Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Door tas
#65015
De huisarts heeft net terug gebeld. Ik mag als ik wil een ctg scan maken om te kijken of er wat mis kan zijn met mijn hart. Eigenlijk wil ik het wel maar durf niet wat als er wat uit komt. En dan moet ik naar buiten en naar de huisartsenraktijk pfff nee moet er niet aan denken.
Door hennie
#65016
Tas, neem van mij aan dat het van de medicatie is. De meeste mensen hier melden dit bij aanvang van de start.
Hoe gaat het vandaag?
Door shar
#65017
Tas wat Hennie zegt klopt. Ik ben 3 weken verder en heb er ook nog last van. Samen met nog zoveel andere dingen. Als t jou gerust stelt moet je het gewoon laten doen. En je moet maar zo denken mocht er echt wat gevonden worden ben je er iig op tijd bij. Maar ik denk dat de extra stress die t oplevert ook niet goed is. Probeer je er bij neer te leggen dat het echt een bijwerking is en t duurt ff voordat die verdwijnt. Sterkte meis
Door tas
#65019
Ja ik doe het niet. Zal wel bijwerkingen zijn. Dokter zei ook je verhaal klinkt niet verontrustend. Maar als het mij gerust stelt mag ik zo'n filmpje laten maken maar hij vind het niet nodig. Ook heb ik nog niet zo heel lang geleden longfoto's laten maken en hebben ze ook het hart bekeken en was prima op de foto en oom geluisterd en is ook prima.

Mijn vriend is ook ervan overtuigd dat het bijwerkingen zijn hij zegt je hebt zoveel bijwerkingen waarom kan dit er dan geen zijn. Daarbij is een klacht die ik heb van de paniek aanvallen dus zou ook nog dat kunnen zijn omdat de medicatie de klachten ook verergerd.

Ik heb het idee dat bepaalde bijwerkingen af aan het nemen zijn gelukkig. Ik kan weer redelijk wat eten en voel me iets fitter. Wel nog veel last van de slappe benen trillende benen. Als ik op de wc zit kan ik mijn benen niet stil houden. Herkennen jullie dit? Ook als ik mijn telefoon vast heb dan trilt me hand/arm.
Door tas
#65054
Vraagje, ik ben vandaag een week bezig met de medicatie. Ik merk dat de bijwerkingen af aan het nemen zijn.
Wel merk ik dat ik als ik bijvoorbeeld een potje darten speel met mijn vriend dat ik een soort van sterretjes zie. Ook breekt me het zweet uit tijdens en erna. Herkent iemand dit?
Moet wel zeggen dat ik 4 dagen alleen maar op de bank heb gelegen en amper heb gegeten. Nu de laatste dagen ben ik van de bank af en eet ik weer goed.
Door hennie
#65055
Wat super dat je je wat beter voelde. Dat is een beginnetje ! Die sterretjes hoort er ook bij . Je krijgt ze gratis en voor niets. Je zal nog wel eens angstig worden hoor, maar dat wordt steeds minder. Dapper dat je hebt doorgezet en binnen een paar weken gaat de zon weer voor je schijnen.
Heel veel sterkte meis, groetjes, Hennie
Door tas
#65057
Oke dat is fijn om te horen!!!! Ben al heel erg blij dat de vele bijwerkinfen afnemen nu. Gisteren wel een oxazepam ingenomen en op bed gaan liggen smiddags want we hadden onze andere kattensmorgens ook laten testen en moesten wachten op de uitslag maar dat trok ikecht niet! Alles gaat er door je hoofd dat je in 1 week geen katten meer hebt if dat ze het beide hebben en medicatie moeten of dat er maar 1 het heeft. Echt ik was helemaal de weg kwijt bah bah. Maar uiteindelijk zelf gebeld of ja mijn vriend enbleek dat ze het beide niet hebben althans voor 99,9 zeker. Over 2 maanden nog een keer testen.

Vandaag ben ik zelfs met mijn vriend naar de dierenwinkel geweest en naar mijn ouders dus dat is goed!

Nog 1 vraagje! An het san komen door het feit sat ik zo belabberd eraan was en niet eens van de bank af kwam?

