Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Door biatch
#12301
Hallo,

sinds een paar weken slik alprazolam op momenten dat het echt even niet meer gaat. Ik zit er niet dagelijks aan en heb ook de laagste dosis, 025 mg. Maar ik heb, sinds 2 dagen, als ik de alpra ingenomen heb nog wat last hou van klachten en bang ben dat ik weer rare/gekke gedachtes krijg. Het zet dan niet door hoor maar toch.
Kan dit als je alprazolam hebt genomen?
Of is dat het afnemen van gevoel want ik weet dat dat wel kan. Dat de negatieve gedachtes weg gaan maar ook de positieve gedachtes worden afgevlakt. Daarom wil ik het allemaal ook liever niet nemen maar ja, soms geeft het wel even rust.

Ik slikte nooit geen medicijnen en weet alleen de basis dingen van alprazolam. Zijn er mensen die het ook gebruiken en hebben die ook zulk soort dingen??

gr. Bianc
Gebruikersavatar
Door JeroX
#12303
Wat ik begrijp uit de informatie van wikipedia is dat het niet tegen negatieve gedachten helpt maar tegen de angst. Het middel is bedoelt voor angststoornissen en dus niet voor depressieve klachten. Misschien eens overleggen met de huisarts?
Groetjes,
Jeroen
Door biatch
#12305
ja klopt maar ik heb zelf niet echt het idee dat ik depressief ben en daarvoor behandeld moet worden.
Al weet ik wel dat je van die paniek en angst misschien ook depressief kan worden.
Maar goed, mijn huisarts is deze week (natuurlijk) met vakantie maar volgende week ga ik even bellen wat betreft de medicatie. Misschien moet ik inderdaad wel iets anders hebben.
Gebruikersavatar
Door Maarten
#12306
Depressief worden kan jammer genoeg wel door de angst. Ik ben zelf een tijd depressief geweest door de angst. Toen de angst weer terug kwam en ik hulp kreeg zat ik ook weer op het randje om depressief te worden. In die paar keer dat ik geweest ben weet ik mezelf wel staande te houden. Door de verhuizing heb ik nog geen hulp, maar die komt. En dat is weer een leuk vooruitzicht.

Die medicijnen die je slikt, word je daar ook duf van?
Door biatch
#12307
ik weet dat je van angst inderdaad depressief kan worden maar ik heb niet het idee dat ik dat ben. En ik kan ook heel goed begrijpen dat je er depri van kan worden.
Maar ik ben er ook niet te veel mee bezig met het depressieve omdat ik anders daar weer bang van wordt. Ben ik bang dat ik het mezelf ga aanpraten. Ik bedoel, het is niet zo dat ik als een zombie rondloop. Nu heb ik een week thuis gewerkt maar als ik dan een collega via de telefoon sprak dacht ik echt, ohhhh ik wil ook weer naar mijn werk. Ik heb er zin in. Ook heb ik nog steeds veel positieve momenten op een dag. lach eigenlijk best veel als ik er over na denk. Het is alleen dat als ik iets voel dat ik er dan snel in blijf hangen.

Ik ben niet meer suf/duf door de medicijnen. De eerste paar keren had ik dat wel maar nu merk ik dat ik gewoon heel rustig wordt. Niet duf.
Gebruikersavatar
Door Maarten
#12308
Je hoeft daar ook niet bang voor te zijn. Zo bedoelde ik t ook niet. Ik ben jaren doorgelopen met de angst en schaamde me en vertelde t niemand. Zo zakte ik steeds dieper.
Dus dat gebeurt niet zomaar gelukkig. En met werk ben ik het helemaal met je eens!!! :D Maandag begin ik weer volop. Heb er nu heel veel zin in. Alleen als maandagmorgen de wekker gaat :evil: :evil: haha.
Door biatch
#12312
Ik snap wat je bedoeld ja. Maar misschien ben ik juist ook wel een beetje bang om depressief te worden. Ik vind het al zo moeilijk, al die gevoelens. Lichamelijk en geestelijk. En dan ben ik ook bang om straks depressief te worden.
Ik zit nu al een paar weken in een dip en dan vooral de laatste 2 weken dagelijks. Het was altijd dat ik last had van lichamelijke klachten en nu zijn daar dus ook die rare gedachtes bij gekomen zoals: ik word gek, depressief, kom hier niet meer uit. Mijn lichaam gaat het straks niet meer doen. Dit is de rest van mijn leven.
Daardoor denk ik nu ook dat ik misschien ook wel depressief wordt. Of een andere geestelijke ziekte.
Terwijl ik juist zoveel goeie dingen in mijn leven heb. Ik heb bijna nixs dramatisch mee gemaakt. Ik lees vaak dat mensen echt heftige dingen hebben mee gemaakt en daarom angstig zijn. Maar dat heb ik dus niet.

