Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Door aaltje
#66804
Hallo allemaal

Ik heb voor het eerst twee jaar geleden een paniekaanval gehad in de metro wat daarna heeft geresulteerd dat ik er een angststoornis aan heb overgehouden. Heb paroxetine gehad ervoor van 20 mg. In juni 2013 er mee begonnen. In augustus 2013 op vakantie geweest en daarna weer begonnen met werken. In februari 2015 heb ik de dosis verlaagt naar 10 mg. Het ging goed tot eind maart 2015. Angst is teruggekomen, nu zit ik weer op de 20 mg. Dus bijna zes weken al. Maar ik merk nog geen vooruitgang. Ik mag soms een halve bromazepam slikken, maar dit doe ik elke dag de laatste tijd en soms wel een hele. Ik trek het niet om me heel de dag angstig te voelen. Momenteel werk ik ook niet. De arbo zegt dat ik stappen moet nemen om naar me werk te gaan. Alleen zijn is voor mij nu geen optie. Bij het ontwaken in de ochtend begint het bekende verhaal weer en dit gaat elke dag zo maar door...

Herkent iemand zich in dit verhaal? Graag hoor ik van jullie tips en advies.
Door samuel12345
#66806
Je heb zo te horen dus al twee jaar last van een angststoornis. Wat voor angststoornis heb je? sociale of generaliserende angststoornis? Heb je ooit ginseng of rhodiola gebruikt? dat zijn adaptogenen het is voor extreme situaties om balans tussen lichaam en geest te herstellen. ik heb vandaag voor het eerst rhodiola gebruikt samen met magnesium. Heb wel een beetje angst maar dat is minimaal. heb nu een jaar lang last ervan het verlicht wel erg veel gewoon valeriaan kruidvat bijvoorbeeld voor 2 euro. er kan natuurlijk daar ook weer tolerantie voor komen ontstaan. Misschien niet handig voor altijd te gebruiken maar het helpt wel. Magnesium slik ik bijvoorbeeld elke dag daar onstaat niet echt tolerantie voor. Heb wel korte periodes gehad echt zonder angst. Maar meestal is het wel een beetje aanwezig. Vooral bij belangrijke voetbalwedstrijden. Ook met een beetje straatvrees is dat lastig.


http://www.goedgevoel.be/gg/nl/646/Angs ... vers.dhtml

Bekijk deze site eens. Verschillende keus dit zijn natuurlijke rustgevers. Zo te horen ben jij gelijk naar medicijnen gegaan. Ik had in begin ook echt een grote chronische angst maar valeriaan magnesium passiflora hop zoals je kan lezen heeft bij mij ook geholpen.

Je kan natuurlijk ook medicijnen gebruiken maar ik zou dat nooit doen denk ik/hoop ik

Wens je het beste
sterkte!
Door samuel12345
#66807
Nog eentje vergeten trouwens l-theaine hoor ik erg veel positieve verhalen over. Werkt het best heb ik gehoord nog nooit geprobeerd. Heb wel zoiets gezien bij vitaminstore brain relax. Is een combinatie van valeriaan magnesium en l- theanine
Door aaltje
#66814
Generaliserende samuel

Nog andere mensen die willen reageren?
Paniekaanvallen en CBD Olie