Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

#58565
Hoi allemaal,

In 2003 kreeg ik mijn eerste Paniekaanval.
Ik gleed enorm af en zat alleen nog binnen.
In de afgelopen 10 jaar steeds weer omhoog gekrabbeld... en weer afgegleden.
Ik durfde soms behoorlijk wat te ondenemen, wel met heel veel spanning.
Ben zoveel mogelijk blijven doen en samen met mijn man of dochters ging het vaak al zonder enige vorm van spanning.
Het punt bleef dat ik alleen niet zo heel veel durfde en dat is toch heel lastig als je naar je werk moet zo'n half uurtje rijden.
In januarie na het overlijden van een vriendin ging het zo slecht met me dat ik kotsend en ziek van de spanning van mijn werk naar huis reed.
Ben nu nog steeds niet aan het werk...
Als ik maar mensen om me heen heb gaat het goed, maar zodra ik opmezelf gewezen ben dan gaat het dus echt niet.
Wanneer s'ochtends hier iedereen vroeg weg moet ben ik zoo angstig om alleen te zijn of te onderenemen dat het gewoon niet leuk meer is.
Ben nu weer sinds een maand in therapie en heb het advies gekregen om nu toch maar eens echt met AD te beginnen.
Als steuntje in de rug naast de therapie.
Maar ik was er zooo bang voor om te starten.
De psychiater heeft me Lexaprodruppels voorgeschreven om langzaam op te bouwen.
Nu ben ik afgelopen vrijdag begonnen met 1 druppel en gisteren naar de 2 druppels gegaan :D
Morgen wil ik naar de 3 druppels gaan en dan zo om de 2 dagen een druppel erbij tot aan de 10 druppels.
Maar elke keer als ik de druppel(s) :D ingenomen heb wordt ik al bij voorbaat angstig maar wil toch doorzetten.
Gewoon omdat ik er genoeg van heb om steeds zo afhankelijk te zijn en omdat ik weer wil leven!
Gaat vast niet easy worden en ben nu al bang voor morgen voor druppel 3.
Tot nu toe ondervind ik weinig bijwerkingen maar dat zal nu waarschijnlijk wel gaan komen verwacht ik.
Alhoewel ik wel veel last heb van spanningen op mijn keel en tong.
Maar dat had ik voorheen ook vaak.
Ik mag xanax of oxazepam erbij nemen maar die heb ik in al die jaren maar een paar keer gebruikt en vind het dan ook behoorlijk eng om die naast de AD te gaan gebruiken.
Volgende week is mijn mannetje een weekje vrij en dat zal wellicht schelen.

Gr Miss Dior
Door Pien
#58577
Snap je aversie tegen medicatie en pammen. Maarre als je hoofdpijn hebt...neem je dan een aspirine? Waarschijnlijk wel.
Paniekers gaan zich vaak ook nog druk maken om medicatie terwijl die er juist is om je te helpen - en dan doel ik op de pammen. Gun jezelf een beetje rust en neem die pam als het nodig is. Het is niet voor eeuwig, het is ff voor nu om je te ondersteunen.

Je hebt het zwaar - en hebt een grote stap gemaakt door met de ad te beginnen - beetje lief zjn voor jezelf mag best.
als het wat beter met je gaat laat je die pammen vanzelf weer liggen.

p.s. ik ben niet pro pammen maar ik was zelf ook altijd zo anti en denk nu vaak; gosje wat ben ik toch hard geweest voor mijzelf.
Door Miss Dior
#58583
Het is zo waar wat je schrijft. Ik zal proberen om een pammetje te
Nemen als ik het echt niet trek. Ben ziezo geen
pillenslikker. Hooguit een paracetemol.
Ik vind het een moeilijke acceptatie om AD
te gaan gebruiken.
Maar ben er me van bewust dat ik er alleen niet
aan uit ga komen.
Wil ik mijn oude leven zonder paniek weer terug.
Hoe was dat ook alweer :(

