Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leap, Leon

Door famke87
Echt ik ben als de dood voor medicatie en dan voornamelijk de bijwerkingen..

Gisteren van de huisarts citalopram gekregen en net 1 genomen.. En ja ik te wachten tot ik een bijwerkingen ga voelen...Bang dat ik het niet aan kan

Even kort: Het gaat niet zo goed met mij als ik had gedacht.. Huisarts heeft dit voorgeschreven en wat moet dat moet... Hij zegt de 1e 2 weken zul je er last van hebben maar hou vol... En ik vindt het zo moeilijk dat ik bang ben dat ik mezelf straks niet meer kan inhouden

Iemand hier ervaringen mee?
Door Leah
Ik denk dat je er altijd wel rekening mee moet houden dat je bijwerkingen krijgt. Vooral omdat dit soort medicijnen natuurlijk niet niks is. Wat ik uit mijn therapie van mensen om mij heen heb gehoord, zijn de ''pamfletjes'' ook gewoon best heftige medicijnen.
Ik persoonlijk heb het nooit gebruikt. Maar in mijn omgeving heb ik de bijwerkingen wel gezien. Zoals misselijkheid,sufheid en duizeligheid. Er zijn vast en zeker nog wel veel meer bijwerkingen, maar je moet er gewoon even doorheen. Het is logisch dat je bang bent, je slikt opeens een medicijn en daar gaat je lichaam op reageren. Toen ik begon met de Mirtazapine was ik ook bang, maar uiteindelijk heeft het mij wel geholpen! En als de bijwerkingen echt heel heftig zijn zou ik gewoon je huisarts bellen!
Door famke87
Het was echt een slechte nacht.. En dat merkte ik pas 2 uur nadat ik het had ingenomen.... Ik werd zo misselijk en wist niet hoe ik moest liggen, op mijn zij werd het niet en op mijn rug ook niet... Af en toe even wat eten en drinken.... Toch maar even de dokterswacht gebeld omdat ik me zorgen maakte en me zo gek maakte door alles wat ik op internet had gelezen en vanzelf allerlei klachten er bij kreeg.... maar moest mezelf rustig houden...

En voel me nog slechter
Door mulder
He, volgens mij is het een tijd geleden dat jij op het forum bent geweest!!! Jammer dat je terug bent (wat dat is een teken dat het minder goed gaat denk ik):-).
Natuurlijk vind je het spannend om medicijnen te slikken, heb je nooit eerder Anti depressiva geslikt? Ik zou zeggen, stop met het lezen van de bijsluiter, want daar krijg je spontaan een depressie en paniekaanval van. Probeer lekker te bewegen, ga naar buiten, zoek afleiding en als het niet gaat, bel de dokter en vraag om iets kalmerends voor de eerste periode. Dit kan je helpen om wat kalmer te worden....
Succes en als je in de stress zit, schrijf het hier lekker van je af!!
Door famke87
Ja het is inderdaad weer een tijd geleden... Maar het gaat nu echt slechter.. En heb nooit zoiets geslikt... Ik heb vroeger vee mee gemaakt en dat uit zich nu pas... Veel rare gedachten zoals zelfmoord... En ja nu ik in de buisluiter heb gelezen, dat als die gedachten heel erg worden dat ik onmiddellijk 112 moet gaan bellen en daar heb ik dus een hekel aan en ik zoek denk ik overal wat achter..

de dokter wel gebeld en mag het nu halveren de komende tijd omdat mijn lichaam er aan moet wennen... ben gewoon bang dat ik gek wordt.. De huis arts zei even volhouden de komende 2 weken worden het ergst
Door famke87
Gelukkig niet echt meer last van bijwerkingen en vorige week voelde ik me best goed en blij.. Maar sinds deze week toch weer moe, wat gestresst..

Maar even een vraag; Kan het zo zijn dat je door citalopram je menstruatie niet meer of moeilijk op gang komt? Ik had al ongesteld moeten worden en normaal ben ik altijd wel op tijd en weet precies wanneer ik het wordt... Maar nu gebeurt het maar niet... Oh ja en zwanger kan ik niet zijn ;) Ik maak me nu nog geen zorgen... maar kan ook heel goed komen door de medicatie... was wel bij de huisarts woensdag... maar helemaal vergeten te vragen.
Door famke87
Zul je net zien.. stel je een vraag... En opeens wordt je het.. Toevalliger kan niet... ben nu best wel blij dat ik het nu ben ;)
Paniekaanvallen en CBD Olie