Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Door Tessa19
#48626
Hoi! Ik heb paroxitine geslikt en voelde mij weer wat beter alleen werd ik onwijs dik ervan! Dat vond ik verschrikkelijk!! Ik was in 1 jaar 10kilo aangekomen! Ik zou nooooit meer deze medicijnen willen slikken! Gelukkig zijn de kilo's er weer af en slik ik nu citalopram waar ik niks van aankom! Meer mensen deze bijwerking gehad?
Door tania 67
#48630
hallo tessa
ik neem paroxetine 20 mg,van 1997 tot 2009 was ik daarvan 20 kilo bijgekomen
in 2009 gestopt met paroxetine en eind 2009 opnieuw mee begonnen want ik was hervallen
de eerste maal at ik alles wat ik lekker vond,en samen met de paroxetine was het resultaat 20 kilo bij
nu let ik op wat ik eet ,snoep niet meer zoveel ,drink eens water ipv frisdrank enz
en al die kleine beetjes houden mij op gewicht ook al neem ik paroxetine
ik heb geleerd om het evenwicht tussen eten en paroxetine te vinden
neem het nu weer 2 en een half jaar en ik ben nog niets bijgekomen
ikzelf ben in 2007 wel 20 kilo vermagert en ik nam toen nog paroxetine
ik was die 20 kilo extra echt beu,toen heb ik mij echt alles ontzegt van lekkernijen ,en ik heb soms afgezien van dat dieet
dat wil ik niet meer meemaken dus nu let ik meer op wat ik eet
en bij mij persoonlijk is het heus wel te doen ,niet bijkomen en toch paroxetine slikken,ik moet alleen opletten met wat ik eet
maar dat heb ik er graag voor over ,want paroxetine is een middel dat mij persoonlijk fantastisch helpt
groetjes tania
Door Mad
#48644
Ik ben na de paroxetine zo'n 40 kilo aangekomen. Maar geef dat niet alleen de schuld hoor.Een combi van factoren. Momenteel ben ik mijn leefgewoonten aan het veranderen en ben 6 kilo afgevallen.
Door Guusje
#48648
Hallo allemaal,

Ik ben 5 dagen geleden begonnen met het slikken van Paroxetine wegens angst, en paniekstoornissen,wat leidt tot slapeloosheid. Maar nou zei mijn psygoloog dat je grote kans hebt om daar veel van aan te komen qua gewicht en ik lees dat ook veel bij de ervaringen van anderen op internet. Ik heb een paar jaar geleden anorexia gehad en ik ben inmiddels wel weer op gewicht. Alleen blijft het wel tussen mijn oren zitten en ik merk dat ik hier dus weer veel angst voor krijg.
Wie heeft paroxetine ook geslikt of slikt paroxetine en is er niet van aangekomen?


Bedankt alvast voor hopelijk een paar reacties!

Groetjes Guusje
Door Mad
#48660
Guusje er zijn ook middelen wat niet zo'n invloed hoeft te hebben op je gewicht. Misschien nu je nog maar 5 dagen slikt ana je behandelaar vragen waarom ze voor dit middel heeft gekozen en of je wellicht kan switchen, kan me nml voorstellen dat je er vanuit jouw achtergrond extra angstig van wordt......
Door Guusje
#48662
'dank jullie wel dames voor jullie reacties!

Maar kwam het bij jullie dan niet eerder doordat jullie er ook veel bij snoepten? Of echt alleen door de medicatie? Ik kan mezelf namelijk goed beheersen he, ik kan goed op mijn lijn letten uiteraard.

Ik heb in het verleden al andere antidepressiva gekregen voor zenuwpijn, ik heb namelijk MS. Door deze AD (Sertraline, Amytriptiline, Lyrica, Gabapentine) En daar kon ik echt niet tegen, de bijwerkingen waren echt te erg, ik dacht dat ik dood ging.

Nu heb ik ook wel bijwerkingen maar anders..heel moe, onrustig, zweten. Dit valt nog te behappen. IK ben bang dat als ik nu ga overstappen dat ik dezelfde symptomen weer krijg als bij die anderen...

