Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Door karin1048
#64232
Hoi Wendy,

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat met de nieuwe medicatie.
Waarom ben je gestopt met de paroxetine?

Sterkte!
Door Wendy mv 3
#64234
Hoi Karin,
Ik gebruikte paroxetine nu 8 jaar. Toen in september ik weer hevige paniek en angstklachten kreeg dacht ik dat dit kwam doordat de paroxetine zijn werk niet meer deed. Verhoogd naar 30mg en toen 40mg. Hielp niet. Ik wilde zelf graag overstappen. Ik hoop dat ik de goede keuze heb gemaakt. Even afwachten nog. Zit nu op derde dag van helemaal niks aan ad. Voel me erg naar in het hoofd. Voel met regelmaat schokjes in mijn lijf en erg duizelig en licht in het hoofd. Maar ik strijd door! Even een paar dagen pas op de plaats.
Door Wendy mv 3
#64235
Hoi Karin,
Ik gebruikte paroxetine nu 8 jaar. Toen in september ik weer hevige paniek en angstklachten kreeg dacht ik dat dit kwam doordat de paroxetine zijn werk niet meer deed. Verhoogd naar 30mg en toen 40mg. Hielp niet. Ik wilde zelf graag overstappen. Ik hoop dat ik de goede keuze heb gemaakt. Even afwachten nog. Zit nu op derde dag van helemaal niks aan ad. Voel me erg naar in het hoofd. Voel met regelmaat schokjes in mijn lijf en erg duizelig en licht in het hoofd. Maar ik strijd door! Even een paar dagen pas op de plaats.
Door karin1048
#64236
Hoi Wendy,

Ja dat zal best pittig zijn,goed van je dat je zo goed doorzet!
Wanneer mag je met de andere medicatie beginnen?

En druk aan het loomen? Lukt het een beetje? Ik heb er helaas het geduld niet voor....


Ben benieuwd hoe het je per dag vergaat,heel veel sterkte
Door Wendy mv 3
#64240
Ja loomen is leuk. Gaat me goed af (zonder arrogant te klinken). Ik ben zowiezo creatief. Doe van alles. Heerlijk om mee bezig te zijn.
Door Sanne78
#64253
Wendy, mag ik vragen waarom je dan straks weer gaat beginnen met een ander AD? Je bent nu al helemaal afgebouwd en dan moet je straks weer door de opbouwfase heen. De afkickverschijnselen zijn natuurlijk ook een hel, maar ook dat wordt als het goed is minder. Dus eigenlijk ben ik gewoon nieuwsgierig waarom je kiest voor overstappen en niet voor het zonder te proberen. Ik heb zelf namelijk voor het laatste gekozen omdat ik niet wilde overstappen. Ik dacht het wordt sowieso een hel, dus dan maar eens kijken of ik het red zonder na 10 jaar gebruik.
Ik hoefde overigens niet eerst af te bouwen met de seertraline, ik mocht meteen overstappen op paroxetine, maar ben dus op eigen initiatief gaan afbouwen. Wel met hulp van vitamine en mineralen en acupunctuur. Maar het blijft zwaar, heel zwaar! Dus wees alvast trots op jezelf dat je al zover gekomen bent!
Door Wendy mv 3
#64263
Pff voel me heel raar in het hoofd. Soort van duizeligheid. Alsof ik alle indrukken niet kan verwerken. Ben er ook misselijk bij en heb diarree (sorry). Herkent iemand dit dat dat bij de afbouw hoort? Met name dat rare gevoel in mijn hoofd is erg naar.
Door Wendy mv 3
#64264
Pff voel me heel raar in het hoofd. Soort van duizeligheid. Alsof ik alle indrukken niet kan verwerken. Ben er ook misselijk bij en heb diarree (sorry). Herkent iemand dit dat dat bij de afbouw hoort? Met name dat rare gevoel in mijn hoofd is erg naar.
Door karin1048
#64273
Wendy mv 3 schreef:Pff voel me heel raar in het hoofd. Soort van duizeligheid. Alsof ik alle indrukken niet kan verwerken. Ben er ook misselijk bij en heb diarree (sorry). Herkent iemand dit dat dat bij de afbouw hoort? Met name dat rare gevoel in mijn hoofd is erg naar.
Wendy,

