Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Gebruikersavatar
Door unicorn
#68562
Sinds twee dagen heb ik na een hele tijd weer paniekaanvallen gehad. Ik zat al een tijd op 100 gram sertraline , en ging een stapje omlaag (75mg) waardoor spierspanning weer toenam. Dacht dit is door afbouwen maar dat was na een maand nog niet weg. Dus na overleg nu een kleine twee weken weer naar 100 Mg. Maar ik merk nog geen verbetering, eerder dus verslechtering. Meer spanningsklachten en dus gisterenochtend zodra ik wakker werd meteen een paniekaanval, en vannacht weer. Spieren in rug, nek, kaken waren erg gespannen, druk in mn hoofd en zweten. Nu zie ik dus op tegen vannacht en heb vanochtend gebeld naar de poli, maar ben helaas niet teruggebeld vandaag. De psych had gezegd dat effect wel twee a drie weken kon duren, maar straks werkt t niet meer. Wie heeft tips, advies etc? En kan koolhydraatbeperkt eten en drastisch minderen met suiker ook toevallig van invloed zijn op angst en paniekklachten? Want eet sinds afgelopen donderdag bijna geen koek, sniep, chocola, chips etc meer en veel minder koolhydraten.
Door dj
#68965
unicorn schreef:Sinds twee dagen heb ik na een hele tijd weer paniekaanvallen gehad. Ik zat al een tijd op 100 gram sertraline , en ging een stapje omlaag (75mg) waardoor spierspanning weer toenam. Dacht dit is door afbouwen maar dat was na een maand nog niet weg. Dus na overleg nu een kleine twee weken weer naar 100 Mg. Maar ik merk nog geen verbetering, eerder dus verslechtering. Meer spanningsklachten en dus gisterenochtend zodra ik wakker werd meteen een paniekaanval, en vannacht weer. Spieren in rug, nek, kaken waren erg gespannen, druk in mn hoofd en zweten. Nu zie ik dus op tegen vannacht en heb vanochtend gebeld naar de poli, maar ben helaas niet teruggebeld vandaag. De psych had gezegd dat effect wel twee a drie weken kon duren, maar straks werkt t niet meer. Wie heeft tips, advies etc? En kan koolhydraatbeperkt eten en drastisch minderen met suiker ook toevallig van invloed zijn op angst en paniekklachten? Want eet sinds afgelopen donderdag bijna geen koek, snoep, chocola, chips etc meer en veel minder koolhydraten.
hoe is het nu met je ?
helpt het Koolhydraat beperkt / Arm eten tegen de Paniekaanvallen ?
hoor graag van je of dat helpt
Paniekaanvallen en CBD Olie