Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#67611
Hallo allemaal,

Is er hier iemand die ervaring heeft met Clonazepam? Zoals de naam al zegt behoort deze tot de groep van benzodiazepinen. Ook wordt dit middel gebruikt tegen epileptische aanvallen.

Vandaag sprak ik een psychiater die ik nog nooit eerder had gezien en ze schreef deze voor ipv de oxazepam die ik soms slik. Ik slik de oxazepam niet elke dag.

Moet ik eerst de oxazepam afbouwen voordat ik deze ga nemen of kan dit zomaar op de 1 op andere dag omdat het beide benzo`s zijn? Ik heb dit eigenlijk niet meer gevraagd. Ik weet nog wel dat ze ooit zeiden dat je ook zo kon switchen van SSRI omdat deze ook binnen dezelfde groep behoorden, nou echt niet dus.

Daarnaast vraag ik me af of ik de Clonazepam ook gewoon soms kan nemen of moet dit net als ad perse elke dag?

Ps kan een psychiater je dwingen tot andere medicatie ook al ben je het hier niet mee eens?


Bedankt alvast!
Door petra-g-m
#67638
Hallo,

Ik vind het een beetje apart dat je deze medicatie voorgeschreven hebt gekregen. Bij mijn kennis wordt deze medicatie gebruikt bij een epileptische aanval. Ik zou het toch nog even nar vragen, eventueel bij je huisarts.
Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#67640
Nee hoor, dat klopt, van die epilepsie. Maar daarnaast is het een benzo (pammetje) die wordt voorgeschreven voor angst. Zie mijn eerste berichtje ;)
Paniekaanvallen en CBD Olie