sanne,

Ik wil juist dat mensen me WEL helpen, en ik geloof niet in de theorie dat mensen het niet zien. Bij mij zien ze het wel. En dan nog helpen ze me niet. Dat vind ik heel eng.

Paniekaanvallen die uren duren?? Ja en volgens de psychs kan dat dus maar 10 min max. geloof ik ook niet meer dus.

Ik weet alles van paniek, theoretisch gezien dan. Maar de praktijk blijft lastig...soms denk ik echt, ik wil dit zo erg NIET meer voelen, dan maar altijd binnen..maar ja..das ook geen leven..
#68771
Een reactie ‘in het niets’. Geen idee of hier nog mensen lezen.

Maar de opmerking over dat mensen niet helpen blijft me bij. Ik kreeg een keer midden op straat, terwijl ik uit de tram stapte met 2 kleine kinderen aan de hand een mega paniek aanval. En ik sprak gewoon iemand aan (ik moest wel ivm de kindjes) en die vreemde heeft mij toen geholpen te kalmeren.

Dat kan misschien helpen in het idee naar buiten te gaan. Niet bang zijn dat mensen raar naar je zullen kijken en je niet zullen helpen. Bijna iedereen zal je helpen als het niet goed met je gaat. En ik schaam me er ook niet voor. Iedereen heeft wat en dit is nou eenmaal mijn probleem. En guess wat: het komt altijd ook goed is mijn ervaring :))
Paniekaanvallen en CBD Olie