Gr. Miss Dior
Door lautje
#58593
Misschien helpt het wat als ik zeg dat ik er ook heel veel moeite mee heb om te accepteren dat ik moest beginnen met ad.
Maar we moeten idd maar zo denken als je een longontsteking hebt niet je ook antibiotica en wij hebben gewoon een hersenontsteking;)
Door Miss Dior
#58594
Hee Lautje,

Dat is wel een hele goeie :D
AD voelt voor mij een beetje als de controle uit handen geven aan een pilletje.
En ben te gefocusd op de bijwerkingen, vandaar de langzame opbouw.
Alhoewel ik daar ook mijn bedenkingen bij heb druppel voor druppel.....
Morgen eerst naar de 3 druppels en dan wil donderdag gelijk naar de 5 mg(5druppels)
Daar zou ik dan een week op moeten blijven staan en vervolgens naar 10mg(10druppels)
Hoe gaat het met jou?
Door lautje
#58596
Ja ik heb dat ook hoor. En bang dat je het dan helemaal verpest ik weet niet.
Ik ben begonnen met 0.5 mg die heb ik 6 dagen geslikt en gisteren over gegaan naar 10 mg.
Deeerste drie dagen was me angst veel erger maar dan nam ik oxazepam en daarna ging het wat beter. En dat is nu ook zo sinds wat slechter sinds wat beter.

Owja ik had ook nog als bijwerking overgeven maar dat was ook te doen haha.

Nu ik het eenmaal slik hoop ik ook dat ik zo snel mogelijk weer mezelf ben.
Door Pien
#58612
Ik had het ook toen ik begin met ad. Straks ben ik niet meer mijzelf. Echter dankzij de medicatie kan ik mijzelf zijn en worden. eh...amen ;)
Door Miss Dior
#58645
Goedemorgen,

Effe een kleine update..
Ben bezig met 5 druppels en het gaat redelijk met de opbouw tot nu toe.
Moe en hoofdpijn en een droge mond.
Maar verder voel ik me toch wel rustig
Nu toch weer wat bang om op te hogen.....want komen er toch nog meer bijwerkingen?
Pfff maar effe doorzetten nu.

Hoe gaat het met Lautje en Pien?
Door lautje
#58647
Ik had geen last van bijwerkingen bij verhoging.
Ik ben van 0.5 naar 10 mg gegaan.
Het gaat opzich goed iig beter dan vorige week.
Door Miss Dior
#58799
Effe een update van mij :D

Het gaat de afgelopen dagen echt stukken beter.
Rust in mijn koppie en geen paniek meer gehad.
Voel me lekker rustig en slaap nu beter.
Ik denk dat het nog beter kan :D maar ben ook nog maar kort bezig,
Ben super blij dat ik mijn verzet tegen de AD heb opgegeven na 10 helse jaren.
Denk nu wel eens had ik er 10 jaar geleden maar mee begonnen.
Hopelijk komt er een nog meer stijgende lijn, maar ben nu al heel erg tevereden en Happy.
Door Margriet1982
#58803
Wat fijn joh!!!
Zo zie je maar weer, bij de een gaat het sneller dan de ander!
En nu niet schrikken als je weer mindere dagen hebt, dat hoort er nog bij.

Ik ben blij voor je joh!!
Door nica
#58804
Wat fijn om te horen,van jullie dat het de goede kant opgaat. :D
Ik ben ook gestart met lexapro druppels 5 mg vanavond , na lang wikken en wegen !
Ik hoop dat de bijwerkingen meevallen.
Ik hoop dat jullie de voortgang blijven opschrijven ik lees graag jullie berichtjes .

Gr Nica.
Door lautje
#58807
Wat goed je!!
Bij mij gaat het ook dagen wat beter en sinds dagen wat minder.
Maar het heeft me iig uit het diepe gehaald en dat gebeurde gelukkig snel.
Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#61710
Ben erg benieuwd hoe het met de mensen gaat die druppels Lexapro zijn gaan slikken aangezien ik deze ook aan het opbouwen ben :) Maar dan in combinatie met afbouw oude medicatie. (seroxat)
Door yana
#61716
Vraag anders naar dogmatyl ipv die pammetjes. Das niet verslavend.
Paniekaanvallen en CBD Olie