Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Door pjbreevaart
#13850
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb al 8 jaar last van derealisatie en angstgevoelens met soms paniek in diverse situaties. Ik krijg hiervoor antidepressiva en heb in het verleden ook benzo's geslikt.

Ik heb pas een nieuwe psychiater bij de GGZ Bavo Europoort. Deze man wilde met mij het middel Lyrica/Pregabaline gaan proberen samen met de dosis 2 x 20 mg paroxetine die ik al 3 jaar slik.

In het begin was ik bang dat een SSRI een centraal depressief middel was, maar dat is het niet. Afgezien hiervan ben ik toch nog niet begonnen met het nieuwe medicijn, omdat de MOGELIJKE bijwerkingen mij onzeker maakten.

Wie gebruikt ook Lyrica tegen angstklachten? En wordt dit middel over het algemeen goed verdragen (ja weet bijwerkingen verschillen per persoon)? Weet iemand of dit middel een werking heeft dat vergelijkbaar is met bv. Lorazepam, daar er vermeld staat dat Lyrica iets doet met GABA en Benzo's ook, maar dan op een andere manier.
Paniekaanvallen en CBD Olie