Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Door Nova
#68826
Hallo allemaal,

Ik slik nu 4 weken Sertraline 25 mg mijn angststoornis. De eerste 2 weken voelde ik me eigenlijk direct al een stuk beter, mijn sombere gedachten verdwenen en mijn constante "vlucht of vechtmodus" was een heel stuk minder. Had weinig last van bijwerkingen (alleen moe en droge mond). Het was zo'n TOP gevoel, soort van vakantie van je angst.
Sinds een dag of 6 is mijn angst weer bijna terug bij af. En ben ik bang dat het medicijn helemaal niet werkt. Ik lees juist alleen maar verhalen dat mensen zich de eerste weken juist slechter voelen, en daarna pas beter. Bij mij lijkt het juist andersom te zijn.
Iemand soort gelijke ervaring gehad, is het nog goed gekomen? Mijn HA is momenteel op vakantie en kan over 2 weken evt. pas ophogen.

P.s. Mijn vriend had precies die weken vrij dat ik begon met AD, ik had daardoor veel meer afleiding, Hij zei gister dat ik me misschien daardoor juist beter voelde, en niet door de medicatie. Ik ben thuisblijf moeder met een dochtertje van 1, waardoor ik veel tijd "alleen" door breng.
#68834
Hoi hoi.

Dat is niet fijn om te horen...
Hoe voel je je nu?
Ik heb ze 14 jaar gehad ging echt goed.
Ben 1 jaar gestopt geweest..vanwege kinderwens ook.


Nu ben ik 13 weken geleden bevallen en kreeg ik weer last van erge angsten, gedachten noem maar op. Ben weer met sertraline begonnen. Nu 9 weken..met tussendoor ophogingen.zit op 75mg nu.

Het klopt dat t eerst erger word de angsten etc...bij mij heeft het toen bijna 3, 4 maanden geduurd totdat het echt hielp..
Op het begin als een zombie..
Heeft tijd nodig..
Geloof erin.
Nu met mijn hormonen is t erger lijkt wel.. :cry:
#68847
Essy2711 schreef: 17 aug 2021, 22:14 Hoi hoi.

Dat is niet fijn om te horen...
Hoe voel je je nu?
Ik heb ze 14 jaar gehad ging echt goed.
Ben 1 jaar gestopt geweest..vanwege kinderwens ook.


Nu ben ik 13 weken geleden bevallen en kreeg ik weer last van erge angsten, gedachten noem maar op. Ben weer met sertraline begonnen. Nu 9 weken..met tussendoor ophogingen.zit op 75mg nu.

Het klopt dat t eerst erger word de angsten etc...bij mij heeft het toen bijna 3, 4 maanden geduurd totdat het echt hielp..
Op het begin als een zombie..
Heeft tijd nodig..
Geloof erin.
Nu met mijn hormonen is t erger lijkt wel.. :cry:
Bedankt voor je berichtje! Had al een poos niet meer op het forum gekeken, vandaar mijn late reactie.
Ik ben vorige week opgehoogd naar 50 mg. Met mijn menstruatie leek het ook minder te gaan/werken. Lastig om geduld te hebben he? Pff, in het verleden heb ik Clomipramine gebruikt, maar had nu juist Sertraline uitgekozen omdat deze het "veiligst" is tijdens een eventuele zwangerschap.
Voel me nu weer moe door ophogen en ontzettende droge mond.

Alsnog gefeliciteerd! Kun je ondertussen wel een beetje genieten van de kleine?
De hormonen maken het er inderdaad niet makkelijker op. Merk je al wat van deze dosering?
Paniekaanvallen en CBD Olie