Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leap, Leon

De Paroxetine 20 mg slaat bij mij niet meer aan , nu moet ik beginnen met
Cymbalta 30 mg . Dit moet ik eerst slikken naast de Paroxetine en na verloop van
tijd moet ik de paroxetine afbouwen .

Zijn er mensen met ervaringen met Cymbalta ? Werkt het goed tegen angst ?

En zijn er meer mensen die een tijdje 2 anti depri pillen tegelijk hebben gebruikt ?
Omdat ik een angsthaas ben zie ik enorm op tegen het opstarten en afbouwen van
de medicijnen . Wie kan mij helpen ???

I
Door Esther-35
Hoi,
Ik heb in het verleden seroxat gebruikt en later citalopram. Inmiddels een jaar op cymbalta 60 Mg. Ik kon van de citalopram meteen overstappen op cymbalta. Dus zonder af- en opbouwen. Dat ging eigenlijk redelijk oké. Bij mij werkt de cymbalta goed tegen angst en paniek. Al blijven de angstige gedachtes door m'n hoofd spoken en dat had ik bij de seroxat in het verleden niet. Maar probeer er zelf hard aan te werken.
Ik wens je heel veel sterkte en succes toe!
Door dora
Esther-35 schreef:Hoi,
Ik heb in het verleden seroxat gebruikt en later citalopram. Inmiddels een jaar op cymbalta 60 Mg. Ik kon van de citalopram meteen overstappen op cymbalta. Dus zonder af- en opbouwen. Dat ging eigenlijk redelijk oké. Bij mij werkt de cymbalta goed tegen angst en paniek. Al blijven de angstige gedachtes door m'n hoofd spoken en dat had ik bij de seroxat in het verleden niet. Maar probeer er zelf hard aan te werken.
Ik wens je heel veel sterkte en succes toe!
Hallo, bedankt voor je antwoord. Ben je direct op cymbalta 60 mg overgegaan ? En wat waren de bijverschijnselen toen je bent overgestapt ? Hoelang duurde het eer de cymbalta ging werken ? En dan nog 1 vraagje- hoe lang heb je seroxat gebruikt en waarom ging je toen over op citalopram ?
Door Esther-35
Ja direct over op cymbalta 60 Mg. Heb de eerste weken heel veel last gehad van misselijkheid en oprispingen. Lichamelijk dan. Geestelijk angstiger, depri, beetje de 'normale' bijwerkingen. Hoe lang het duurde voordat het aansloeg durf ik niet te zeggen. Merkte wel dat ik op een gegeven moment stukken beter ging slapen. Maar het heeft lang geduurd hoor bij mij. Maar dat heb ik met alle medicatie gehad.
Seroxat had ik 10 jaar en de werking werkt steeds minder. Aangezien ik toen zwanger was is besloten in overleg om over te stappen op citalopram.
Als je nog meer vragen hebt stel ze gerust.
Door dora
Esther-35 schreef:Ja direct over op cymbalta 60 Mg. Heb de eerste weken heel veel last gehad van misselijkheid en oprispingen. Lichamelijk dan. Geestelijk angstiger, depri, beetje de 'normale' bijwerkingen. Hoe lang het duurde voordat het aansloeg durf ik niet te zeggen. Merkte wel dat ik op een gegeven moment stukken beter ging slapen. Maar het heeft lang geduurd hoor bij mij. Maar dat heb ik met alle medicatie gehad.
Seroxat had ik 10 jaar en de werking werkt steeds minder. Aangezien ik toen zwanger was is besloten in overleg om over te stappen op citalopram.
Als je nog meer vragen hebt stel ze gerust.
Heb je nu geen spijt dat je niet weer aan de seroxat bent begonnen ? Of bevalt de Cymbalta toch beter ? Heb je nu ook bijverschijnselen van de Cymbalta ? Ben je tevreden over het medicijn ?
Door Esther-35
Nee spijt heb ik daar niet van. Door de seroxat was ik 25 kilo aangekomen en ook veel afgevlakter dan dat ik nu ben. Elk voordeel heeft ook weer z'n nadeel. Ja ik ben tevreden over het medicijn, al zou ik liever helemaal geen medicijnen slikken, maar helaas is dat niet voor mij weggelegd.
