Forum

Heb je een oppepertje nodig, lees dan deze berichten!

Moderators: Leon, Leap

Door sjorsnl76
#67271
Beste allemaal,

Het blijft moeilijk dat hypochondrie. Zolang er geen Triggers zijn gaat het wel.

Vandaag had ik dus weer een Trigger die ik niet los kan laten. Liep 3 trappen op, vervolgens was ik wat vergeten dus 3 af en weer 3 op. Toen ik boven kwam had ik enorme kiespijn in m'n linker onderkant achterin.
Dit hield zo'n 2 minuten aan en toen ik ging zitten was het helemaal weg.

Ik ben nu enorm bang dat dit iets met m'n hart te maken heeft
Na wat op internet gezocht te hebben(dom) zag ik dat er een link kan zijn die niet alle artsen meteen doorhebben.

Ik ben dus bang dat ik mede door mijn angst en stress iets aan m'n hart heb en krijg.

Help
Gebruikersavatar
Door Lmarcus
#67272
Beetje late reactie, maar liever laat dan nooit...

Tja, niet alleen hypochondrie is moeilijk, maar alle angststoornissen; een juiste balans vinden tussen realiteit en denkwijze én 'aan jezelf werken' neemt tijd en zeer veel energie in beslag.
Probleem blijft natuurlijk dat als je een angststoornis hebt, je normale angstdrempel al een stuk lager ligt dan "normaal", kortom, iets kleins kan je al regelrecht de paniek in sturen...ware het onterecht.

Hoe gaat het nu met je, beetje bijgekomen? Wat je omschrijft klinkt voor mij niet als "iets met je hart", maar is meer herkenbaar als paniek. Je kreeg wat meer lichaamsbeweging, lichaam reageert erop met de juiste middelen en... gezien we toch ietwat gevoeliger zijn voor prikkels, kan je dit opgevat hebben als wat anders.
Als het echt kiespijn was, dan zou ik bij wijze van eerder dit even melden bij de tandarts dan iemand anders.

Internet is een tweevoudige raadgever, het kan goed zijn, maar op symptomen moet je echt niet gaan zoeken. En áls je het al niet kan laten, zet er dan tenminste ALTIJD "paniekaanval" bij! Doe je dit niet, dan kan ik je nu al vertellen welke ziektes je per definitie hebt! Adem je, bij wijze van spreken? nou dat is toch wel een zeer ernstige aandoening welke... enfin, je begrijpt het wel denk. :)

Probeer rustig aan te doen en accepteer dat als je beweging krijgt, je lichaam hier op gaat inspelen. Moet ook. Extra traplopen zette dat in gang alleen ben bang dat er toen iets verkeerd geïnterpreteerd is!

Groeten!
Door sjorsnl76
#67278
Thanks voor je reactie. Klopt piekeren neemt een hoop energie in beslag.

De tandarts heeft er denk ik helemaal niets mee te maken. Ben er inmiddels al weer bij mijn huisarts geweest, maar die gooide het uiteraard op spanning, angst en stress. (zoals alle andere keren)

Vandaag had ik het weer. Liep met mn vriendin de Hema in en kreeg ineens weer pijn linksonder bij mijn kauwspieren. Ook vorige week had ik het nog een keer toen ik 2 trappen opliep.

Ik hoop maar dat het spanningsklachten zijn. Al voelde ik vanmiddag aan mijn hals en nek en voelde niet echt gespannen spieren. Maar wel zo nu en dan die rare pijn achter bij mijn kauwspieren.

Hoop maar dat het mn hart niet is.
Door Pim
#67281
Hey Sjors,
Als het je hart geweest zou zijn, had je al lang meer klachten moeten hebben.
Ik had ook kloppende pijn in mijn kaak, eerst sporadisch en later steeds regelmatiger tot dat ik echt kiespijn had :cry: Misschien toch eens naar de tandarts?
Sterkte.
Diana
Door Sanne78
#67325
Hey Sjors,

Wat jammer te lezen dat je net als ik nog steeds zo enorm strubbelt met hypochondrie/hartangst. Ik ken het overigens wel hoor, die pijn in je kaak. Denk je niet dat je eigenlijk al vooraf (onbewust) het spannend vond om extra inspanning te leveren en je dus mega gefocust was op wat je allemaal voelde in je lichaam? En dan vooral in je arm, kaak, borst? Konden we die knop maar vinden he....we maken het onzelf onnodig moeilijk.
Probeer echt te gaan sporten, dat je went aan de lichamelijke sensaties en dat je ook ziet dat er niks levensbedreigends aan de hand is. Als je angina zou hebben, want ik denk dat je daarop doelt, dan zou je dat echt bij inspanning altijd hebben, het ook benauwd krijgen en dan hadden de artsen dat vast ook al lang ontdekt.

Sterkte!
Paniekaanvallen en CBD Olie