Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#67111
Wie slikt dit middel ook?

Na het lezen van een topic over paroxetinevergiftiging ben ik ineens heel bang :(

Hoelang slikken jullie dit middel al?
Door ILxCAPO
#67120
Even ter verduidelijking, dat topic ging over serotoninevergiftiging, je kan evengoed zo'n vergifiging oplopen van het mengen van andere AD dan paroxetine. In dit specifiek geval was het het mengen van St-janskruid met een te hoge dosis paroxetine, blijkbaar is paroxetine wel in staat om op zichzelf zo'n vergiftiging te veroorzaken.

Intussen ben ik van mening dat men goed moet opletten met alle soorten AD, maar je hoeft er niet per se bang voor te zijn, veel mensen zijn geholpen met paroxetine, ikzelf ooit ook.
Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#67123
Excuses, herstel serotinine-vergiftiging.

Ja opletten, maar hoe? Ik slik dit middel al heel lang, andere ad hielpen mij niet.

Misschien had je meer mg nodig om het te laten werken?
Door ILxCAPO
#67131
Hoe?: Bekijk het even anders, we zijn het er over eens dat je moet opletten met alcohol, 2 glazen wijn bvb kan geen kwaad (je neemt je dosis AD in zoals het hoort, of zoals je arts het je voorschreef), drink je 2 flessen wijn (meng AD, of neem te hoge dosissen zoals in mijn geval) dan is de alcohol levensgevaarlijk.

de vergiftiging kwam door het mengen van 900mg St-janskruid en 60mg paroxetine/dag en dit 48u lang, dus mijn huisarts stelde me voor een overdosis serotonine (2 flessen wijn) in te nemen.

Als je gewoon doet wat je behandelend arts je voorschrijft, dan hoef je helemaal niet bang te zijn van zo'n vergiftiging, het was mijn eigen schuld dat ik de huisarts blindelings, tegen beter weten in (mengen en hoge dosis) vertrouwde. Als je een goede verstandshouding hebt met je arts, dan zijn paroxetine en alle AD veilig (dan hebben we het natuurlijk niet over de lange-termijnsgevolgen van AD).

Als de AD helpt in jouw geval, hoef je je absoluut geen zorgen te maken.
Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#67135
Ik doe altijd keurig wat de arts mij verteld, drink geen alcohol, rook niet, geen koffie etc.

De paroxetine heeft mij altijd geholpen, heb n tijdje terug iets afgebouwd. Sinds twee weken weer enorm angstig en nu weer naar mijn vroegere dosis, 40mg. Maar ik voel me vreselijk, heel trillerig en overal paniek. Dit kan komen door de opbouw, maar deze is best laag.
Ik hoop echt niet dat de paroxetine ineens na 20 jaar gestopt is. Zomaar op een maandag..

Wat ik best raar vind want als het niet meer zou werken dan zou ik nu toch ook niet zo reageren op ophoging lijkt mij..

En nee, t was niet jouw schuld, de schuld vd arts...
Paniekaanvallen en CBD Olie