Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Door dora
#66740
Ik ben de paroxetine aan het afbouwen met de afbouwstrips . Naast de paroxetine gebruik ik Cymbalta 60 mg. Nu was ik zover dat ik van 20 mg al op 8 mg zat met het afbouwen en het ging heel goed .
Geen angsten niks. Totdat ik ineens van het ene op het andere moment eergisteren een terugval kreeg. Zweten, huilbuien mij algemeen ziek voelen.
Van de arts moet ik nu weer even ophogen tot 10 mg .

Wie heeft ervaring in het afbouwen met afbouwstrips ? Ik bouw steeds in 28 dagen af, dus van 20 naar 10 , dan van 10 naar 5 en van 5 naar nul ook in 28 dagen.

Ik baal er wel zo van !!!
Door mulder
#66751
Hoi, ik heb ook AD afgebouwd, Efexor. Soms ging het een tijdje best goed en had ik niet zoveel last, maar soms ging het ineens weer slechter. Het heeft me in totaal een jaar gekost. Het is echt heel lastig dus ik vind het moedig van je dat je het doet en balen mag ook zeker wel. Hoort erbij, maar probeer moed te houden. Houd je ons op de hoogte van je ervaring?

Sterkte
Door dora
#66753
mulder schreef:Hoi, ik heb ook AD afgebouwd, Efexor. Soms ging het een tijdje best goed en had ik niet zoveel last, maar soms ging het ineens weer slechter. Het heeft me in totaal een jaar gekost. Het is echt heel lastig dus ik vind het moedig van je dat je het doet en balen mag ook zeker wel. Hoort erbij, maar probeer moed te houden. Houd je ons op de hoogte van je ervaring?

Sterkte
Bedankt voor je antwoord ! Gisteren had ik een hele goede dag en plotseling vandaag weer minder , die schommelingen vind ik heel vervelend !
Ben jij helemaal afgebouwd ?
Ik slik nog wel cymbalta ernaast maar dit doet volgens mij niks . Vanmorgen zat ik te denken- als ik de cymbalta weer afbouw en dan toch maar weer over op de 20 mg paroxetine. Het heeft mij 18 jaar zo goed geholpen !! Ik weet het ook niet meer , maar dit is in mijn zwakke moment als ik dit denk .
Zoals nu , met het zweet op mijn neus en licht misselijk en tegen een huilbui aan , alles door dit afbouwen.
Door mulder
#66762
hoi, de efexor heb ik helemaal afgebouwd, maar eerlijk gezegd ben ik 4 maanden helemaal vrij geweest van AD (behalve de nodige pammen) maar toen toch weer begonnen met Lyrica. Het ging gewoon echt niet goed, zoveel angst en paniek en me rot voelen....
Lyrica is geen AD, het wordt bv ook gegeven voor zenuwpijn en epilepsie. Ik heb me heel goed gevoelt met dit middel, maar ook hiermee heb ik nog regelmatig mindere dagen. Ook nog veel duizeligheid, gevoel van wegzakken, soms alsof mijn hersenen een valletje maken of zich omdraaien. Al met al is het nog geen feest, maar dat verwacht ik ook niet meer van de medicijnen. Ik wens je heel veel sterkte en ik vind het heel knap dat je het probeert af te bouwen. Houd goed contact met je arts. Maar ook hierbij geldt, ze weten niet alles, bijwerkingen die ik had, 'herkenden ze helemaal niet' dus vaar ook op je eigen gevoel en wil. Succes.
Door dora
#66782
Ik heb nu besloten druppel voor druppel af te bouwen van de paroxetine .
Dit gaat mij ( schrik niet ) 100 weken kosten !!
Maar ik ga het toch proberen , het zal mij lukken . Mét de cymbalta ernaast .

Die Lyrica schijnt ook een goed middel te zijn , mijn arts was hier ook al enthousiast over . Het schijnt veel in Duitsland te worden ingezet tegen paniek en angsten.

Google maar eens . Maar de paroxetine werkte ook goed vond ik, alleen ik werd er dik van en ik had geen energie . En ik merk nu ik op de halve dosis zit dat het mij al die jaren toch afgevlakt heeft . Met de Cymbalta merk ik dat niet , ik vind e Cymbalta ook een veel lichter medicijn. Geen last gehad van de ophoging .

Maar ja, ik weet niet of ik daar ooit nog van af moet/ wil , dat zal wel even beroerd gaan dan het afkicken van de paroxetine ben ik bang.
Door Esther-35
#66787
dora schreef:Ik heb nu besloten druppel voor druppel af te bouwen van de paroxetine .
Dit gaat mij ( schrik niet ) 100 weken kosten !!
Maar ik ga het toch proberen , het zal mij lukken . Mét de cymbalta ernaast .

Die Lyrica schijnt ook een goed middel te zijn , mijn arts was hier ook al enthousiast over . Het schijnt veel in Duitsland te worden ingezet tegen paniek en angsten.

Google maar eens . Maar de paroxetine werkte ook goed vond ik, alleen ik werd er dik van en ik had geen energie . En ik merk nu ik op de halve dosis zit dat het mij al die jaren toch afgevlakt heeft . Met de Cymbalta merk ik dat niet , ik vind e Cymbalta ook een veel lichter medicijn. Geen last gehad van de ophoging .

