Forum

Heb je een oppepertje nodig, lees dan deze berichten!

Moderators: Leon, Leap

Door stefan
#67021
Vanmorgen ineens duizelig in me hoofd, ik werd eng(was buiten met mijn zoonthe, zat rustig)
Ik werd warm en eng, bang voor iets ergs.
Even zakte het weg, eenmaal thuis weer, na paar minuutjes(paniekgevoel erbij) weer weg.
Toch op de fiets met de kleine, soms ging het, maar af en toe duizelig, paniekerig en eng in me hoofd(alsof ik neer kan vallen.
Ik heb het steeds met fases, de hele dag door.
Ben nu bang dat ik iets in me kop krijg(bloeding) of aan me hart.
Ben nu erg gevoelig voor harde geluiden, en schrik snel.
Is het paniek of iets ergs?
Ik wordt er een beetje hulpeloos van, hulp
Door ~~meisje~~
#67022
:roll:
Laatst gewijzigd door ~~meisje~~ op 22 feb 2017, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door muppie
#67024
Hoi Stefan,

Wat meisje al zegt heel goed dat je er toch op uit bent gegaan met de kleine. Bezig zijn geeft afleiding en dat is wat je op zo'n moment hard nodig hebt. Ook al merk je niet in 5 minuten resultaat.
De klachten klinken idd als een klasieke paniekaanval. En zo te lezezn ben je een hypochonder dus is je gedachte gang ook helemaal niet zo gek.
Ik hoop dat je je inmideels weer beter voelt en dat je weer rust hebt.

Groetjes,
Muppie
Door stefan
#67025
Hallo,
Dank voor jullie reactie.
Waarschijnlijk vrees ik voor een terugval, laatste paniek was 5 jaar terug
Ik merkte aan kleine dingen dat het (weer) terug was.
Ik wordt weer wakker met een gespannen lichaam, pijnlijke nek, licht gevoel van duizeligheid.
Morgen begint mijn laatste werkweek voor 2 weken vakantie,ik zie er al tegen op.
Vandaag groot gedeelte alleen met de kleine, ook dat geeft spanning. Raar he?
Moet weten dat ik het kan,Zoals altijd...
Waarom is het terug? Waardoor? Allemaal vragen he :/
Door ~~meisje~~
#67030
:roll:
Laatst gewijzigd door ~~meisje~~ op 22 feb 2017, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door julietta
#67032
hi stefan,

ik begrijp je heel goed.
Ik had gisteren een droom dat ik flauw viel, maar ik was niet echt flauw gevallen. mensen om mij heen dachten dat ik flauw was gevallen maar in werkelijkheid was ik verlamd en kon ik niet praten, bewegen, zien of reageren.
Ik werd rustig wakker en herinnerde mij de droom pas tijdens de middag op mijn werk.
ik heb de hele dag met angst rond gelopen, om opeens neer te vallen en " door te draaien". omdat die angst er is, krijg je allemaal symptomen.

bijvoorbeeld duizeligheid. wat mij altijd helpt is om te realiseren dat dit "gewoon" angst is. er gebeurt niets geks. ik heb op mijn telefoon een link opgeslagen naar een website waar ongeveer 100 verschillende symptomen op staan waar je last van kan hebben tijdens een angst of paniek aanval. soms, ben je aan het hyperventileren zonder het door te hebben.

wat ik probeer te zeggen is, dat het mij heel erg helpt te kalmeren om te blijven herhalen en te realiseren dat het de angstoornis is.

volgens mij mag je hier geen links plaatsen, maar als je interesse hebt in de website met symptomen mag je mij een privé bericht sturen!

hieronder een voorbeeld van de symptomen die er staan:

Brandende, jeukende, strakke hoofdhuid
Duizelig
Licht gevoel in het hoofd
Frequente hoofdpijn, migraine
Gevoel alsof er een strakke band om je hoofd zit of een beklemming.
Hoofd, nek of schouder pijn, benauwdheid / stijfheid
Hoofd zaps, hoofd tremoren
Draaierigheid
Gevoelloosheid
Schietende pijn, stekende pijn, en oneven druk in de nek, hoofd, of gezicht
Pijnen in het gezicht
Pijnen in de hoofdhuid of het hoofd
Wanneer je ogen dicht doet het gevoel hebben dat je zweeft.
Je kaak kan lam voelen of het gevoel hebt dat je kiespijn hebt.

paniek en angst komt dus in verschillende maten en vormen. hopelijk helpt dit een beetje.

warme groeten,

julia
Door stefan
#67036
Ja het valt weer ff rauw op je dak als angst weer komt binnensluipen, maar waarschijnlijk is
dit een stevige herinnering waar ik doorheen moet.
Na zoveel tijd voelt het weer nieuw, maar aan de andere kant weer niet.
Aanwijzingen waren er wel eigenlijk wel, dus geheel onverwachts ook niet.
Het wakker worden met een gespannen lichaam, is weer wennen, maar moet daar goed mee omgaan.
Julia->ontzettend aardig van je, ik denk dat ik stiekem wel weet wat er allemaal bijhoort
Maar het is gewoon weer het herinneren van dit alles.
Mocht ik toch interesse hebben in de info, dan stuur ik je een PB.
Hoe gaat het met jullie?
Door muppie
#67039
Hoi Stefan,

Nee een terugval is nooit fijn. Je " vergeet" toch een soort van hoe vervelend die constante stress is en hoe je je ook alweer precies voelde ten tijde van de angst en de paniek.
Het is eigenlijk niet meer van belang om te weten hoe of wat en waarom je het weer terug hebt. Het is er en nu is het weer zaak dat jij weer gebruik gaat maken van de dingen waarmee je het de vorige keer ook hebt weten te overwinnen.
En dat klinkt denk ik een stuk makkelijker dan dat het is. Zeker op dit moment omdat je midden in de stress zit.
Ik hoop dat je tijdens je vakantie weer tot rust komt en je dit snel weer achter je kunt laten.

Groetjes,
Muppie
Door stefan
#67040
Hai Muppie,

Dank voor je lieve woorden, kleine herinnering doet je soms weer vatbaar zijn voor het hele gebeuren. Angst loert soms over je schouders mee om te kijken waar het toe kan slaan
Dan is het onze taak om het aanwezig uit te nodigen en te laten zien dat er niks te halen valt(klinkt theoretisch goed he ;) )
Groetjes
Door muppie
#67041
Hey Stefan,

Ja klinkt theoretisch helemaal geweldig hahahaha. Nu nog even doen. Dat is altijd een heel ander verhaal.

Maar je komt er wel weer uit.

Groetjes,
Muppie
Door stefan
#67043
Mooie uitdaging dan maar :)
Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#67049
Heel herkenbaar Stefan, zoals je las is het bij mij ook plots weer terug. Althans, plots in deze mate! Ik begrijp er niks van..ik heb juist net vakantie!
Die cirkel gaat zo hard, en binnen no time is mijn wereld mijn huis. En hierdoor weer depressief etc.
De beste remedie is inderdaad doen doen doen...ik wil ook altijd oorzaken weten..ik denk dat dat komt omdat ik altijd controle wil hebben. Vast herkenbaar?

ik leef met je mee, je bent niet alleen,

Marianne
Paniekaanvallen en CBD Olie