Maar omdat ik aan het afzakken ben heb ik dus ook gelijk om de therapie gevraagd. Duurt wel ruim een maand voordat ik echt begin maar goed. En de alprazolam had ik ook echt even nodig.
Al voel ik me nu wel een beetje suffig. Zonder dat ik echt moe ben heb ik zware oogleden.

Maar ik slik die alpra nog niet zo lang en weet alleen de basis dingen. En niet de ervaringen van andere mensen die het gebruiken....
Door biatch
#12313
Nog effe een vraagje hoor. Ik heb dus rond 4 uur 1 alprazolam ingenomen van 025 mg. Maar ik voel me op zich nog niet compleet rustig. Ik word eigenlijk weer onrustiger. Krijg weer meer last in mijn borst en ik voel weer spanning
Kan dat?
Gebruikersavatar
Door Maarten
#12314
Die angst daarvoor begrijp ik goed. Maar ik kan je gerust stellen dat je niet zo plots depri word. Veel mensen verwarren een rotperiode of neerslachtigheid met een depressie.
En wat je allemaal verteld zou ik me er al helemaal niet druk om maken. Mijn leven is van kinds af aan een zware hel geweest. Veel mensen snappen niet dat ik hier nog zo sta. Toch lach ik weer elke dag en droom ik van vele dingen en heb hobby's en een hond waar ik stapel op ben. Wil heel graag weer een vriendin maar hoe/ wie? Moeilijk maar komt wel weer. Er zijn zoveel dingen die het leven leuk maken. Alleen hebben jij, ik en de meeste anderen een verschrikkelijke angst met paniekaanvallen die moet stoppen. En dat is toch ook een uitdaging. Hoe heerlijk zou het zijn als we allemaal weer naar buiten konden en je helemaal fit voelen zonder een pijntje, krampje zonder zorgen? Dat is toch een mooie droom en een vooruitzicht dat haalbaar is ook al lijkt dat vaak niet zo.

In het filmpje "angst de baas"wat ik vandaag gepost hebt zegt een vrouw met pleinvrees die het geflikt heeft de albert heijn te halen: Dit is mooier dan de Staatsloterij winnen.

Zij heeft het gedaan dus wij kunnen het ook!! :D :D
Door biatch
#12315
ja je hebt ook gelijk. Het lijkt mee heerlijk om een dag te hebben zonder klachten en of negatieve gedachtes. Kan me bijna niet meer herinneren hoe het was. Ergens weet ik dat ik het kan. En mijn vriend is daar ook van overtuigd. Hij zegt altijd, je kan het zeker weten maar je hebt gewoon een schop onder je kont nodig. En ja, das wel waar. Ik merk dat ik erg in zelfmedelij zit hoor.pffff, hoe zielig kan je je zelf vinden...
Herken je dat ook dat als je eindelijk even rustig wordt of ademhalingsoefeningen doet en voelt dat het zakt je opschrikt? Ik schrik gewoon door die ontspannen. Ben het gewoon niet meer gewend

Maar toch, nu neem ik die medicijnen in als het niet gaat en dan lijkt het wel alsof het binnen een paar uurtjes is uitgewerkt. Ken jij dat ook? Het is pas 4 uur geleden maar ik voel me toch weer opgefokt van binnen. En om nou te zeggen dat ik steeds meer nodig heb......ik slik ze niet regelmatig en de allerlaagste dosis. Of zou het wel kunnen?
Ik vind het gewoon raar dat ik ondanks de alpra nog klachten en gespannen ben....
Ik ga er ook gelijk weer van alles bij opzoeken op google. Ga ik alprazolam in combinatie met klachten zitten intoetsen. Vreselijk toch? Nu krijg ik helemaal last van alles.
Gebruikersavatar
Door Maarten
#12316
Ik weet niet hoe dat werkt met ademhaling. ik heb wel vaker door mn buik geademt maar ik merk niks. Net was ik wel even heel druk aan het spelen met mn hond en raakte buiten adem en toen ik stopte met spelen was mn maag en hart heel hart aan het bonken. Ik werd niet bang maar merkte wel dat ik moest zitten en ben gelijk door mn buik gaan ademen en t zakte snel weer.
Paniekaanvallen kunnen bij mij ook vanuit het niets komen. Het lijkt wel of er een knop omgaat dan. Plots zit ik in een soort glazen bol opgesloten en kan er niet meer uit en denk dat ik gek word. zo lijkt het dan terwijl niemand iets aan me opmerkt dan.

