Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Door Miss Dior
#61952
Hoi Hoi
Effe een update
Het gaat goed met me.
Slik nog steeds 10 druppels.
Geen last meer van ''ongezonde'' spanning en onrust.
Voel wel gewoon emoties en een normale spanning op sommige momenten, net zoals ieder ander mens.
Angst en Paniek zijn zo goed als weg.
Slapen gaat goed en libido is nog steeds goed :D
Voor mij een wonderdruppel!
Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#61954
Hoi Miss Dior,


Ik ben erg blij met je bericht, aangezien er niet veel mensen ook Lexapro slikken. Wel citalopram, maar geen escitalopram zoals Lexapro.

Zelf ben ik aan het overstappen van Seroxat naar Lexapro, ik bouw tegelijkertijd af- en op.
Zit nu op 4 druppels Lexapro. Ik merk veel bijwerkingen maar weet niet of dit door afbouw Seroxat komt of opbouw Lexapro. Ook kan het nog komen door de oxazepam die ik er bij slik.
Of misschien had ik deze klachten ook wel als ik niks had veranderd. Moeilijk om te zeggen altijd.

Wat ik het meest enge en zorgwekkendste vind is de ongezonde spanning die jij ook noemt. Gister leek ik helemaal door te draaien na een discussie met mijn vriend. Ik wist me geen raad meer, wilde alles kapot slaan en had t idee dat het me niks meer kon schelen. Maar gelukkig deed ik niks heel geks.

Wat ervaarde jij precies tijdens deze onrust? En hoelang duurde het voordat je je weer goed begon te voelen?
Ik weet echt niet of ik door moet zetten nu. Bang dat het steeds erger word en ik echt rare dingen ga doen. Het is niet alleen de angst voor..ik merk ook echt dat ik een korter lontje heb nu.
En waarom slik je nu niet gewoon een tabletje van 10mg ipv de druppels?

Bedankt voor je update! Erg blij mee!
Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#61957
Bedoel je met ongezonde spanning de spanning die je tijdens de opbouw had of de spanning voor het slikken van AD?
Door lautje
#62065
Wat fijn dat het zo goed gaat !!
Met mij gaat ook stukken beter.

@marianne , ik slik ook escitalopram van lexapro.
Bij mij heeft het super goed geholpen.
Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#62073
@ Lautje

Wat fijn zeg! Hoeveel slik jij? En stapte je ook over vanuit een ander middel of dat niet?
En hoelang duurde het voordat je de nare bijwerkingen minder werden?
Door lautje
#62080
Ik slik 10 mg .
Nee was mijn eerste middel ooit , dus vond het ONTZETTEND spannend.
Mijn bijwerkingen duurde maar drie dagen en toen ging ik me beter voelen.
Dat is wel erg snel hoor , komt weinig voor .
Ik ben alleen erg moe maar dat ben ik al jaren een nu door gebroken nachten Nog meer.
Dus denk dat dat niet door de ad komt.

Welke bijwerkingen heb je last van?
Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#62097
Hoi Lautje,


Naast lichamelijke bijwerkingen, heb ik erge last van onrust, angst en irritaties.
Ik heb hier een stukje overgeschreven bij ovesrtappen van Seroxat naar Escitalopram.

Maar ik zit nog maar op 4 druppels nu,= 4mg Escitalopram.

Fijn dat het je zo helpt! Ik denk ook dat ik eerder last heb van de ontwenningsverschijnselen van Seroxat.
Door Miss Dior
#62156
Marianne,

Die ongezonde spanning had ik al jaren, voordat ik AD nam.
Bij het minste uit balans, gevoel van onbehagen en nervositeit, alsof ik iedere minuut van de dag op examen moest.
Me opgejaagd voelen en een torenhoge adrenaline constant.
Mega hartslag alsof ik constant de marathon aan het lopen was.

Met het opbouwen was ik wel gespannen omdat ik bang was voor de AD en de bijwerkingen, maar ik ging me al heel snel heel rustig voelen.

