Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Door Bianca74
#66746
Het is hier wat stilletjes op het forum dus ik hoop maar dat er mensen zijn (ervaringsdeskundigen) die mij wat meer kunnen/willen vertellen.

Ik heb ruim van 15 jaar lang Seroxat geslikt. Op ten duur merkte ik dat de werking ervan steeds minder werd daar ik beetje bij beetje, mijn oude symptomen weer begon terug te krijgen.

Uiteindelijk besloten om naar de huisarts te gaan en hij raadde mij Clomipramine (Anafranil) aan. De eerste paar dagen Seroxat en clomi samen geslikt. Seroxat 20mg en Clomi 25mg. Toen, na een week, 10mg Seroxat en 50mg Clomi. Na 2 weken stoppen met Seroxat. Ging best goed, niet al te veel ontrekkingsverschijnselen gehad van Seroxat en van de opbouw Clomi had ik ook niet zo heel veel last.

Wel die droge mond en kortademig, erg vervelend. Na 4 weken na start, moest ik terug komen bij mijn huisarts om de effecten tot dusver te bespreken. Effect? 0,0
Nu, opgehoogd naar 75mg ik slik het nu zo'n 9 weken maar, nog steeds geen enkel effect.

De mensen om mij heen vinden mij zelfs wat chagrijniger en ja, zo voel ik mij ook wel. Ik zit meer 'in mijn hoofd' en voel me niet opgewekt maar ook niet extreem down of zo. Met Seroxat merkte ik bij het starten al na 2 weken een mega verschil. Ik had overal weer zin in en ging er meteen op uit. ( Ik slik AD trouwens tegen angsten en paniek )

Ik zit er nu aan te denken om te stoppen met de TCA om terug te gaan naar een SSRI maar, aangezien Seroxat ook een SSRI is, slaat een andere SSRI dan wel aan? Mijn huisarts zei me dat Clomi het meest geschikt is voor angst en dwang, ik merk er gewoon niks van. Of ben ik toch te ongeduldig en zal ik baat hebben bij nog meer ophogingen?

Ik twijfel daar ter zeerste aan want, enig effect mag je na 9 a 10 weken wel verwachten toch?

Het zal fijn zijn om wat ervaringen te lezen van Clomi-gebruikers en ook van mensen die van de ene SSRI zijn overgestapt naar een andere SSRI omdat die vorige niet meer werkte en waar de nieuwe wel aansloeg.

Groetjes,

Bianca
Door LucaJulie
#68866
Hey Bianca,
Ik zie dat het al een tijdje geleden is dat je hier op het forum was, hoe gaat het nu heb je ondertussen de juiste medicatie gevonden??
Het klopt dat clomi goed werkt tegen angst en dwang deze heeft een vriendin van mij ook, ikzelf heb ook dwanggedachtes ik kan ook zo zulke debiele gedachtes hebben🙈🙈😂😂 ik lacht er nu wel om maar eigenlijk is het om te huilen😢
Bij mij pakte ook gewone ad niet waar ik erg van baal.
Dus vandaar de vraag welke medicatie heb jij nu?
Paniekaanvallen en CBD Olie