Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Door J
#68117
Hallo,

Vanaf mijn geboorte tot mijn 18 jaar lekker thuis gewoond bij mijn ouders tot het moment kwam dat ik eigenlijk uit huis werd gezet.
Vanaf het begin dat ik op mezelf ben gaan wonen heb ik plotseling te maken gekregen met angst en spanningen die tot uiting kwamen met enorme jeukaanvallen (net alsof je enorm bloost en al je bloed naar de buitenzijde van je lichaam verdwijnt). In de ergste gevallen ben ik om af te koelen onder koude douches gaan staan wat wel hielp maar zodra ik het te warm kreeg hier weer mee te maken kreeg.
Vooral in de periode van zomer naar winter en visa versa kreeg ik hiermee te maken??

Ik heb enorme zware jaren gehad met heel veel belasting (vrouw 1 jaar uit huis in opnames en daarnaast een kind 1,5 jaar achter elkaar 2 weken per maand ziek, overuren van de zaak, te zware levensomstandigheden, er alleen voor staan, etc) waardoor ik terecht kwam bij een psycholoog die mij aan de medicatie hielp, te verstaan onder efexor / venlafaxine.
De jeukaanvallen waren door de medicatie wel een stuk minder, niet weg maar wel beter uit te houden.

Na 14 jaar van deze medicatie te hebben geslikt ben ik met moeite hiervan af gekomen. Men zegt dat het niet verslavend is maar heb een soort van licht gevoel in mijn hoofd gehad tijdens de afbouw en wekenlang na het stoppen. Vooral met je hoofd heen en weer kijken gaf een extra effect.

Ik ben wel blij dat ik af ben van de antidepressiva maar de jeukaanvallen zijn een heel stuk erger geworden.

Wanneer de jeukaanvallen voorkomen zijn oa na belastende gebeurtenissen zoals:
- 3 dagen vreselijke jeukaanvallen na een begrafenis
- als het me te warm word
- als het te druk word
- als het te zwaar word
- als je gaat blozen
- als je de zenuwen krijgt
- als iemand je beoordeeld of met je meekijkt
- volgende dag na spannende gebeurtenissen of op het moment
Je kan maar zo gek verzinnen dat vele gebeurtenissen een jeukaanval genereerd en zal je zeggen dat dit echt geen pretje is. Je bent ook nog eens vermoeid door de aanvallen, kost een hoop energie.

Volgens de dokter is het Neuro Dermatis, een vorm van uiting door spanning / stress / zenuwen.

Raar maar waar, de efexor / venlafaxine hielp blijkbaar wel een beetje om deze aanvallen te verkleinen.

Maar nu...... Ik heb na 2,5 jaar vanwege de enorme aanvallen gekozen om een lichte vorm van antidepressiva te gaan slikken, een dochter van de venlafaxine. Dit viel mij erg zwaar en voelde me hier echt niet lekker onder, beroerd zelfs en ben daardoor na 3 weken slikken gestopt.
Nu ben ik wel een beetje wanhopig, want ik moet me zo enorm rustig zien te gedragen en stress en spanning zien te ontwijken om die enorm vervelende jeukaanvallen te voorkomen. Dit is eigenlijk geen leven meer en zal je niet vertellen wat ik (al jaren) van het leven dacht, dit natuurlijk ook te maken met alle daarnaast aanwezige problemen.

Ik ben wel blij dat ik van de medicatie af ben met alle daarbij komende lasten maar vraag me af wat ik nu moet doen om het leven wat aangenamer te maken, zonder enorme last van die jeukaanvallen.

BTW ontspanningsoefeningen en hulp van een psycholoog helpen hier niet echt bij.

Misschien heeft iemand ook zo'n ervaring die advies heeft om om te kunnen gaan met spanning / stress en de gevolgen hiervan.
Misschien een alternatieve geneeskrachtig product kan adviseren.
Het zou mooi en fijn zijn als iemand hier kan helpen.

Thanx.
Paniekaanvallen en CBD Olie