Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Door ria
#65474
hallo lieve mensen
kunnen jullie even mee denken aub
ik gebruik nu bijna 1jaar venlafaxine en het gaat nog steeds met ups en downs
soms een paar wkn goed dan weer niet
soms een dag goed de andere dag niet
en ik blijf heel onzeker en bang en voel me het beste thuis
zoals vroeger met mijn eerste a,d voel ik me niet toen voelde ik me beter
ik was juist heel zeker en nooit bang
dit had toch al beter moeten zijn ?
nu moet ik woensdag beslissen of ik verder ga met de venla of over ga op wat anders
graag jullie mening dank je
Door elvira1983
#65475
Hai ria, ik heb ook anderhalf venla gebruikt, maar merkte er niet veel van ik moest ook oxa erbij hebben en dat wou ik eigenlijk niet.toen naarr de psychiater hebben ze me fluoxitine gegeven maar gebruik nu ook oxa maar merk wel veel verschil,maar vind hetvzo jammer dat ik oxa erbij moet gebruiken.morgen afsprraak met psycholoog gelukkig kan ik me ei weer ff kwijt gr elvira
Door ria
#65485
hallo elvira daar moet ik nu over beslissen of verder met de venla of over op fluoxetine die ik al eerder heb gebruikt 15 jaar goed gewerkt
had jij in de tijd dat je venla gebruikte ook die ups en downs of voelde je je nooit goed ?
nu voel ik me weer 5dgn best redelijk ga ik weer twijfelen denk dan mischien gaat het nu goed zal ik wel overstappen als het dan weer niet gaat ben ik 100 procent zeker ik ga voor de fluoxetine snap je word er gek van
wat is voor jouw het verschil tussen de venla en de fluox
dank je ria
Door elvira1983
#65494
Ik merkte het met verhogen wel dan voelde ik me weer ff beter maar ik vond dat de fenla tegen vallen ik verwachte er meer van ,ik heb 225 mg gebruikt van de venla, maar mijn psychiater zei met deze med fluoxitine zijn het beste voor mijn klachten ook voor depressie.ik denk dat ik mirgen te horen krijg dat ik op moet hogen gebruik nu 30 mg fluoxitine , maar ik twijvel ook heel veel aan die medicijnen moet ik ophogen of nog geduld hebben het is lastig gr elvira
Door elvira1983
#65495
Waarom ben je eigenlijk naar venla overgestapt als je je beter voelde met fluoxitine
Door ria
#65521
Elvira ik ben toen gestopt omdat ik weer depresief werd en dacht dat het niet meer hielp
daar heb ik nu wel spijt van
Ben gisteren bij de psyg geweest en hebben afgesproken dat ik nog even doorga met de venla gaat het weer mis ga ik weer naar de fluoxetine tot nu ga het goed zij zegt heel vaak stop je te snel en soms als je het langer gebruikt gaat het toch werken
dus even afwachten ria
Door sterre8
#65549
Hallo Ria,

Ik heb eerst efexor gehad maar na te stoppen ging het mis en heb ik jaren venlaflaxine gehad maar nadat ik gestopt was en dit jaar weer opnieuw begon heb ik na een tijdje besloten om over te gaan op het echte merk Efexor. Je hoort wel eens dat dit toch beter is omdat er nog een bij stofje in zit. De 'deskundige' zeggen van niet maar het is zelf terug te vinden op de bijsluiter. (jaja mensen met angst lijken wel gek maar zijn uitermate slim)
Misschien kan je dat eens proberen. Het voordeel is dat je dan niet hoeft af te bouwen je man meteen overstappen omdat de werkzame stof venlaflaxine is.
Misschien iets om over na te denken.
Bij mij heeft het zowieso als voordeel dat ik er minder tot niet misselijk van ben. (mits ik geen stress heb)

Succes, Groetjes Samantha
Door ria
#65552
Dank je sterre voor je berichtje zal er over denken mischien ook een optie
en elvira je schrijft dat het bij de ophogingen even ging en dan weer niet
had je dat tussen door ook even goed en dan weer niet of ging het tussen tijds alleen maar rot
wil je proberen te beschrijven hoe dat ging
ik heb ook altijd nog last van stres en last van de spieren mijn nek zit altijd vast
Op wat voor manier voel je je nu beter met de fluoxetine zou ik graag willen horen
ben nog steeds aan het twijfelen ria
Door elvira1983
#65571
Hai ria, Tussen tijds voelde ik me niet goedmet de venla, maar door alle gebeurtenissen in de familie werd het allemaal erger mijn klachten ook depressief erbij maar de fluoxitine heb dat wel verholpen d3 angst blijft wel hoor maar elk mens is anders ik mag niet verhogen van de psychiater anders worden mijn klachten erger
wat zegt je psycholoog
ik dacht dat voor dat ik met med begon de med me echt zouden verlossen van de angst en paniek maar dat doet het niet heel jammer
Door ria
#65575
Vorige week geweest ging op dat moment best goed doe ik vaak te veel eerlijk gezegd
omdat het wel ging zei ze blijf maar bij de venla heeft mischien wat meer tijd nodig
nu is het weer een stuk minder ben doodmoe sip denk gelijk zie je wel dat het niet helpt
mijn psycholoog zegt luister naar je gevoel je heb het zolang goed gedaan op fluoxetine waarom zou het nu niet helpen . Mijn gevoel zegt gaat terug naar de fluoxetine maar ik ben bang om die beslissing te nemen door mijn onzekerheid
hoe ging het bij jouw met de afbouw van venla en opbouw van de fluoxetine jij gebruikte nog meer venla als ik ik hoor het graag ria
Door elvira1983
#65581
Ik mocht van de psychiater gelijk overstappen hoefde niet af te bouwen met de venla, de eerste weken opbouw waren heftig moet jje echt door heen.maar aos je gaat verhogen dat moet je met kleine stappendoen van de 20 naar 30 is 1,5 tablet anders is het zwaar ..
Als je psychiater zou zeggen je moet 40mg nemen zou ik eerst van 20 naar 30mg gaan en het heb echt wel 2,5 maand nodig om zijn werk te doen
Door ria
#65584
Elvira dat is wel fijn ik moet in een week eerst afbouwen steeds 2 dgn 37.5 eraf
En dan met 10 fluoxetine beginnen raar he iedere psyg doet het anders
Door ria
#65625
hoi elvira hoe was het bij de psycholoog was het fijn
ik moet morgen vind ook wel fijn
hoe is het met je en met je med. alweer wat beter ? groetjes ria
Door elvira1983
#65645
Ik moet worden doorgestuurd worden via de dokter naar een andere instelling zei de psycholoog weer wachten dus pffff.want de psychiater en de psycholoog denken dat de klachten afnemen met iemand die me helpt de dagen te plannen wat te doen , zodat het in me hoofd ook rustiger is en ze willen de test van add afmaken kijken of ik dat heb.dus ben benieuwd
Door elvira1983
#65646
Hoe gaat het met jouw en ben je er al uit welke med je blijft gebruiken groetjes
Paniekaanvallen en CBD Olie