Maar ja, ik weet niet of ik daar ooit nog van af moet/ wil , dat zal wel even beroerd gaan dan het afkicken van de paroxetine ben ik bang.
Dora ik slik sinds een jaar ook cymbalta. Ik heb in het verleden ook seroxat gebruikt (daartussen nog citalopram). Ook ik merk dat de cymbalta minder heftig is als de seroxat. Hoewel het een wondermiddel was voor mij (voelde me super), was ik 25 kg zwaarder dan nu en ook veel afgevlakter. Weinig kon me nog schelen. Dat is ook niet goed lijkt mij.
Doe idd heel rustig aan met het afbouwen, je komt er wel!! Sterkte.
Door dora
#66788
Esther-35 schreef:
dora schreef:Ik heb nu besloten druppel voor druppel af te bouwen van de paroxetine .
Dit gaat mij ( schrik niet ) 100 weken kosten !!
Maar ik ga het toch proberen , het zal mij lukken . Mét de cymbalta ernaast .

Die Lyrica schijnt ook een goed middel te zijn , mijn arts was hier ook al enthousiast over . Het schijnt veel in Duitsland te worden ingezet tegen paniek en angsten.

Google maar eens . Maar de paroxetine werkte ook goed vond ik, alleen ik werd er dik van en ik had geen energie . En ik merk nu ik op de halve dosis zit dat het mij al die jaren toch afgevlakt heeft . Met de Cymbalta merk ik dat niet , ik vind e Cymbalta ook een veel lichter medicijn. Geen last gehad van de ophoging .

Maar ja, ik weet niet of ik daar ooit nog van af moet/ wil , dat zal wel even beroerd gaan dan het afkicken van de paroxetine ben ik bang.
Dora ik slik sinds een jaar ook cymbalta. Ik heb in het verleden ook seroxat gebruikt (daartussen nog citalopram). Ook ik merk dat de cymbalta minder heftig is als de seroxat. Hoewel het een wondermiddel was voor mij (voelde me super), was ik 25 kg zwaarder dan nu en ook veel afgevlakter. Weinig kon me nog schelen. Dat is ook niet goed lijkt mij.
Doe idd heel rustig aan met het afbouwen, je komt er wel!! Sterkte.


Doet de Cymbalta minder tegen je angsten en paniek dan de seroxat ?
groet van Dora.
Door Esther-35
#66793
Nou dat ligt iets gecompliceerder dan dat. Seroxat was het eerste middel dat ik gebruikte. Het sloeg meteen aan en had nergens meer last van. De keren erna toen ik had afgebouwd en weer opgebouwd en de andere medicatie heeft het nooit meer zo goed gewerkt als in het begin. Daarbij duurde het ook veel langer voordat het aansloeg. De cymbalta maakt me rustiger, minder angst en paniek, maar pieker bijv nog heel erg veel. Daarnaast voel ik ook veel meer, waardoor het soms zwaarder is, maar me, volgens anderen, ook een leuker mens maakt. Zo blijft het een constante strijd, maar ik ben vastbesloten om het te winnen van de angst.
Hoop dat je iets met mijn antwoord kunt. En vergelijk jezelf niet teveel met anderen, iedereen reageert anders op elk medicijn.
Sterkte.
Door dora
#66795
Esther-35 schreef:Nou dat ligt iets gecompliceerder dan dat. Seroxat was het eerste middel dat ik gebruikte. Het sloeg meteen aan en had nergens meer last van. De keren erna toen ik had afgebouwd en weer opgebouwd en de andere medicatie heeft het nooit meer zo goed gewerkt als in het begin. Daarbij duurde het ook veel langer voordat het aansloeg. De cymbalta maakt me rustiger, minder angst en paniek, maar pieker bijv nog heel erg veel. Daarnaast voel ik ook veel meer, waardoor het soms zwaarder is, maar me, volgens anderen, ook een leuker mens maakt. Zo blijft het een constante strijd, maar ik ben vastbesloten om het te winnen van de angst.
Hoop dat je iets met mijn antwoord kunt. En vergelijk jezelf niet teveel met anderen, iedereen reageert anders op elk medicijn.
Sterkte.

Klopt , het is soms een heel gezoek om het juiste medicijn en de juiste dosering te vinden. Het maakt mij wel onzeker . Van de angst zal je winnen, door veel inzet , therapie en soms gewoon nonchalant zijn in het denken. Ik denk soms- dan donder ik hier maar neer , niks ergs en er is altijd wel iemand die je helpt . Het zijn maar gedachten en onschuldige gevoelens. Niks meer . Ik volg ook nog therapie van Dixhoorn, ontspanningstherapie en het helpt !! Succes .
Gebruikersavatar
Door Pietjepaniek
#67645
Hoi Dora,


Ik las dat jij afbouwstrips hebt gebruikt. Deze wil ik ook maar worden nergens vergoed door de verzekering. bij jou wel destijds?
Paniekaanvallen en CBD Olie