Door dora
Esther-35 schreef:Nee spijt heb ik daar niet van. Door de seroxat was ik 25 kilo aangekomen en ook veel afgevlakter dan dat ik nu ben. Elk voordeel heeft ook weer z'n nadeel. Ja ik ben tevreden over het medicijn, al zou ik liever helemaal geen medicijnen slikken, maar helaas is dat niet voor mij weggelegd.
Ja, dat had ik ook met de seroxat ( paroxetine) , ik was ook veel te dik ! Ik heb dus een stoppoging gedaan en ben van 20 mg naar 10 mg gegaan . Dat was dik 3 maanden geleden en nu ben ik al 12 kg lichter. Voor mij ook een bewijs dat de paroxetine niet meer aangeslagen is. Ik hoop ook niet erg afgevlakt te raken al had ik daar met de paroxetine ook niet veel last van ( denk ik ). Ik zal ook altijd medicijnen moeten blijven slikken dat is mij nu ook wel duidelijk geworden , helaas .
Maar kan jij nu weer normaal leven , zonder angsten ? Ik wil zo graag mijn oude leven terug , al had ik met paroxetine ook wel eens last van angst en paniek, het was niet helemaal weg.
Weet je nog hoeveel mg paroxetine je destijds slikte ? En heb jij er ook cognitieve therapie bij of een andere therapie ?
Door Esther-35
dora schreef:
Esther-35 schreef:Nee spijt heb ik daar niet van. Door de seroxat was ik 25 kilo aangekomen en ook veel afgevlakter dan dat ik nu ben. Elk voordeel heeft ook weer z'n nadeel. Ja ik ben tevreden over het medicijn, al zou ik liever helemaal geen medicijnen slikken, maar helaas is dat niet voor mij weggelegd.
Ja, dat had ik ook met de seroxat ( paroxetine) , ik was ook veel te dik ! Ik heb dus een stoppoging gedaan en ben van 20 mg naar 10 mg gegaan . Dat was dik 3 maanden geleden en nu ben ik al 12 kg lichter. Voor mij ook een bewijs dat de paroxetine niet meer aangeslagen is. Ik hoop ook niet erg afgevlakt te raken al had ik daar met de paroxetine ook niet veel last van ( denk ik ). Ik zal ook altijd medicijnen moeten blijven slikken dat is mij nu ook wel duidelijk geworden , helaas .
Maar kan jij nu weer normaal leven , zonder angsten ? Ik wil zo graag mijn oude leven terug , al had ik met paroxetine ook wel eens last van angst en paniek, het was niet helemaal weg.
Weet je nog hoeveel mg paroxetine je destijds slikte ? En heb jij er ook cognitieve therapie bij of een andere therapie ?
Hoi Dora,
Ik slikte toentertijd 20 Mg en ook ik ben gaan afbouwen naar 10 Mg. Ging het ook helemaal mis en toen ik weer ging opbouwen heeft het zeker 9 maanden geduurd voordat ik weer een beetje beter voelde. Maar zo goed als ik me de eerste keer met seroxat voelde heb ik me helaas nooit meer gevoeld.
Ik kan alles doen nu, maar kost me wel veel wilskracht. Ik wil nl niet buigen voor de angst. Ook heb ik nog veel last van angstige gedachtes en gepieker en dat had ik met seroxat niet. Maar idd je moet zelf een hoop doen. De medicijnen halen de scherpste randjes ervan af en met de rest moet je zelf aan de slag. Ik heb diverse keren cognitieve gedragstherapie gehad en ken de dingen nu wel die ik moet toepassen. Maar makkelijk is anders. Succes voor jou!
Door ria
Even reageren op het berichtje van esther
mijn psyg zegt dat je je nooit meer zo gaat voelen als de eerste keer hoort ze vaak
Je voelt je ok maar niet zoals vroeger waarom dat is weet ze niet
Jij zeg je moet zelf een hoop doen wat doe jiji ? j ik zit ook niet stil maar ben nooit meer blij en spontaan zoals ik vroeger was ik vraag me wel eens af of het bij ons vrouwen niet de hormonen zijn voel jij weer gelukkig of kabbelt het maar een beetje voort ria
Paniekaanvallen en CBD Olie