Zelfmedelijden kan ik me heel goed voorstellen. Dat is wel heel vervelend om te hebben. Eigenlijk is dat ook verkeerd maar het is zo makkelijk voor een ander daar over te oordelen. Als je maar weet dat zelfmedelijden het medicijn is om je nog slechter te gaan voelen. Ik onthoud dat altijd maar heb ook vaak zelfmedelijden. Altijd de vraag waarom....
Niemand die 'm kan beantwoorden :( Soms word je er hopeloos van. En dan toch weer knokken om "de andere kant" op te denken.

Ik weet niet hoe dat zit me die medicijnen. Ik zou oppassen met experimenteren. Of misschien op internet kijken of als t niet gaat de huisartsenpost bellen. die kunnen vaak precies zeggen wat wel en niet kan.
Door sjaaki
#12318
heyyy

ik lees zoveel herkenning in jou, in heel veel van jou berichtjes.
ik heb ook nog steeds klachten ondanks dat ik dan wel aan dagelijkse medicatie ben begonnen.

ik gebruik dan ook nog oxazepam erbij momenteel.
ik ben ook erg bang dat ik een hartaanval ofzo krijg, en heb ook die hele dag klachten. en daar wordt ik dan zo bang van dat echt wat ergs is.

ik kan niet meer goed genieten zoals vroeger, ikheb ook de hle dag negatieve dingen in mijn hoofd.
de vraag waarom heb ik ook vaak in mijn hoofd erg vervelend.

mijn hart is heel vaak van slag zeg maar hebben jullie dat weleens???
Door biatch
#12319
het is niet leuk voor jou natuurlijk maar ik ben 'blij' als iemand zich herkent in mijn verhalen. Ik voel me echt zo vaak alleen hierin. Ik zal wel een uitzondering zijn, bij mij zal het vast het ergste zijn. Zulk soort dingen.

Nu heb ik weer een gevoel alsof mijn ademhaling ineens kan stoppen. Maar ik voel dat ik ook veel te hoog adem. Bijna altijd en daar heb ik dus ook last van. Maar ja, hoe krijg ik dat naar beneden en dat het ook zo blijft. Heb er weer een droge mond/keel van. pfffff
En dat hart. Vreselijk he. Ik heb eigenlijk niet veel last van overslagen of iets. Mijn hart klopt normaal denk ik maar het is het gevoel in de borst of onder de borst. Dat geeft mij een gevoel alsof er iets aankomt wat betreft een hartaanval of iets dergelijks.
Soms denk ik, laat mijn ademhaling maar even stoppen. Reseten. Of laat die hartaanval maar komen, dan ben ik er vanaf. Maar ja, dan schiet ik eigenlijk nog meer in de stress, hahaha. Het is ook nooit goed he?

Maar jij voelt dus ook, ondanks je medicijnen, nog klachten en negatieve gedachtes? Ik vind dat zo apart. Maar ja, heb er verder ook geen verstand van hoor. Maandag krijg ik met therapie uitleg over medicatie. Misschien word ik daar wat wijzer en ga ik ook effe wat vragen stellen.

Maar wat bedoel je met dat je hart vaak van slag is?
Gebruikersavatar
Door Maarten
#12320
Hoi Sjaaki,

ik heb dat nooit met mn hart. Ik ben altijd bang om ziek te worden misselijk/overgeven (soort braakfobie ofzo) Visite kan ik niet meer krijgen of ontvangen. Maar ook voor mn werk zijn vergaderingen killing of meerijden met iemand. Altijd bang om ziek te worden of een paniekaanval te krijgen. Ook continu op mn maag letten en hoe ik me voel. Ik ben dus voortdurend op de vlucht en leef nu een beetje als een eenzame kluizenaar die sociaal contact heel erg mist :(
Uhm... Bianca, Ik voel me hierin ook al zo alleen en apart met het gevoel of ik de enige bben :(
Maar buiten alles om heb ik toch wel iets positiefs en vechtlust. alleen ben ik vreselijk laks in regelen. Ik stel alles altijd maar uit. Bah! Woon nu 4 weken hier en ben nog niet ingeschreven bij de gemeente en kan zo ook geen hulp zoeken nog. Terwijl hulp de enige oplossing is voor onze problemen.

Het leven is hard, maar ik ben harder!
Zeg dat maar dagelijks tegen jezelf. :D
Paniekaanvallen en CBD Olie