Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Door Yaela
#68023
Ik heb een vraag.

Sinds december 2016 zijn mijn angsten weer erg teruggekomen. Nu juli 2017 is het naar een vreselijk dieptepunt gezakt.
Ik slik al 15 jr Efexor 300mg. Daar deed ik het erg goed op. Althans, voor mijn gevoel dan.

Voordat ik Efexor slikte heb ik lange tijd Buspar geslikt. Wat mij ook redelijk hielp.

Ik denk dat de Efexor mij niet meer helpt nu. Ik heb er nu3x2 oxazepam per dag bijgekregen. De ochtenden (opstaan zijn het ergst) verlamd van angst...
overleven dus...

Heeft er iemand ervaring met lange termijn Efexor slikken 300mg? Wat niet meer werkt?
Ik weet niet wat te doen en welk medicijn mij nu nog kan helpen? In het verleden ook andere ad's geprobeerd maar Efexor werkt het beste voor mij.

Het is ook een handvat geworden dus de angst voor nu nog meer ellende is groot. Juist omdat ik nu zo angstig ben geworden. Ik heb een psycholoog en gevraagd of de psychiater hier met mij over kan spreken. Buspar werkt specifiek op angst. Ik weet niet of dat nu het juiste is. Ik denk dan dit en dan weer dat... ook hebben ze over een een Bep. Antipsychotica gehad. Geen idee...
Door petra-g-m
#68025
Ik slik al jaren lang paroxetine, al 14 jaar. Dit helpt me in extreme ups en downs. Wat mij uiteindelijk het aller meeste heeft geholpen is therapie. Ik heb er wel 10 geprobeerd in een paar jaar tijd. Het leek niets te doen, tot dat ik de juiste vorm en therapeut tegen kwam. Zij was zelfs geen psychiater of psycholoog, maar psycho-somatische oefen therapeut. Dit was toen ik 2 jaar terug weet probeerde af te bouwen met m'n paroxetine, maar dat ging helemaal verkeerd. Zo erg zelfs dat ik geen zin meer had in het leven! Maar ik heb m'n tanden op elkaar gezet en door gebeten.

Mijn advies is dus, zoek hulp! Alles wat je kunt vinden! Ik was zo ver heen dat ik geen zin meer had in het leven (alweer). Dat gun ik niemand. Ja het is zwaar, ja je doet het alleen, ja het is makkelijker om in je veilige coconnetje te kruipen! Het is alleen zoooooo veel beter om je paniek onder controle te hebben en te laten zijn voor wat het is, niet reëel!

Liefs Petra
Door Yaela
#68030
Dank je wel Petra,

Ik heb psychotherapie. Het is heel moeilijk. Momenteel zit ik zo in de angst. Vrijzwevende angst benoemd.
Mijn therapeute verteld me dat ik in een zware crisis zit en dat duurt maar....
Ze doet er alles aan. Nu 2x per week. Ik zie nergens wat in. Ik heb het jaren goed gedaan.
Ik verlies na de angst een gevoel van niet meer in de realiteit staan...
Ik kan het nergens aan linken waardoor dit zo gekomen is. Het zit in mijn persoonlijkheid v.a mijn 21e. Ben nu 49.

Ik voel nergens enige logica. Ook niet wat mijn psychotherapeute zegt over de oorzaken...
Goed, mijn huisarts begeeft zich niet op het vlak vd medicijnen.

Ik heb gisteren een psychiater gekregen ivm medicatie. Toen ik zei dat ik al 14 jr. 300mg Efexor slikte zei hij, Zooo! Ik kan pas 8 september bij hem terecht! Ik hoop dat er weer een moment komt dat ik het kan loslaten zoals ik altijd gedaan heb. Ik lees nergens herkenning. Bij iedereen zijn er wel aanwijsbare dingen voor angst. Ik heb hier jaren, ook door therapie mijn weg in gevonden en nooit gedacht dat ik het op deze vreselijke manier terug zou krijgen. Het is living hel!! Lfs Yaela
Door J
#68122
Hallo Yaela,

Ik heb ruim 14 jaar efexor geslikt, ook wel te verstaan onder venlafaxine, dit heeft mij prima geholpen, nooit het idee gekregen dat het niet meer werkte na zo'n lange tijd.
Nu ben ik er wel van af (eigen keuze) maar merk dat ik bepaalde dingen wel weer terug heb gekregen welke ik had ook voor ik venlafaxine slikte, dit geeft aan dat het bij mij wel bleef werken.
Het kan zijn dat de medicatie persoon afhankelijk kan zijn, aangezien ik op ander bepaalde mildere medicatie niet goed reageerde terwijl andere dat wel doen.
Ik heb een hele goede psycholoog, dat helpt mij wel enorm en helpt mij door de moeilijke periodes heen.
Ik heb ook (enorme) ups en downs (hetzelfde gevoel zoals Petra omschrijft is mij ook een aantal keren overkomen) maar dat hoort er in de meeste gevallen nu bij, hier kom je ook weer uit is mijn ervaring maar kan soms wel even wat langer duren dan gewenst. Een goede psycholoog herkent dit probleem en kan je hier goed over inlichten. Ik heb er zelf met behulp van mijn psycholoog aan kunnen werken om het te kunnen accepteren en om er beter mee om te kunnen gaan, dit is natuurlijk ook weer persoon afhankelijk en in mijn geval ook afhankelijk van de omgeving / naasten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet,
John
Paniekaanvallen en CBD Olie