Ik dacht zelf dat het zuurstof te kort was en daardoor sterretjes zag omdat ik zo benauwd ben nog steeds.
Door tas
#65073
Vraagje, herkennen jullie ook de versnelde hartslag? Ik heb dat uiteraard als er bezoek komt ofzo maar ook in de ochtend als ik op sta. Net even gemeten en was rond de 100 dus op zich mag het wel maar vind het zo raar dat als ik op sta mijn hartslag versnel is. Maak me niet echt druk om iets namelijk. Of ja niet druk maken is een groot woord maar niet zoals er bijvoorbeeld bezoek komt.
Door shar
#65074
Yep Ik heb dat ook en het hoort er ook bij. Bij mij was t 1 van de laatste dingen die weging. Vooral sochtends maar ook als ik vanuit zitten op sta. Wel word t uiteindelijk steeds minder heftig en uiteindelijk let je dr niet meer op. Hoe is t nu verder met je? Hoe lang ben je nu bezig? En wordt de dager al beter?
Door tas
#65076
Oke eigenlijk maak ik me dus druk om helemaal niks haha

ik was heb vandaag mijn 10e tablet gehad dus 10 dagen. Gister wel de dokter aan huis gehad ivm benauwdheid. Bleek dus te kloppen in beide longen zit een vernauwing dus een kuur erbij.

Ja de bijwerkingen beginnen af te nemen gelukkig. Daar waar ik eerst niet eens alleen naar de wc durfde te lopen door het trillen loop ik nu redelijk weer wat rond.

Alleen waar ik me nog druk om maak is het moeilijk in slaap komen en de sterretjes zien bij bijvoorbeeld darten. Ook een beetje de versnelde hartslag maja net 100 is prima eigenlijk.

Hoe gaat het met jou?
Door shar
#65077
Nou met mij zo/zo. Ben sinds 2 dagen naar de 10mg gegaan. Dus weer nieuwe opbouw. Erg veel last van angstaanvallen. Wat ik nog weet van de laatste x is dat t slechte slapen, de onrust in de morgen en dus je hartslag als 1 van de laatste helemaal verdwijnen. Maar hartslag rond de 100 is niet echt abnormaal hoog hoor. Ik vind de snelheid niet eens t ergste maar wel dat harde bonken ervan. Ik slik er nu voor het eerst oxa naast omdat ik die hevige angstaanvallen niet trek. Maar we komen er wel hoor meis. Kijk wat je nu allemaal alweer doet. Lijkt niet veel maar vergelijk t is met vorige week
Door tas
#65078
Ja we komen er zeker wel!

Ja oxa heb ik ook in huis voor het geval dat. Ja het voelen van de hartslag dat is verschrikkelijk irritant. Maar ik merk dat ik me erg focus op hoe hoog is mijn hartslag is!

Inderdaad als ik zie wat ik vorige week deed en wat ik nu doe dan is dat zeker een hele vooruitgang! Ben gewoon weer buiten geweest en bij de dierenwinkel geweest en bij mijn ouders. Echt super fijn! Nu verder opbouwen weer!

Gaat helemaal goed komen met ons allemaal
Door tas
#65131
Hallo allemaal,

Ik was gisteren 2 weken bezig met lexapro/escitalopram. Het gaat redelijk goed. Het enige waar ik enorm last van heb zijn mijn benen en sterretjes zien. Mijn benen voelen soms aan als lood of als elastiek soms als spierpijn verschrikkelijk. Ook het sterretjes zien is irritant. Merk wel als ik bijvoorbeeld iets aan het doen ben zoals darten dat het dan erger is.
Ook ben ik suf en duf. Wat ik ook heel erg merk is tanden knarsen en gespannen kaken. Herkent iemand het benen en sterretjes verhaal? Hoe lang bleven bij jullie de bijwerkingen? Wanneer merkte je echt vooruitgang qua stoornis? Ik kom alweer in het tankstation bijvoorbeeld maar moet er niet aan denken om bijvoorbeeld te gaan werken ofzo of een verjaardag of bezoek.
Door hennie
#65132
Hoi Tas, ik slik weliswaar geen escitalopram maar in wezen komen de bijwerkingen allemaal met elkaar overeen.Ik slik Mirtazapine en heb ook sterretjes gezien en mijn kaken krampten ook. Nu ben ik bijna 6 weken bezig op 15 mg en ja hoor ik begin effect te voelen. De eerste 2 goede uurtjes waren er. Dus doorzetten dat wat je nu voelt, ervaart, hoort er allemaal bij. Je bent op de goede weg !!!!
Door tas
#65137
Dat is super om te lezen! En qua benen herken je dat ook?
Paniekaanvallen en CBD Olie