Je hebt het nu moeilijk en dit komt echt door het afbouwen,hoort er allemaal bij.
Het is het zelfde al met opbouwen,alles wordt eerst erger helaas.
Ik snap je heel goed,je wordt er verschrikkelijk onzeker bij en hebt denk ik net als ik heel veel steun aan dit forum.
Hoe lang moet je nog voor je aan de andere ad gaat?, het enige wat ik kan zeggen is dat je even door moet zetten hoe moeilijk dat ook is.
Er komt echt een dag dat je je weer beter gaat voelen.

Zet hem op meid!
Door Wendy mv 3
#64276
Ik begin zaterdag met de venlafaxine. Nog 2 dagen.
Door karin1048
#64278
Wendy mv 3 schreef:Ik begin zaterdag met de venlafaxine. Nog 2 dagen.
Nog even volhouden dus! Ben je de dag een beetje doorgekomen?

Ik heb van de huisarts vanmorgen propanolol gekregen om de bijwerkingen wat af te zwakken en ik moet zeggen dat werk wel.
Ik heb het alleen erg benauwd,zal wel hyperventilatie zijn( of ik rook gewoon te veel)

Ben benieuwd hoe het gaat met je nieuwe medicatie.

Heel veel sterkte
Door Wendy mv 3
#64279
Het is gelukkig avond, ben hem wel doorgekomen. Las alleen in de bijsluiter van de venlafaxine dat je er geen antipsychotica naast mag slikken. Laat de psychiater mij nu wel seroquel voorgeschreven hebben, wat dus een anti psychotica is. Morgen even navragen. Bah voel me zo onzeker door dit alles. Ben het ook gewoon een beetje zat. Wil gewoon weer lekker in mijn vel zitten. Pff heb ff zelfmedelijden.
Door karin1048
#64281
Wendy mv 3 schreef:Het is gelukkig avond, ben hem wel doorgekomen. Las alleen in de bijsluiter van de venlafaxine dat je er geen antipsychotica naast mag slikken. Laat de psychiater mij nu wel seroquel voorgeschreven hebben, wat dus een anti psychotica is. Morgen even navragen. Bah voel me zo onzeker door dit alles. Ben het ook gewoon een beetje zat. Wil gewoon weer lekker in mijn vel zitten. Pff heb ff zelfmedelijden.
Hoi Wendy,

Ik neem toch aan dat je psychiater wel weet wat hij doet! Hij heeft hier ervaring mee.
Ik neem aan dat je met de seroquel gaat starten als je met de nieuwe ad begint?

Je bent het gewoon zat en dat is, lijkt me, vrij normaal.
Door Wendy mv 3
#64285
Nee ik ben sinds de afbouw van de paroxetine begonnen met seroquel, dit om de afbouw makkelijker te maken. Ik ben het idd zat. Vanmorgen sta ik ook weer op met dat nare gevoel. Rustig aandoen vandaag.
Door karin1048
#64286
Wendy mv 3 schreef:Nee ik ben sinds de afbouw van de paroxetine begonnen met seroquel, dit om de afbouw makkelijker te maken. Ik ben het idd zat. Vanmorgen sta ik ook weer op met dat nare gevoel. Rustig aandoen vandaag.
Hoi,

Ook ik stond naar op vandaag,al vanaf 4 uur wakker en niet door kunnen slapen.
Wel direct n propanolol genomen en voel me nu iets beter.
Heb me voorgenomen elke dag iets te doen buiten huis,want dat vind ik er moeilijk.
Zo maar even een rondje fietsen dus.

Jij moet vandaag naar de psych toch? Ben benieuwd wat hij zegt van de Seroquel en je nieuwe ad.
Kun jij wel fatsoenlijk het huis uit?

Sterkte vandaag
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Paniekaanvallen en CBD Olie