Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

#67519
Hoi,

Ik heb al meer dan 10 jaar last van een angststoornis, de laatste maanden gaat het, mede omdat ik op mijn werk niet goed in mijn vel zit, slechter, steeds meer vermijding. Ik heb altijd therapie gehad (cognitief, psychotherapie), maar nooit is het helemaal weggegaan, altijd blijft een stukje zitten dat ik niet geloof dat er niks aan de hand is, dat het alleen maar paniek is. Daarom ben ik op eigen initiatief aangemeld voor een dagbehandeling bij Altrecht Brinkveld in Zeist. Hier gaven ze alleen aan dat ik toch echt aan de medicijnen moet (dat heb ik namelijk nog nooit geprobeerd en wil ik ook niet (vanwege hypochondrie en alle 'spook'verhalen). Is het echt noodzakelijk om medicijnen te gebruiken ? Zijn we niet sterk genoeg om voldoende te oefenen zonder pillen ? En je kan mensen toch geen therapie ontzeggen omdat diegene geen medicijnen wil ? Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeen hierover.

Groetjes,
Anne
Door kalis1982
#67520
Hallo,

Ikzelf heb last van angst/paniek sinds mijn 15de, ik ben er nu bijna 34. Het is zo dat ik nooit medicijnen heb genomen, omdat ik dit niet wou. Maar ik denk dat dit echt een persoonlijke keuze is. Sommige mensen hebben er baat bij, anderen proberen het liever zo. Ik neem zo nu en dan wel een aantal druppels Lysanxia, als ik het gevoel heb dat ik mijn zenuwen niet onder controle krijg. Dit is een simpel kalmeermiddel, dat ook wel gewenning met zich mee brengt, maar het is geen anti depressiva. Ik heb het steeds bij me en dat op zich is voor mij al een geruststelling. Met anti depressiva zit het helemaal anders denk ik. Ik hoor vaak verhalen dat het opbouwen niet simpel is, alsook het afbouwen. Ik heb wel een aantal keren sessies gehad bij een psycholoog, maar de laatste keer kreeg ik het gevoel dat ze mij niet begreep, dus heb ik dat ook opgegeven. Het zou wel erg zijn moesten ze je een behandeling ontzeggen omdat je niet aan de medicijnen wil.

Groetjes,
Kalis
Paniekaanvallen en CBD Olie