Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Door shar
#64591
Wat ik nog vragen wilde, had heb jij ook dat je een enorme spanning voelt tussen je middenrif en je navel. Ts net of ik van binnen aan t rillen van de kou. En van die spiertics.
Waar ga je of jullie heen op vakantie? Ben je getrouwd.? Kinderen?
Door karin1048
#64594
Tja dat heb ik ook met de achterban,ik ken er ook een heleboel maar ben bij 1 of 2 op m'n gemak en dan houd het ook echt wel op.

Ik denk dat 5 mg te doen is,maar het is per persoon ook nogal verschillend lijkt me.
Daarbij heb ik ook behoorlijk heftige bijwerkingen gehad van de 20 mg,maar dat word nu gelukkig minder.

Ben benieuwd hoe je het ervaren gaat de 5 mg,maar het komt goed uit eindelijk zo moet je maar denken.
Morgen moet m'n partner werken en ben dan alleen met m'n tweeling meiden( 3 jaar), tot vorige week had ik daar dus nog "achtervang" voor nodig en hield een vriendin ons gezelschap voor het geval ik een paniek aanval zou krijgen( ik zou het heel naar vinden als de kinderen daar iets van mee krijgen). We hebben ook nog een zoon van 7 maar die is logeren bij z'n opa.
Ik vind het best spannend maar gelukkig heb ik een hele lieve begripvolle partner,die zegt gewoon als het niet gaat dan bel je gewoon en dan komt ze thuis. Ze zijn daar op het werk op de hoogte en hebben begrip voor de situatie.
Maar nu het geleidelijk aan iets de goede kant uit gaat hoop ik en denk ik dat dat goed komt.

Nu maar eerst proberen een fatsoenlijke nachtrust te krijgen,dat zou ook wel fijn zijn.

Succes met de verhoging! Houd me op de hoogte!
Door karin1048
#64595
Tja dat heb ik ook met de achterban,ik ken er ook een heleboel maar ben bij 1 of 2 op m'n gemak en dan houd het ook echt wel op.

Ik denk dat 5 mg te doen is,maar het is per persoon ook nogal verschillend lijkt me.
Daarbij heb ik ook behoorlijk heftige bijwerkingen gehad van de 20 mg,maar dat word nu gelukkig minder.

Ben benieuwd hoe je het ervaren gaat de 5 mg,maar het komt goed uit eindelijk zo moet je maar denken.
Morgen moet m'n partner werken en ben dan alleen met m'n tweeling meiden( 3 jaar), tot vorige week had ik daar dus nog "achtervang" voor nodig en hield een vriendin ons gezelschap voor het geval ik een paniek aanval zou krijgen( ik zou het heel naar vinden als de kinderen daar iets van mee krijgen). We hebben ook nog een zoon van 7 maar die is logeren bij z'n opa.
Ik vind het best spannend maar gelukkig heb ik een hele lieve begripvolle partner,die zegt gewoon als het niet gaat dan bel je gewoon en dan komt ze thuis. Ze zijn daar op het werk op de hoogte en hebben begrip voor de situatie.
Maar nu het geleidelijk aan iets de goede kant uit gaat hoop ik en denk ik dat dat goed komt.

Nu maar eerst proberen een fatsoenlijke nachtrust te krijgen,dat zou ook wel fijn zijn.

