Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Door mirrorball
#67315
Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik begonnen met de opbouw van Venlafaxine (Efexor). Ik ben begonnen met een dosis van 37.5 mg en zit nu na een opbouw van bijna 2 maanden op 150 mg. De dosis gaat nog verhoogd worden.

Hiervoor heb ik bijna 6 jaar Citalopram geslikt. Deze switch van AD heeft mijn psychiater me aangeraden, omdat Venlafaxine een zwaarder middel is en ik hiermee hopelijk na bijna 6 jaar van de aprazolam af ga komen.

Maar sinds ik deze nieuwe AD gebruik, gaat het eigenlijk alleen maar bergafwaarts. De psych zegt dat klachten kunnen verergeren, maar ik weet niet of wat ik nu voel wel normaal is. Ook omdat het al zo lang duurt en ik nog geen enkele verbetering merk.

Is er iemand die ervaring heeft met dit medicijn en de lange inwerktijd?
Door Esther-35
#67368
Geen ervaring met Venla, maar wel andere ad's. Mijn ervaring is dat het lang duurt eer het werkt. Zeker als het niet de eerste ad is die je gebruikt. Geef het tijd en overleg met je behandelaar. Sterkte!
Door mulder
#67371
Ben benieuwd hoe het nu met gaat. Is het al aangeslagen? Wat esther zegt, soms duurt het langer. Ik heb Venlafaxine geslikt, maar voor mij geen wondermiddel, ik werd erg duizelig, vooral bij hogere dosering. Maar iedereen is anders, dus eigenlijk kun je enkel op je eigen ervaring en de deskundigheid van je arts vertrouwen.
Laat je het ons weten???
Paniekaanvallen en CBD Olie