Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

#67716
Hey maatjes

Voila, het is zover. Na jaren geklooid te hebben met het vinden van een goede antidepressiva, het behouden van een hoge jobstatus om aan de noden van mn ex te kunnen voldoen, ben ik dus officieel lichamelijk verslaafd aan Xanax retard.
ik neem er 1 van 2 mg en merk dat dit dus echt niks meer doet. Als ik me gespannen voel, en dit wordt meer en meer het geval omdat ik letterlijk fysich en mentaal op ben, neem ik er in de dag nog eentje en dan voel ik een klein beetje...

Ik weet niet hoe hieruit te raken. Straks met mn psy bespreken. ik neem escitalopram 20 mg maar zou nu moeten ophogen naar 30 per stap van 5. het probleem is dat ik dan zelfmoordgedachten krijg terwijl ik niet depressief ben. Ik heb wel 2 jaar lang aan een stuk tss 60 en 80 uur per week gewerkt, burnout gehad, en nu terug naar af. Ik nam die pammetjes alleen maar om goed te doen, voor mn omgeving. Om vol te houden. Voor mn dochter en om steeds ster te staan op het werk. Maar de pleinvrees neemt steeds maar toe.

Hoe geraak je hier in godsnaam van af?

Ik heb mn ex buiten gezet, ben een eigen leven gaan leiden al is de eenzaamheid soms de voedingsbodem voor mn angst. Ik sta s morgens op met bonkend hard, ijskou en super veel buikpijn. Met de vraag of ik de dag wel ga doorkomen op het werk.

Ik heb me opgegeven voor een kortdurige opname om mn angsten weer onder controle te krijgen. 6 weken. Ik wacht nu wanneer ik kan beginnen.

Maar zou toch zo graag wat met lotgenoten willen praten, alleen is maar alleen he...

Liefs,

ik
Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#67724
Sanxke,

Ik wil je graag steunen maar je verhalen zijn wat tegenstrijdig. Zo is de maximale dosis voor escitalopram echt maar 20mg. Ik denk dat jij citalopram bedoeld.

Ook las ik dat je hiervoor prozac had, maar in een ander bericht zeg je dat je hiervoor paroxetine had.

Probeer op dit middel wat langer te blijven, en hoog het in mini stapjes op. Ik word in het begin ook naar van escitalopram maar geen zelfmoordgedachtes. Dat lijkt me een teken dat het teveel is.

Liefs
Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#67726
..en hoe weet je nu of je zelfmoordgedachtes krijgt bij de ophoging van 20 naar 30 als je dit nog niet eens geprobeerd heb?
Door sanxke
#67731
Nee hoor psy zei dat ik idd naar 30 escitalopram dus sipralexa moet. En bij elke ophoging heb ik die gedachten.
Het klopt dat ik paroxetine en prozax en vanalles probeerde maar blijk heel resistent aan ssri....
Door sanxke
#68034
Pietjepaniek schreef:..en hoe weet je nu of je zelfmoordgedachtes krijgt bij de ophoging van 20 naar 30 als je dit nog niet eens geprobeerd heb?
wel.... ik ben nu moeten verminderen van 25 mg naar 15 mg en hop geen zelfmoordgedachten meer.
over mijn opname, ik was van Xanax af... maar nu terug bij af... wat een hel...
en ja, heb prozac, seroxat genomen enz. mindfulness, en zit nu weer in therapie ambulant. het lijkt wat uitzichtloos allemaal... hoe doen jullie het toch?
Paniekaanvallen en CBD Olie