Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

#67969
Hallo,

Ik gebruik al 15 jaar paroxetine, maar val om de paar jaar terug in een periode van angst aanvallen.
Op zich is het in de tussenliggende jaren redelijk stabiel.
Echter als ik in zon fase zit gaan we de paroxetine verhogen ( die tussentijds is afgebouwd).
Wat ik merk is dat ik van de verhoging nog meer en ergere klachten krijg voor een paar weken.
Eigenlijk trek ik dat niet meer.... ik wordt nu doorverwezen naar een pschygoloog met een psychiater ernaast voor de medicatie.
Ik heb zon voorgevoel dat ze me op andere medicijnen gaan zetten en eigenlijk wil ik dat ergens al jaren maar ben ik bang dat ik nog dieper moet gaan en ik niet weet of ik dat trek.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee???
Door Bob1974
#67975
Hoi,

Ik denk als je dat al jaren slikt, dan zou ik daarbij blijven ik heb anderhalf jaar paroxetine gebruikt 10 mg, heb ik afgebouwd met succes, ik heb 3 jaar zonder gedaan, nu kreeg ik van ha sipramil druppels ivm slechtslapen spanning, nou was gelijk na inname slecht eraan geen eetlust misselijk, nu weer overgestapt naar paroxetine, neem ze nu 2 weken maar of ze nog gaan werken? Geef ze nog ff de tijd want gister paniekaanval gehad puur door spanning, maar paroxetine heeft bij mij de minste bijwerkingen
Door Kaka
#67976
Bob1974 schreef:Hoi,

Ik denk als je dat al jaren slikt, dan zou ik daarbij blijven ik heb anderhalf jaar paroxetine gebruikt 10 mg, heb ik afgebouwd met succes, ik heb 3 jaar zonder gedaan, nu kreeg ik van ha sipramil druppels ivm slechtslapen spanning, nou was gelijk na inname slecht eraan geen eetlust misselijk, nu weer overgestapt naar paroxetine, neem ze nu 2 weken maar of ze nog gaan werken? Geef ze nog ff de tijd want gister paniekaanval gehad puur door spanning, maar paroxetine heeft bij mij de minste bijwerkingen
Hoi,
Ja de overstap is ook nog iets dat ik met de psych ga bespreken.

Jij bent nu 2 weken aan de paroxetine? Hoeveel Mg?
2 weken is echt te kort om je af te vragen of het werkt, dat heeft meestal langer nodig.

Wat voor klachten heb je precies?
Door Bob1974
#67980
Hoi

Ik zit op 10 mg paroxetine meer wil ik ook niet,
Ik ben snel gespannen daardoor paniekaanvallen, en veel
Klachten zo pijn op borst benauwd, slecht slapen en, maar die paniekaanvallen heb ik onder controle, eigenlijk gaat het slechter met me sinds ik die paroxetine slik. Maar misschien heeft het tijd nodig,

En jij?
Door Kaka
#67982
Hoi,

Door de opbouw van paroxetine worden soms de klachten eerst erger dat heeft echt een aantal weken nodig.
Ik ben net 3 weken met de verhoging bezig en ervaar dat ook. Ik slik er nog oxazepam bij om de bijwerkingen te onderdrukken.

Bij mij is de ene dag beroerder dan de andere dag, ben somber en heel onrustig.
Ook heb ik last van zweten en een slap gevoel maar dat wijt ik echt aan de medicatie.
Door Bob1974
#67990
Had jij ook last van druk op de borst en gespannenheid bij het slikken van paroxetine, ik heb trouwens paroxetine icc, vanmorgen ben ik het vergeten in te nemen voelde me wel beter vandaag, ik heb hem na het werk ingenomen Ron 6 uur was dat en voel me weer gespannen en druk op de borst herken jij dat?
Paniekaanvallen en CBD Olie