Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Door lost
#68056
Sinds 2 weken gebruik ik clomipramine (anafranil)
In 2 weken tijd opgebouwd tot 75mg. In het begin ging het redelijk goed maar sinds een aantal dagen komt de paniek en angst zo heftig naar boven, erger dan voordat ik begon.
Het schijnt erbij te kunnen horen maar dit is bijna niet uit te houden. Ik gebruik wel oxazepam ernaast maar daar word ik ontzettend duf van.
Hoelang moet ik hiermee doorgaan? Gaat dit ooit aanslaan? Wie heeft met dit medicijn ervaring in de opbouwfase?
Door Lupo4U
#68213
Hou vol. Ook ik heb sinds 3 weken clomipramide, met oxazepam ter ondersteuning. En ook ik had vandaag een hevige paniekaanval. Toch is het milder dan toen ik begon met seroxat. Dat middel haalt de eerste weken ook de angsten en neigingen naar boven waarvan je het bestaan niet eens kende. Die suïcidale neigingen die ik destijds boven voelde komen zijn er nu tenminste niet.. En anders dan mijn psych, destijds, heeft mijn huisarts me dit keer wel verteld dat de symptomen eerst kunnen verhevigen. Ik zit nu op 30mg per dag, innemen voor het slapen. Natuurlijk word ik ook moe van de oxazepam. Maar het voordeel is dat ik dan kan slapen en het vreselijke verkrampen van mijn lichaam niet voel. De ademnood niet meemaak, voortkomend uit de verkeerde ademhaling.

Hey, we zitten in hetzelfde schuitje.. Hou vol !!
Paniekaanvallen en CBD Olie