Succes met de verhoging! Houd me op de hoogte!
Door shar
#64596
Wow super stoer dat je dat weer aandurft. Das best een opgave 2 van die kleine meiden. En wat fijn dat jou partner begripvol is.
Vind t wel fijn af en toe zo van me af te schrijven. Dus ik hou je op de hoogte.
Ik heb de afgelopen 3 jaar op dit gebied zoveel meegemaakt dat ik t gewoon eigenlijk niet meer trek om me zo rot te voelen. Vandaar dat ik nu al opzie tegen die 5mg. Maar ik hou mezelf voor 2 weken en dan heb je t ergste gehad.
Waarom heb jij je bloed eigenlijk zo uitgebreid laten testen?
Ik heb t een paar weken terug gedaan. Zelfstandig. Dat kan tegenwoordig dus ook en alle waarden , volledig bloed beeld, waren toen nog goed. Dat heeft me wel gerust gesteld.
Ik ga zo nog ff een meditatie doen en dan maar een paar uur slapen. Trusten voor jou
Door karin1048
#64598
shar schreef:Wat ik nog vragen wilde, had heb jij ook dat je een enorme spanning voelt tussen je middenrif en je navel. Ts net of ik van binnen aan t rillen van de kou. En van die spiertics.
Waar ga je of jullie heen op vakantie? Ben je getrouwd.? Kinderen?
Hoi,

Ik had dit bericht nog niet gelezen,

Ja klopt van die spanning in de buikstreek die had ik de eerste paar dagen van de paroxetine.
Stom dat ik het dit keer niet heb bijgehouden hoe het per dag verlopen is,maar nu je het zegt.
Ik heb zoveel bijwerkingen gehad( of het hoorde gewoon bij het ziekte beeld he dat kan ook).
Ik dacht zelf dat ik dan verkeerd ademde en als ik dan maar ging bewegen om de aandacht wat af te leiden ging het wel goed.

Ik heb alweer 18 jaar een hele lieve vriendin en we zijn sinds 6 jaar getrouwd.
We hebben een zoontje van 7 en dus een tweeling meiden van 3. Af en toe een drukte van jewelste maar supergezellig.
Eigenlijk had ik tot 3 a 4 weken geleden een heerlijk leven, en heb ik nu het gevoel dat ik alles weer opnieuw moet "ondergaan". Ik weet hoe moeilijk dat 10 jaar geleden was en daar wordt ik onzeker van.Vind alles op dit moment spannend ook al gaat het uiteindelijk goed.

We gaan over 3 weken op vakantie naar België,op de camping.
Ik zie daar uiteraard erg tegenop maar mijn partner zegt "joh we zijn onder elkaar,als je je niet goed voelt zijn we samen" En ik moet zeggen dat stelt me wel gerust.
En het is ook nog niet zover dat zien we dan wel,ik begin geloof ik iets makkelijker te worden.

Ik vind het ook fijn om dingen van me af te schrijven,en het is hoe lullig het ook klinkt fijn dat ik niet de enige ben.We zijn er hier met zovelen he,ieder met z'n eigen verhaal maar toch.

En jij? Ook getrouwd? Kinderen wel dus en 2 leuke honden( onze labrador is ook zon lekkere kwijlerd) En nog vakantieplannen?

Je bent inmiddels begonnen met de 5 mg toch? Voel je al verschil?

