Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#67466
Ik heb altijd te horen gekregen dat anti depressiva bijwerkingen geven, vooral bij op-en afbouw maar nooit zou dit blijvend zijn na stoppen.

Lees ik net dat je er dement van kan worden!!!!! Lekker dan..en dat wordt ook even achterwege gelaten door de chemische industrie omdat ze er anders minder mee verdienen??
Door Airwave
#67470
Hey Marianne,

Helaas geef je niet aan waar je dit leest. Ik vermoed dat je dit hebt gevonden ergens op het internet.

Het internet is een mooi ding, maar zeker als je last hebt van paniek/angst dan kan het een van je grootste vijanden zijn.

Geloof me als ik zeg dat je jezelf ziek kan maken met wat er allemaal op internet te lezen is.
Helaas is er totaal geen controle op wat waar is of wat niet, daarnaast heb je nog iets wat erg belangrijk is om altijd te onthouden:
Correlatie != causatie
Wat zoveel inhoud als dat als iemand die een anti-depressiva slikt last krijgt van dementie betekend dat niet dat het door de anti-depressiva komt. Misschien had deze persoon daar ook wel zonder AD last van gekregen. Dit is niet te weten zonder dat er een goed wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan.
Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#67475
Airwave,

Het was een wetenschappelijk artikel. Niet zomaar een mening van iemand. Helaas niet opgeslagen dus geen idee meer waar dat stond.

Marianne
Paniekaanvallen en CBD Olie