Ben met de druppels begonnen omdat dat een fijnere opbouw gaf, lekker rustig aan druppel voor druppel.
Daarna ben ik overgestapt op de tabletjes maar daar voelde ik me niet helemaal super bij.
Last van mij maag en anders.....
In overleg met de psychiater terug op de druppels.
Hij vertelde dat ieder mens anders reageert en voor mij de druppels beter zijn.
Het gaat goed met mij.
Enige bijwerking is wat wazig zien.
De bril meer op nu :D
Groetjes
Door Pim
#62164
Ik ben toentertijd ook begonnen met druppels en later tabletten.
Gelukkig, op vermoeidheid na, geen echte bijwerkingen gehad, alleen de eerste paar dagen extra onrustig waar ik dan weer rustgevende tabletten voor had.
Die vermoeidheid kwam denk ik eerder door de rustgevende tabletten en de pasgeboren baby. Heb veel geslapen, sliep 's nachts overal doorheen, gelukkig is mijn man een lichte slaper anders kon ik me er denk ik niet aan toegeven met een baby en een zoon van 2 in huis :lol: .
Maar goed, verder nergens last van gehad gelukkig. Sik nu alweer 9 jaar 20 mg citalopram en blijf dat lekker doen, voel me er goed bij. Soms komt de angst er doorheen maar ben er van overtuigd dat de pillen een hulpmiddel zijn. Aan de angst moet je toch echt zelf werken.
Groetjes,
Diana
Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#62165
@ Miss Dior Hoeveel druppels neem je? Ik moet namelijk uiteindelijk 15 druppels slikken en dat is best een heel werk dan haha..ook vind ik het erg vies smaken in een glas water, nu al met 4 druppels, laat staan met 15 hahaha..
Hoe neem jij ze in?
Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#62166
@ Pim

Citalopram is een ander middel als escitalopram. Maar fijn dat het bij jou ook goed helpt!

Kom er nu pas achter dat Pim een vrouw is ;)
Door Miss Dior
#63384
@ Marianne
Ik neem 10 druppels na het ontbijt.
Sorry voor de late reactie.
Door Miss Dior
#66500
Hoi Allemaal,

Inmiddels anderhalf jaar aan de Lexapro.
Sinds vorige week ook klaar met mijn therapie.
Nog een afsluitend gesprek gehad met de psychiater.
Omdat ik al 10 jaar last had van paniekaanvallen, blijf ik voorlopig nog wel even doorgaan met de medicatie.

Het gaat super goed met me, geen last meer van paniekaanvallen.
Ben weer zeer zelfstandig en doe eigenlijk alles weer alleen.
Er is rust in mijn koppie, slaap goed en kan weer op een normale manier omgaan met stress.
Ik geniet van het leven en voel me totaal niet afgevlakt!
Heb alle emoties nog die ik graag wilde hebben.
De Lexapro heeft mij weer mijn leven terug gegeven.
Ik ben er blij mee dat ik destijds de stap toch heb gezet er aan te beginnen.

Groetjes MIss Dior
Door lexaprootje
#67221
hallo

ben sinds 6 dagen ook bezig met de lexapro druppels.
Heb voor druppels gekozen omdat ik bang ben voor de AD heb 1x keer een pil van 10mg genomen paroxetine en kreeg toen das 3 jaar geleden een gigantische paniekaanval de ambulance moest toen komen. ik zit nu op 4 druppels staat gelijk aan 4 mg. hoop dat het snel zal gaan aanslaan want wil ook weer genieten. ben niet depressief maar door de klachten van chronische hyperventilatie wordt je dat op Den duur wel. sluit me steeds meer af en ben t zat vandaar dat ik aan de AD ga was er eerst op tegen maar zie geen andere uitweg meer heb echt van alles geprobeerd. hoop dat 't zal aanslaan als.by mis dior
Laatst gewijzigd door lexaprootje op 07 sep 2015, 23:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Miss Dior
#67222
Heb vertrouwen. En doorzetten!😀
Paniekaanvallen en CBD Olie