Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leap, Leon

Door chris87
#21718
Momenteel ben ik wat opgebouwt met de mecidatie seroxat , ben van 15 naar 20 mg gegaan. Wat ik erg merk ik dat ik veel minder zin in sex heb. Het lijkt of mn lichaam NEE schreeuwt terwijl ik echt wel aangetrokken ben tot mijn vriend. Is dit herkenbaar? Ik vind het erg beschamend om hiermee naar de huisarts te gaan, dus hoop elf wat te kunnen doen.
tips zijn welkom

chris
Gebruikersavatar
Door CeeKay
#21729
Hoi Chris,

Heeel herkenbaar. Sterker nog, afname van het het libido is één van de meest voorkomende bijwerkingen van antidepressiva, en seroxat/paroxetine is hierop geen uitzondering.

Ik heb zelf jarenlang paroxetine gebruikt, en de eerste weken was ook bij mij de zin in seks volledig weg. Na verloop van tijd kwam het wel grotendeels terug hoor, maar ook bij verhoging van de dosering stak het effect weer even de kop op.

Bij jij overigens een man of een vrouw? Volgens mij is het effect bij mannen vaak iets sterker, omdat het ookf de "fysieke prestaties" vermindert zeg maar.

Groet,

Chris
Door Bert
#21747
Hoi ik gebruik ook paroxetine/seroxat.
Gevolg hiervan is dat mijn libido met pensioen is.
Dus ja ik herken het.
Door chris87
#21748
bedankt voor de reacties
ik ben een vrouw van 22 , dus zoals je zal begrijpen is het moeilijk soms met deze gevoelens (nouja niet aanwezige gevoelens) om te gaan.
de medicatie helpt me erg goed en is voor mij als een geschenk uit de hemel , maar deze bijwerking maakt het soms erg ingewikkeld.
wat doen jullie met deze klachten? wel naar de huisarts gaan?
Ik heb er denk ik al wel een half jaar last van. maar na de verhoging van de dosering is het verergerd.

groetjes
christianne
Door Bert
#21749
Hoi Christianne,

Ik doe er helemaal niets mee met deze bijwerking.
Ik ga er eerst voor dat ik weer gezond wordt, daarna zal het mijn libido ook goed gaan.
Heb al vaker seroxat/paroxetine geslikt, als onderhoudsdosering, en in die jaren is onze dochter geboren.
Door chris87
#21750
beste bert

dat snap ik ja , dit zal nu je laatste zorg zijn. het is natuurlijk het belangrijkste om beter te worden.
met mij gaat het nu verder goed , waardoor ik me hier wel wat meer druk over maak . maar in ieder geval bedankt voor je reacties!
sterkte

christianne
Door Bert
#21751
Als het weer beter met je gaat, dan kun je misschien aan je huisarts vragen om de medicatie te verminderen.
Toen ik een onderhoudsdosering had, kreeg ik 10 mg seroxat/paroxetine, en toen ging het dus ook weer goed met mijn libido.
Door marloes
#26104
Het is jammer genoeg een blijvende bijwerking bij alle ssri's en erg vervelend.70% van de mensen heeft er last van. Zelfs de meest minimale dosis, zelfs 5 mg paroxatine, heeft bij mij al funeste gevolgen voor mijn seksleven. Ik heb daarom diverse ssri's geprobeerd maar allemaal hebben ze de bijwerking.
Paniekaanvallen en CBD Olie