Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

#67578
Hoi
Lang geleden dat ik hier nog geweest ben. Ik gebruik Prozac 20 mg, Xanax retard 1 a 2 mg per dag, en ben nu van Solian 50 naar nul gegaan... afkicken is me dat!

De combinatie van al deze pillen maken me loom, zonder fut en helpen niet genoeg tegen paniek. Soms neem ik zelfs Xanax met gin tonic in... maar ik wil van al die troep af, ben 92 kg geworden, terwijl ik 60 weeg normaal.

Alle therapiën al geprobeerd, nu wil mijn psy me deanxit geven. En ik zit in tweestrijd met mezelf.. medicatie of volledig stoppen?

ik word knetter... ik werk full time en heb er nog een horecajob bij, heb het soms echt niet makkelijk als single mama en heb een verschrikkelijke tijd achter de rug. Soms zou ik zo opgenomen willen worden, even van de wereld weg.

En anderzijds voel ik me een junkie...

graag jullie raad....

liefs

Sanne x
Door mulder
#67583
Hoi, ik vind het altijd moeilijk om te reageren als het om medicatie gaat, want iedereen reageert daar anders op. Dus raad geven is niet makkelijk. Ook ik gebruik kalmerende middelen en middelen tegen angst en paniek. Het liefst gooi ik ze het raam uit, want het gevoel afhankelijk te zijn staat me erg tegen. Ik heb altijd het gevoel 'niet zelf te doen'. Ook ik voel me vaak suf van de kalmerende middelen, maar dat gevoel verkies is toch boven de onrust en angst die soms de hele dag zonder reden door me heen stormen.

De zin 'ik zou opgenomen willen worden' herken ik zo. Dan hoef je even niets, mag je ziek zijn, je rot voelen, hoef je niet sterk te zijn en wordt er voor je gezorgd. Maar geloof me, een opname is geen oplossing. Je zit niet in een omgeving die stimulerend is, ziet veel rottigheid, vaak is er weinig therapie, je bent weg bij je kind. Geloof me, daar zit de oplossing niet. Waarom meld je je niet ziek op je werk? Heeft dat misschien financiële gevolgen??? anders zou ik me een poosje ziek melden en het heel rustig aan gaan doen. Ik wens je heel veel sterkte!
Paniekaanvallen en CBD Olie