Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

#67780
Laaaaang geleden dat ik hier geweest ben op dit forum.
Paar maanden geleden gestopt met AD. Totaal 20jr gebruikt. Met 2x paar weken/maanden geen gebruik hooguit. Paniek heb ik al lanh niet meer. Voel de stress nog wel, vnl in mn benen maar dat definieer ik als stress. Het ontspoord ook niet ofzo.
Afbouw ging goed. Geleidelijk gedaan.Weinig bijwerkingen.Af en toe wat flitsen
Nu paar maanden zonder en mn hoofd maakt het tot hel :cry:
Elke keer weer knoop in mn maag, zenuwen, ongelukkig....
Twijfels overal over, kan niks hebben
Komt door mn gedachten :cry:
Kan me zowiezo niet heugen dat ik ooit langdurig gelukkig geweest ben. Elk zweempje geluk word vakkundig de grond ingeboord door negatieve gedachtes
Ik weet van mindfullness, doe ik ook aan, maar het is gewoon een dagtaak al die gedachten..
Alles komt binnen. En als ik niet heftig genoeg reageer dan worden de gedachten herwoord tot heftiger woorden tot ik wel reageer. Lijkt wel een verslaving.
Ik zit er serieus over te denken maar weer te beginnen met pillen want dit is ook geen leven.
Denk dat oude problemen weer terug zijn. De AD moeten na 6 wk wel uit het bloed zijn.
:cry:
Heb deze site gevonden:
http://loslatenhoedoejedat.nl/
Kennelijk ís het ook soortvan verslavend..
Ik wil alleen maar gelukkig zijn. Ik heb geweldige familie, katten, leuke baan, hobbys, geweldige vent maar ik zie alleen maar de slechte dingen. Ik ben nooit gelukkig en heb er geen vertrouwen in dat dat ooit gaat veranderen. :cry:
HELP...
Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#67810
Lieve yana,


Even een dikke knuffel ten eerste. Ik meen mij te herinneren dat ook jij paroxetine slikte, maar daarna overging op sertraline, klopt dit? Waarom stapte jij destijds over?

Ik zou weer een afspraak maken..ik kan het helaas ook niet zonder medicatie. En de paroxetine werkt bij mij niet meer dus ben ook aan het overstappen. Maar hoor en lees soms dat dat binnen dezelfde groep geen zin heeft. Maar sertraline hielp dus wel weer?

Kun je niet een lage dosis hiervan slikken?
Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#67811
Lieve yana,


Even een dikke knuffel ten eerste. Ik meen mij te herinneren dat ook jij paroxetine slikte, maar daarna overging op sertraline, klopt dit? Waarom stapte jij destijds over?

Ik zou weer een afspraak maken..ik kan het helaas ook niet zonder medicatie. En de paroxetine werkt bij mij niet meer dus ben ook aan het overstappen. Maar hoor en lees soms dat dat binnen dezelfde groep geen zin heeft. Maar sertraline hielp dus wel weer?

Kun je niet een lage dosis hiervan slikken?
Door Esther-35
#67815
Hoi Yana,
Bij mij deed de seroxat ook niks meer (na 10 jaar). Daarna citalopram gehad (deed wel wat, maar nooit zo goed als de seroxat). Door omstandigheden moeten overstappen op iets anders. Slik nu aantal jaar cymbalta. Maar die gedachtes die jij beschrijft, heb ik ook nog. Iedere dag. Elke dag is het weer een gevecht om de negatieve gedachtes niet te laten winnen. En als ik me dan toch fijn voel, blijft dat 'stemmetje' zeggen: wat als dit of wat als dat? Ik wil je niet ontmoedigen, wil alleen maar zeggen hiermee dat het ook niet zeker is dat de medicatie alles oplost. Voordat alle troep uit je lichaam is en je van de bijwerkingen af bent, dat duurt jaren. Dus probeer vol te houden, je bent al zo ver gekomen!!
Heel veel sterkte!!
Paniekaanvallen en CBD Olie