Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Door hennie
#66092
5 1/2 week slik ik nu de anti depressiva...van de week dacht ik het slaat aan. Niet wetende dat het zoooo erg zou worden De angst en spanning jaagt door me heen. Ik weet niet meer war ik het zoeken moet van de angst. Ik deed het zonder oxazepam, maar nu ben ik toch gezwicht en heb een oxa ingenomen.....maar het helpt niet veel....het komt er dwars doorheen.
Zijn er mensen die het ook zo zwaar hadden voor de ad aansloeg? En is dit herkenbaar?
Door Esther-35
#66093
Hennie hoe erg ik het ook voor je vindt, het hoort erbij. Er komen steeds meer momenten waarop je je beter gaat voelen. Je gelooft het nu niet, maar echt. Probeer bezig te zijn, je af te leiden. Sterkte Hennie, je bent niet alleen.
Door mulder
#66099
Hoe gaat het nu Hennie? Ben erg benieuwd!
Door ria
#66102
Hoi hennie ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat
maar op je vorige berichtje te antwoorden ik heb dat ook hoor die ups en downs ben even lang bezig als jij dacht ik en je heb als betere momenten gehad toch hoe moeilijk het is hou je daar aan vast meis sterkte ria
Door hennie
#66104
Gistermiddag had ik weer een beetje levenslust en wilde dingen gaan doen en weer plannen maken. Vervolgens verdwijnt het als sneeuw voor de zon en komen de bijwerkingen weer en ga ik me angstig en down voelen en vooral huilen. afschuwelijk Ik ben nu bijna 6 weken onderweg en de uurtjes dat ik me beter voelde zijn op de vingers van 1 hand te tellen.

Hoe is het met jou Ria?
Door ria
#66110
Hoi henny maar dat klinkt toch wel positief dat je weer ergens zin in had maar ik kan me wel voorstellen wat je denk het gaat nooit over maar we moeten gedult hebben he dat valt niet mee wanneer neem jij je a.d in s, morgens of s, avonds ?
met mij gaat het wat beter lijkt het wel maar ik moet niet te veel doen anders ben ik wel heel moe dus ik doe lekker rustig aan maar op verschillende side, s kom ik toch 2 a 3 mnd tegen dat het nodig heb om in te werken houd moed meis het komt wel goed sterkte ria
Door ria
#66111
Hoi henny maar dat klinkt toch wel positief dat je weer ergens zin in had maar ik kan me wel voorstellen wat je denk het gaat nooit over maar we moeten gedult hebben he dat valt niet mee wanneer neem jij je a.d in s, morgens of s, avonds ?
met mij gaat het wat beter lijkt het wel maar ik moet niet te veel doen anders ben ik wel heel moe dus ik doe lekker rustig aan maar op verschillende side, s kom ik toch 2 a 3 mnd tegen dat het nodig heb om in te werken houd moed meis het komt wel goed sterkte ria
Door hennie
#66114
ja dat heb ik ook gelezen Ria dat het wel tot 3 maanden kan duren.
Vandaag had ik wel positieve gedachten....alleen het uitvoeren ontbreekt nog.
Morgen slik ik 6 weken.....tja geduld......

Wat fijn dat jij je steeds beter gaat voelen Ria
Door ria
#66118
Ja hennie maar dat heb ik ook hoor hele plannen vooral s, avonds dan gaat het het beste maar uitvoeren haaa dat is weer wat anders ik ben nog hardstikke moe ik denk dat dat nog wel een tijd kan duren eer we weer energie hebben we willen alleen gisteren al beter zijn heb ik ook ria
Door ria
#66119
Ja hennie maar dat heb ik ook hoor hele plannen vooral s, avonds dan gaat het het beste maar uitvoeren haaa dat is weer wat anders ik ben nog hardstikke moe ik denk dat dat nog wel een tijd kan duren eer we weer energie hebben we willen alleen gisteren al beter zijn heb ik ook ria
Door hennie
#66122
Vandaag ben ik bij de psychiater geweest. Maar vraag niet hoe.....het was afschuwelijk. Vanochtend al een paniekaanval, toen toch een wandelingetje gemaakt en daarna echt hele erge angst. Toch samen met mijn man naar de ggz 1 en al paniek in de auto en in de wachtkamer...ik kon niet meer lopen. Ik stonde te klapperen als een gek.
De psych trok zich er niets van aan.....wat was ik blij dat ik buiten stond. Ik dacht misschien is het de spanning voor het gesprek. Maar nee hoor thuis gekomen weer angst tot aan de avond.....komt dit ooit goed????
Door Esther-35
#66123
Natuurlijk komt het nog goed Hennie. Daar moet je vertrouwen in blijven houden. Wat raar dat de psych zich niks van je angst en paniek aantrok! Wat zei hij/zij? Wordt het geen tijd om een ander te zoeken? Want je hoeft dit niet te accepteren hoor, kom voor jezelf op!!
Heel veel sterkte!!
Door hennie
#66124
lief Esther dat je gelijk reageert.
Hij zei dat ik nu via internet een soort van therapie kan volgen ( ga ik doen) en ik krijg een soort case manager die 1 x per week komt om moeilijke dingen te oefenen 1 uur p.w..
Ik vond het ook bizar, maar hij reageert niet op me omdat hij vindt dat ik het moet verdragen. Ik zil dolgraag een andere psychiater...de pech is dat ik bij ouderenzorg zit en daar zijn er maar 2 en die werken samen...dus ik schiet er niets mee op.
Wat ik wel van plan ben is om...als dit niet helpt ik naar de angstpoli in Amsterdam wil.
Ik kan mij daar aanmelden want de doen 2e opinion. Alleen mijn zorgverzekeraar even vragen i.v.m. vergoeding.
Vandaag 6 weken op de kop af en het was een horror dag ik wil hem nooit meer terug
Door ria
#66125
Ik zou zeker een second opinion doen ergens anders
en een andere psyg zoeken ik heb zelf ook bij zo, n eikel gezeten ben daar ook weg gegaan heb nu een hele lieve vrouw veel beter
maar je kan toch ook een vrijgevestigde psyg zoeken je hoef niet speciaal bij de ggz of zo te gaan word ook gewoon vergoed door het ziekenfonds
Door mulder
#66126
Hoi Hennie, wat een drama als je psych niet mee wil werken. Maar Ria heeft gelijk, ik heb ook een andere psychiater gezocht en zolang ze aangesloten zijn bij een soort branche vereniging en ze hebben een contract met je zorgverzekeraar, dan kun je zelf een psychiater zoeken. Misschien helpt het om je zorgverzekeraar te bellen en de situatie uit te leggen. Zij kunnen meteen aangeven of je naar de angst poli in Amsterdam mag en welke psychiaters in aanmerking komen. Jij bent de baas hoor!!!
Ik denk dat je je al veel beter voelt als je een psychiater vindt die naar je luistert en je klachten serieus neemt, ipv te zeggen dat je het maar moet leren verdragen. Zeggen ze toch ook niet tegen iemand met een gebroken been, je moet het maar verdragen! Ik denk dat als je iets aan je situatie kan veranderen en het gevoel krijgt dat je zelf de regie hebt, je je weer een stuk meer mens gaat voelen. Heel veel sterkte!!!
Paniekaanvallen en CBD Olie