Groetjes en sterkte vandaag!
Door shar
#64600
Hoi hoi,

Ik ben alleen. Woon nog met mn jongste van 14. Oudste, 21 woont op zichzelf.
Heb gisteravond inderdaad 5mg gepakt. Heb een hele slechte nacht achter de rug maar meestal begint t bij mij de 2de pas. Aan de andere kant hoop ik dat t verschil niet zo groot is. Het meeste last heb ik van die adrenalinestoten op t moment dat ik wil slapen. Wat ik ook probeer behalve die paar uur snachts lukt het me niet. Terwijl ik mn ogen soms niet open kan houden van moeheid. Dus is ook al de 3de dag dat ik thuis ben. Kan het niet opbrengen om te werken. Werk ook in een mannenwereld. Weinig begrip daar. En ik voel me thuis het veiligst.
Wel heel fijn dat je een vrouw hebt die je zo steunt en achter je staat. Ik denk dat je vakantie ook wel goed gaat komen hoor. Dan ben je weer 3 weken verder. In mijn herinnering kan t na een paar weken ineens heel snel gaan dat de bijwerkingen afnemen. Ik moet mn tijd gewoon Nog ff uitzitten. Maf dat jij ook zo onzeker word over alles. Ik heb dat ook. Maar dan is t fijn dat we t bij elkaar kwijt kunnen en wat bevestiging vinden. Fijne dag en we blijven gewoon schrijven. Weet niet of je hier evt een mail adres mag uit wisselen. Dan schrijft het wat directer
Liefs
Door marliesje32
#64622
Ik heb Jullie topic gelezen en herkende er veel in, ik was gaan afbouwen met Paroxetine omdat het voor mijn gevoel eigenlijk goed met me ging. Tijdens t afbouwen en erna kreeg ik last van adrenaline schokken wat soms tot een paniek aanval leidde 1 keer een heftge paniek aanval gehad en toen om de dag wat kleine. ik had in het begin last van tintelingen in mn handen en de moodswings bedacht ik me zal wel komen door dat ik mn maandelijkse periode moest gaan krijgen. om lang verhaal kort te maken na enige tijd gestopt te zjn kwam ik in een paniek cirkel terecht en hield het niet meer, de arts in het zkh gaf me paroxetine 20mg en oxazepam mee naar huis. Na 4 dagen alleen paroxetine geslikt te hebben werd het heftiger ipv minder en nam een oxa er bij. toen dacht ik pas dat ik echt Gek werd. en uit schrik ook in overleg met de arts gelijk gestopt met paroxetine. Achter af weet ik dat dit tijdelijk zou zijn geweest en nu dus spijt dat ik gestopt ben. na paar dagen oxa ging het beter en ben al snel gaan afbouwen. Voel nu als of ik naast mezelf leef en voel alle sensatie s in mn lichaam elk krampje pijntje, ik denk ook miss omdat ik heel erg gefocust ben op wat er in en met mn lichaam gebeurt. Ik zal weer aan de medicatie moeten en de knoop door hakken, maar durf niet zo goed door afgelopen ervaring. nu heb ik gelezen dat het misschien beter is op te bouwen. ben er alleen als de dood voor dat ik weer in elkaar zak. vraag me ook af waarom je niet alleen mag zijn als je met paroxetine begint? en ook wat je bedoelde met brainzaps?

groetjes Marlies
Door shar
#64623
Hoi
Ik heb nog nooit gehoord dat je niet alleen zou mogen zijn. Kan iets te maken hebben misschien dat sommige mensen ineens zelfmoord gedachten krijgen. Voor mij geld dat ik in zo'n periode gewoon niet graag alleen ben.
Brainzaps zijn bekend tijdens t afbouwen. Net alsof je steeds Schokjes krijgt in je hoofd als je beweegt. Alsof de rest er nog langzaam achteraan komt. Maar dat is zo ver ik weet alleen bekend tijdens de afbouw.
Opnieuw opbouwen is niet fijn. Bijna iedereen heeft het daar moeilijk mee. Maar was jij gelijk met 20mg gestart? Vind ik niet echt een aanrader. Zou met 10mg of zelfs met 5mg beginnen. Nadeel daarvan is natuurlijk dat je langer in je opbouw zit. Maar ik zou het niet aankunnen 20mg. Dan maar iets langer last. Je klachten klinken wel als afkickverschijnselen. Op hoeveel zat je een Hoe lang heb je erover gegaan om af te bouwen? Vele van ons delen de angst om weer opnieuw Door die hel te moeten. Maar als je het er goed op deed is dat toch beter als zo te moeten leven. Ow ja, Mijn persoonlijke ervaring met oxa erbij tijdens de opbouw is dat je misschien nog meer t gevoel kan krijgen dat je heel ver weg bent
Een soort van afwezig. Ik neem heel soms voor de nacht een halfje. 5mg. Dat omdat ik elke nacht rond 5 uur klaar wakker ben maar mn lichaam Nog kapot is. Ben benieuwd wat je gaat doen
Door karin1048
#64645
Hoi Marlies,

Het is inderdaad een heel lastig medicijn om af te bouwen.
Ik kreeg een jaar na dato de klachten terug zoals je wellicht hebt gelezen.
Ben nu weer aan het opbouwen, ook met 20 mg in een keer en ik kan je vertellen dat dat best heftig was/is.
Achteraf gezien had ik dat anders moeten doen, maar ik dacht dan heb ik dat maar gehad.
De huisarts rade me het ook niet aan maar ik was eigenwijs.