Liefs Guusje
Door Mad
#48666
niet door de medicijnen, puur door wat het teweeg brengt: snoeplust.......dus als jij je kunt beheersen lijkt me dat o.k gaan.
Door Guusje
#48668
Dan denk ik dat ik het gewoon maar blijf proberen, ik ga sowieso morgen de HA bellen en dit bespreken met haar. Gisteren en vandaag is ze er helaas niet en ik kan dit nietoverleggen met een andere arts.

Ik slik nu 10mg, dus lage dosering. Ik weet nog niet of ik meer moet slikken, eerst maar ff kijken hoe dit aanslaat, hopelijk is het voldoende.

Ik ga het ca een half jaar slikken, daarna willen we gaan proberen zwanger te worden! Dus ik hoop dat ik niet meer hoef op te hogen, dat scheelt weer afbouwen. Maar goed, wat moet dat moet. Afwachten dus.

Bedankt voor je reactie nogmaals!

Liefs Guusje
Door Tessa19
#48676
Bedankt voor de reacties!

Ik denk dat het niet alleen aan de medicatie ligt, ik kreeg super veel honger en dat heel de dag door... ik vond het verschrikkelijk! ik ben nu gelukkig gewoon op gewicht en tevreden met mijn lichaam maar toen der tijd echt niet!
En als ik hier jullie verhalen lees valt 10kg bij mij nog mee..
@Guusje.. ik slik nu al een lange tijd citalopram en kom er niks door aan! misschien een tip? werkt natuurlijk wel bij iedereen anders maar je zou het kunnen vragen aan je HA!
Groetjes
Door tania 67
#48682
zoals ik reeds reageerde in het vorige topic
ik persoonlijk heb de gulde middenweg gevonden tussen paroxetine en eten
ik heb zelfs een dieet gevolgt terwijl ik paroxetine slikte
dus het kan paroxetine en niet aankomen bij mij toch
wel moetik opletten met wat ik eet (niet extreem) en wat sporten
groetjes tania
Door Guusje
#48697
Ik ga morgen gelijk ff bellen met de HA, kijken wat zei zegt..
En misschien moet ik het eerst ff aankijken, misschien kom ik er niet van aan. Ik heb ook geen aanleg om dik te worden dus hopelijk kom ik er niet van aan!

Liefs Guusje
Door mupke
#48699
Guusje, ik heb ook jarenlang anorexia gehad.Kreeg op gegeven moment paniekaanvallen erbij en toen is me prozac voorgeschreven.Ik ben hier niet dikker van geworden. Tegenwoordig slik clomipramine en ook hier ben ik niet dikker van geworde
Door Guusje
#48700
mupke schreef:Guusje, ik heb ook jarenlang anorexia gehad.Kreeg op gegeven moment paniekaanvallen erbij en toen is me prozac voorgeschreven.Ik ben hier niet dikker van geworden. Tegenwoordig slik clomipramine en ook hier ben ik niet dikker van geworde
Ik snap dan ook niet waarom ik aan de paroxetine gezet wordt. Maar wordt echt iedereen hier dikker van? Ik betwijfel het..mijn huisarts weet ook dat ik anorexia gehad hebt, daar zal ze toch wel rekening gehouden hebben? Misschien niet, maar wel rekeing gehouden met het feit dat we nog een kindje willen en deze misschien kan doorslikken, ook al wil ik dat echt niet, als we voor een 2e kindje gaan dan wil ik stoppen met medicatie.
Door mupke
#48701
je word niet zomaar dikker door gebruik van medicatie. Sommige mensen gaan meer snoepen of juist meer eten omdat ze zich weer lekkerder voelen. Ik ken mensen die dikker zijn geworden of juist zijn afgevallen door gebruik van ad. De 1 wordt al dik door naar een stuk taart te kijken terwijl ander hele taart op kan eten zonder aan te komen, die verschillen zullen er altijd zijn. Kijk het ff tijdje aan, mocht je je er niet prettig bij voelen kun je altijd nog switchen!
Door Guusje
#48716
je hebt zeker gelijk..

Alleen neem ik ze vanwege stress en paniekaanvallen dus vandaar kan ik me er erg druk over maken denk ik.. :wink: En gezien mijn achtergrond natuurlijk.
Paniekaanvallen en CBD Olie