Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Door olga
#63040
Na 10 jaar fevarin te hebben genomen, was ik 3,5 maand gestopt
daarna hevige paniekaanval en besloten weer te beginnen.

vanaf het begin was ik al sceptisch door de enorme bijwerkingen
- misselijkheid ENORM 'smorgens
- spanningen
- moe
- ANGST
-heel veel piekeren en paniek // in de war zijn

( tuurlijk ook in combinatie met mijn situatie - geen werk eventjes(ziekgemeld), relatie onduidelijkheden, even bij de ouders logeren..( terwijl ik perfectionistisch ben in het idee om op mijzelf te kunnen zijn moest ik mij hiertoe overgeven ).

aantal keren bij de huisarts geweest : doorgaan..



nu 7 weken later ben ik nog stees 's ochtends gespannen ( maar niet meer misselijk )
voel me een zombie op straat
afgevlakt
depressief
veel aan de dood gedacht en denken ( íets minder nu )
heel er moe..


af en toe denk ik, waar bén ik nou weer aan begonnen..

en mijn therapie begint pas over 10 weken (!!!)
dit is toch ook niet in de fysiotherapie? "ja kom maar over 10 weken terug"...
Door Esther-35
#63053
Lieve Olga,
Ik wil je niet ontmoedigen, maar het duurt nog ff hoor, voordat je je beter gaat voelen. 7 weken is echt nog weinig. Probeer elke kleine verbetering te omarmen en accepteer de situatie waar je nu in zit. Straks gaat de zo'n weer voor je schijnen. Hou vol en zet m op!
#63057
olga schreef:Na 10 jaar fevarin te hebben genomen, was ik 3,5 maand gestopt
daarna hevige paniekaanval en besloten weer te beginnen.

vanaf het begin was ik al sceptisch door de enorme bijwerkingen
- misselijkheid ENORM 'smorgens
- spanningen
- moe
- ANGST
-heel veel piekeren en paniek // in de war zijn

( tuurlijk ook in combinatie met mijn situatie - geen werk eventjes(ziekgemeld), relatie onduidelijkheden, even bij de ouders logeren..( terwijl ik perfectionistisch ben in het idee om op mijzelf te kunnen zijn moest ik mij hiertoe overgeven ).

aantal keren bij de huisarts geweest : doorgaan..



nu 7 weken later ben ik nog stees 's ochtends gespannen ( maar niet meer misselijk )
voel me een zombie op straat
afgevlakt
depressief
veel aan de dood gedacht en denken ( íets minder nu )
heel er moe..


af en toe denk ik, waar bén ik nou weer aan begonnen..

en mijn therapie begint pas over 10 weken (!!!)
dit is toch ook niet in de fysiotherapie? "ja kom maar over 10 weken terug"...
Hoi Olga,

Waarom was je gestopt met de fevarin? en wat ontzettend zuur dat je nu weer zo'n last van de bijwerkingen hebt. Probeer je voor te houden dat het door de opbouw komt. Je lichaam moet weer wennen en dat kost tijd. Heb je er wel iets naast (een pammetje) om de scherpe kantjes er wat vanaf te halen? En 10 weken, jeetje belachelijk! Wachttijden bij angstklachten zouden echt verboden moeten worden!
Sterkte!
Door olga
#63070
vandaag ging weer wat beter
minder bijwerkingen en kon normaal uitslapen zonder spanningen.

slowly but surely..
Door olga
#63071
ik heb geen oxazepammen nee, ook niet gebruikt bij de opbouw, dus dat was heftig.
mijn huisarts wilt ze niet zomaar geven vanwege het verslavende gevaar.

en ik was gestopt met de fevarin omdat het vrij goed ging met mij.
maar door dat er toch ineens veel spanningen tegelijk kwamen ontaardde het weer in een hevige paniekaanval..
Door Venezuela
#65414
Hoi Olga,

Hoe gaat het nu met je? Slaan de ad nu een beetje aan?
Groetjes x
Door elvira1983
#65422
Hai olga, ik zou als ik jouw was naar de dokter gaan en zeggen dat het een spoed is met de therapie 10 weken is niet normaal en over die oxa je bent er zelf bij als je ze in neemt, jij voelt dit alormaal de dokter niet gr elvira
Door Sanne78
#65432
elvira1983 schreef:Hai olga, ik zou als ik jouw was naar de dokter gaan en zeggen dat het een spoed is met de therapie 10 weken is niet normaal en over die oxa je bent er zelf bij als je ze in neemt, jij voelt dit alormaal de dokter niet gr elvira
Mijn huisarts heeft mij me spoed aangemeld bij het GGZ, maar dan nog zit er 10 weken tussen eer ik een intake heb, dus dan nog niet eens therapie. Ze gaven ook aan dat je alleen spoed krijgt als je suicidaal of psychotisch bent...tja het gaat slecht met de zorg.
10 weken is dus helaas niet abnormaal.
Door karin1048
#65433
Hoi,

Ik wil je niet ontmoedigen maar bij mij hebben de bijwerkingen ook erg lang geduurt(paroxetine).
Pas na 10 weken ging het weer wat beter en durfde ik dingen te ondernemen.
De eerste weken worden je klachten erger inderdaad,het is een hel maar je moet er doorheen.
Ik hoop dat je die kracht ergens vandaan kunt halen,ik heb in die tijd ook vaak gedacht dat het niet goed komt.
Ik ben nu 3 maanden verder en durfde in het begin nog niet eens een boodschap te doen.
Nu ben ik weer dagelijks aan het werk( therapiebassis) en al is het ondernemen van dingen nog steeds wel lastig af en toe,zoals ik me 3 maanden geleden voelde zonder ad zoveel beter voel ik me nu met ad en ben blij dat ik heb doorgezet.

Heel veel sterkte
Paniekaanvallen en CBD Olie