Of je weer moet beginnen met de paroxetine kun je alleen zelf beslissen maar ik zou het op een rustig tempo gaan doen.Paroxetine staat erom bekend dat het je klachten in het begin erger kunnen maken.Dit is per persoon verschillend.
Oxazepam kun je ter ondersteuning gebruiken.

Sterkte meid
Door Venezuela
#65302
Hoi lotgenootjes!
Ik ben sinds 3 maanden gestopt met paroxetine maar nu zware afkickverschijnselen en daarom besloten om weer te beginnen!
De afkickverschijnselen die ik nu heb Ijn zweten, misselijk, stroomstootjes, heel onrustig en kan geen oog dicht doen zelfs niet met slappillen. Hoe gaat het opbouwen bij jullie momenteel? Ik begin vandaag met de opbouw en hoop dat de bijwerkingen over 3 weken minder zijn, dan ben ik een heel stuk verder.
Hoe ervaren jullie de opbouw?
Groetjes!
Door shar
#65303
Hoi Venezuela,

Zoals je hebt kunnen lezen ben ik door hetzelfde heen gegaan. 2 weken nadat ik gestopt was slopen de afkickverschijnselen er heel langzaam weer in. Hetzelfde als jij eigenlijk en ik had erg last van adrenalinestoten. Dus na 6 weken weer begonnen. Eerst 5mg daarna naar 3 weken naar 10mg gegaan. Vandaag ga ik daarmee mn vierde week in. Het gaat zeker wel al beter als de eerste 2 weken. Die waren echt moeilijk. Nu krijg ik langzaam betere momenten. Voor mij is dit de 4de x dat ik paroxetine opbouw en het heeft me Tot nu toe altijd erg geholpen. Maar ook ik vind de opbouw verschrikkelijk. Ik wil je heel veel sterkte wensen. Doorzetten en volhouden!
Door Venezuela
#65304
Ik geef er maar aan toe dat ik dit voor altijd of in ieder geval voor de komende tijd zal blijven nemen. Hoelang duurde het bij jou eercje je beter ging voelen? Dus de bijverschijnselen minder werden?? Ik heb nu vooral last van de afkickverschijnselen. Die zijn net als de opbouwfase. Ik ga gelijk beginnen met 10mg, voel me toch al beroerd dus zal niet veel uitmaken.
Door Venezuela
#65305
Ik kreeg net een bericht van een mevrouw die ook begon met paroxetine voor de tweede keer en bij haar duurde het 5 maanden voordat de bijverschijnselen weg waren! Werd gelijk bang! 5 maanden!!!!
Door shar
#65306
Ik heb die topic mee gelezen. En ze zei lieverd dat t 5 maanden duurde voordat ze zich weer zichzelf voelde. Bijwerkingen waren wel al eerder weg. En zo en zo is het voor iedereen weer anders. Ik heb 2 weken echt amper wat kunnen doen. Vorige week begon ik heel langzaam iets vooruit te gaan. Heb nog steeds wegtrekkers maar kan weer steeds meer. En inderdaad heel veel erger alsdat je je nu voelt zal het niet worden. En aantal dingen blijven hetzelfde. Maar sommige dingen zal je echt wel merken. Ik noem onrust, extra angst, spierspanning. Maar je weet het. Je kent het. Je hebt het vaker gedaan en toen heb je het ook gered. En dat zal deze x ook gebeuren
Door Venezuela
#65307
Wat heb je gedaan in die twee weken? Ik lig echt alleen maar op de bank! Kan werkelijk niets! Had jij dat ook? Geen eetlust, niet slapen, gespannenheid? Nam je er iets naast zoals oxazepam of diazepam?
Paniekaanvallen en CBD Olie